Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه چین در سالگرد حمله نظامی ناتو به یوگسلاوی سابق و هدف قرار گرفتن سفارت این کشور به دلیل بمباران نیروهای ناتو، از آمریکا و این ائتلاف نظامی خواست که ذهنیت جنگ سرد را پایان دهند.

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ریانووستی، وزارت خارجه چین اعلام کرد که مردم این کشور هرگز بمباران سفارت پکن در یوگسلاوی سابق توسط نیروهای ناتو را فراموش نمی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه چین افزود که این اتحاد نظامی باید همراه با جنگ سرد مدفون می شد، اما در عوض ابزار هژمونی تعدادی از کشورها باقی مانده است و امنیت جهانی را تهدید می کند.

وزارت خانه مذکور در این باره گفت: ارتش ناتو به رهبری ایالات متحده، ۲۳ سال پیش به طور جدی کنوانسیون های بین المللی مربوطه و هنجارهای اساسی روابط بین الملل را نقض کرد، وقیحانه شورای امنیت سازمان ملل را دور زد و کشور مستقل یوگسلاوی را به مدت ۷۸ روز بمباران کرد که این مسئله منجر به کشته شدن هزاران غیرنظامی بی گناه شد، از جمله سه روزنامه نگار چینی.

وزارت خارجه چین با تاکید بر اینکه نه مردم چین، نه مردم صربستان و نه جامعه بین المللی اقدام تجاوزکارانه ناتو را فراموش نمی کنند، ادامه داد: به یاد آوردن تاریخ، حفظ صلح و اجازه ندادن به این حادثه تاریخی که مجددا تکرار شود، بهترین راه برای گرامیداشت این روز است. ما امیدواریم که ایالات متحده و ناتو واقعاً از جنایاتی که در آن زمان مرتکب شدند، توبه کنند، ذهنیت جنگ سرد را کاملاً کنار بگذارند و با توقف اعمال فشار و قلدری بر دولت‌های مستقل، نگرانی‌های مشروع همه کشورها در زمینه امنیت را جدی بگیرند تا به صلح و نظم و ثبات بلندمدت در اروپا و سراسر جهان کمک کنند.

بمباران یوگسلاوی سابق توسط نیروهای ناتو در ۲۴ مارس ۱۹۹۹ آغاز شد و در ۷ ماه مه همان سال در نتیجه بمباران ناتو، سفارت چین در بلگراد مورد اصابت قرار گرفت که در اثر آن سه تن کشته و بیش از ۲۰ نفر زخمی شدند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: چین آمریکا ناتو صربستان بلگراد وزارت خارجه چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۹۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه به ریاض

به گزارش خبرگزاری مهر، «مهدی صفری» معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه برای شرکت در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد با شعار «همکاری بین‌المللی، توسعه و انرژی» که با حضور سران کشورها و سیاست گذاران اقتصادی کشورهای مختلف جهان در عربستان برگزار می‌شود به ریاض سفر کرده است.

کد خبر 6090596 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • سفر معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه به ریاض
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم
  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • دیدار مخفیانه دبیرکل ناتو و وزیر خارجه آلمان در رستوران تا پاسی از شب لو رفت+ تصاویر
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • چین: ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است
  • چین : ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است
  • ساختار امنیتی اوراسیا: از ایده تا عمل