Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-29@11:35:39 GMT

پیشرفت های علمی ایران مایه افتخار شیعیان جهان است

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۳۹۶۷۶

پیشرفت های علمی ایران مایه افتخار شیعیان جهان است

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام والمسلمین شیخ علی الخطیب، نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در دیدار با آیت الله اعرافی ضمن گرامیداشت یاد بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران گفت: حضرت امام خمینی رحمة الله علیه با ایجاد وحدت در دنیای اسلامی به آن عزت بخشید؛ ایشان با عزم راسخ و قدم های محکم انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و حکومت جمهوری اسلامی را در ایران تأسیس نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: نگاه بلند امام خمینی (ره) که بعداً توسط حضرت آیت الله خامنه ای نیز دنبال شده است نگاهی فراطایفه ای، فراتر از ایران و فراتر از شیعه می باشد که حتی در مورد قضایای جهانی شامل نگاه تمدنی بود.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ علی الخطیب خاطرنشان کرد: علمای اسلام و حوزه های علمیه در همراهی با این فکر و این گفتمان نقش بسزایی دارند.

وی حوزه های علمیه را حائز پیشرفت های خوبی در سال های اخیر دانست و گفت: حوزه های علمیه تا حدود زیادی توانسته اند نیازهای امروز را در عرصه های مختلف پاسخ دهند؛ هرچند که در عرصه تمدنی همچنان نیاز است کارهای بیشتری صورت گیرد.

نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان تصریح کرد: ما آمادگی پیگیری همکاری های مختلف حتی انعقاد تفاهم نامه هایی را در جهت تحکیم روابط ایران و لبنان داریم.

وی با اشاره به روند شکل گیری مجلس اعلای شیعیان لبنان افزود: تأسیس این مجلس از ابتکارات و ابداعات امام موسی صدر بود که ایشان با نگاه انسانی و بین الادیانی توانست جایگاه شیعیان لبنان را در آن کشور ارتقا دهد.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ علی الخطیب بیان داشت: نگاه امام موسی صدر توسط رؤسای بعدی مجلس اعلای شیعیان لبنان ادامه پیدا کرده و همواره به دنبال تعمیق عزت و جایگاه شیعیان این کشور بوده اند.

وی گفت: لبنان به دلیل جایگاه خاصی که در میان کشورهای عرب دارد، می تواند پل ارتباطی خوبی میان جهان اسلام با سایر اقشار و ادیان جهان عرب باشد.

نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان اظهار کرد: ظرفیت های جدید و پیشرفت های علمی و فناورانه خوبی در ایران به وجود آمده که مایه افتخار دنیای اسلام بویژه شیعیان جهان است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: آیت الله اعرافی شیعیان لبنان مجلس اعلای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۹۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم اندیشی علمی مساله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، هم اندیشی علمی مساله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت به همت پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار می‌شود.

در این نشست مسعود اسماعیلی، محمدرضا سنگری، مهدی جمشیدی، ابوالفضل اقبالی، محسن ردادی، مهدی جهان و محمدمهدی جهان پرور به ایراد سخنرانی می‌پردازند و دبیر علمی نشست بر عهده سیدحسین فخرزارع است.

زمان برگزاری یکشنبه ۹ اردیبشهت ماه ۱۴۰۳، ساعت ۹ صبح در محل تهران، سالن جلسات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی است.

علاقمندان می‌توانند به صورت مجازی و از طریق اینجا در این نشست شرکت کنند.

کد خبر 6090082 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • شرایط ایران با عملیات «وعده صادق» در جهان تغییر یافت
  • ادعای معاون رئیسی درباره مهاجرت ایرانیان | چرا پلیس وارد بحث مهاجرت شد؟
  • هم اندیشی علمی مساله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود
  • معاون علمی رئیسی: افرادی که از کشور خارج می‌‎شوند با منِ نوعی مشکل دارند نه با ایران
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است
  • 200 روز سکوت در مقابل جنایت صهیونیست‌ها مایه شرمساری بشریت است
  • شاعری که مایه افتخار ایرانیان است
  • قدرت و نفوذ ایران در جهان مایه افتخار است