Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@01:33:37 GMT

گلخانه داران مراقب تهویه گلخانه‌ها باشند

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۴۰۲۲۶

گلخانه داران مراقب تهویه گلخانه‌ها باشند

خانم پروین رفیعی گفت: با توجه به وزش باد و بارندگی در برخی استان ها به کشاورزان توصیه می شود که از سم پاشی در زمان وزش باد اجتناب کنند. گلخانه داران و پرورش دهندگان قارچ در خراسان رضوی نسبت به تنظیم دما  و تهویه مناسب گلخانه و سالن های پرورش قارچ اقدام کنند.

رفیعی می گوید: دامداران از تردد و چرای دام در ارتفاعات و مناطق شیبدار و اتراق طولانی در خشکه رودها و مسیر عبور آب های فصلی خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس مرکز پایش هواشناسی کشاورزی، وضعیت دما از نیمه  ماه تا پایان اردیبهشت در نوار غربی و استان های واقع در شمال دریای عمان و خلیج فارس بیش از نرمال است و میزان بارش تا ۱۸ اردیبهشت در مناطق غرب، جنوب غرب و جنوب کمتر از نرمال و در سایر نقاط در محدوده نرمال خواهد بود.

بنابر نقشه های هواشناسی، طی امروز و فردا در شمال غرب کشور، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان و بخش‌هایی از مرکز و جنوب کشور به ویژه در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی بارش بصورت پراکنده خواهد بود.

همچنین طی این ۲ روز در استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و کرمان در بعضی ساعات رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت، گاهی همراه با گرد و خاک رخ خواهد داد. 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی کشاورزی بارش باران وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۰۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شده



به گزارش خبرگزاری صداوسیما، فیروز قاسم‌زاده سخنگوی صنعت آب ایران کاهش میزان بارندگی کشور نسبت به شرایط نرمال را هفت درصد اعلام کرد و افزود: با وجود اینکه بارش کشور به شرایط نرمال نزدیک شده، اما آثار خشکسالی سال‌های گذشته در رواناب‌ها و جریان رودخانه‌ها محسوس است و با کاهش در آورد رودخانه‌ها روبرو هستیم.
وی با اشاره به کاهش جدی بارش در استان‌های بوشهر، فارس، خراسان رضوی، قزوین و تهران و تأثیر آن بر حجم مخازن سد‌های موجود در این استان‌ها، درصد پرشدگی سد‌های تأمین‌کننده آب شرب پایتخت را ۲۴ درصد دانست و خاطرنشان کرد: حجم مخازن سد‌های تهران تا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۱۰ درصدی نسبت سال آبی گذشته روبرو بوده که نشانگر ضرورت جدی گرفتن مدیریت مصرف است.
قاسم‌زاده توجه به مدیریت مصرف از سوی همه بخش‌ها را ضروری دانست و ادامه داد: هرچند که در انتظار بارش‌های خوب دیگری در هفته جاری در برخی نقاط کشور هستیم، اما با توجه به جدی بودن تبعات تغییرات اقلیم که گرم شدن هوا را شدت بخشیده و می‌تواند تهدیدی برای منابع آبی باشد، لازم است هموطنان در کشورِ خشک و نیمه خشک ایران، همواره توجه ویژه‌ای به مدیریت مصرف آب داشته باشند تا فصل گرم سال را با اطمینان خاطر پشت سر بگذاریم.

دیگر خبرها

  • هشدار اپل به آیفون‌داران: مراقب آتش‌ گرفتن گوشی خود باشید!
  • رونمایی از سامانه سرمایه‌گذاری استان یزد
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شده
  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • کاهش سهمیه سوخت و تجمع تعدادی از کامیون داران جنوب سیستان و بلوچستان
  • یک بام و دوهوای دولت برای کولرهای گازی: تبلیغ ممنوع؛ فروش آزاد، قاچاق رها!