Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@04:34:05 GMT

۷۶ درصد ظرفیت سدهای استان گلستان خالی است

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۴۱۲۲۶

۷۶ درصد ظرفیت سدهای استان گلستان خالی است

گروه استان‌ها- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان گفت: با وجود بارش‌های اخیر در حال حاضر ۷۶ درصد ظرفیت سدهای استان گلستان خالی است. - اخبار استانها -

سیدمحسن حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان، با اشاره به بارندگی‌های فصل بهار در استان گلستان اظهار داشت: با وجود آبگیری‌های اخیر در حال حاضر سه‌ چهارم سدهای استان گلستان خالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: با وجود آبگیری 2 میلیون مترمکعبی سد‌های استان گلستان در بارندگی‌های اخیر همچنان سه چهارم ظرفیت سد‌ها خالی است.

خروجی سد زاینده‌رود افزایش یافت 33 درصد مخازن سدهای خراسان شمالی آبگیری شدپیشرفت لاک‌پشتی سدسازی در استان زنجان/ 6 سد نیمه‌تمام در پیچ و خم اعتبار ماندند
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان افزود: از ظرفیت 245 میلیون مترمکعبی 14 سد در حال بهره‌برداری استان، تنها 58 میلیون متر مکعب معادل 24 درصد تاکنون آبگیری شده است و 76 درصد آن خالی است.

حسینی گفت: هم اکنون 56 درصد سد کوثر، 82 درصد سد شهید چمران، 33 درصد بوستان، 31 درصد گلستان، یک درصد وشمگیر، 55 درصد نگارستان، 45 درصد سد شهید ایمری، 47 درصد سد شهید قربانی، 20 درصد سد شهید دستغیب، 0.3 درصد کرند، 10 درصد دانشمند، 11 درصد اینچه برون، 52 درصد آلماگل و 30 درصد آلاگل آب دارد.

انتهای پیام/581/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان گلستان درصد سد شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۱۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز گل چینی از گلستان های گل محمدی اردستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مدیر جهاد کشاورزی اردستان، عملکرد برداشت گل محمدی را از باغ‌های این شهرستان ۳ تن در هر هکتار برشمرد و پیش بینی کرد امسال ۱۴۰ تن گل محمدی از باغ‌های این شهرستان برداشت شود که ۴۰ درصد بیشتر از برداشت پارسال است.
محمد امینی با بیان اینکه در راستای تغییر الگوی کشت و کمبود منابع آبی افزایش وسعت زیر کشت محصولاتی که با شرایط اقلیمی منطقه سازگاری دارند در دستور کار جهاد کشاورزی اردستان اس، افزود: ترویج و افزایش کشت گل محمدی از گام‌های مثبت برداشت شده در این زمینه است که در این راستا ۸ درصد افزایش وسعت زیر کشت باغ‌های گل محمدی را شاهد بودیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


مدیر جهاد کشاورزی اردستان، شرکت‌های دانش بنیان را حامی کشاورزان اردستانی در تولید گل محمدی دانست و افزود: در این زمینه کشاورزانی که از مشاوره شرکت‌های دانش بنیان استفاده کردند علاوه بر حذف سموم شاهد افزایش ۲۵ درصدی تولید نیز بوده اند.
امینی، ۱۰ درصد از باغ‌های گل محمدی اردستان را مجهز به سامانه نوین آبیاری دانست و گفت: اجرای روش‌های نوین آبیاری علاوه بر صرفه جویی ۶۵ درصدی در مصرف آب بطور میانگین باعث افزایش ۳۰ درصدی تولید گل نیز شده است.
وی گفت: گل‌های محمدی برداشت شده روزانه برای فرآوری به کارگاه‌های گلاب گیری منتقل می‌شود ودر حال حاضر ۱۰ کارگاه گلاب گیری در شهرستان اردستان مشغول به فعالیت است.

دیگر خبرها

  • ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری و مرطوب شده است
  • ظرفیت سد دز تکمیل شد/ احتمال افزایش خروجی سد دز
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان
  • آغاز گل چینی از گلستان های گل محمدی اردستان
  • ۹ میلیون خانه خالی در ژاپن! / گاردین: تا یک دهه آینده ۳۰ درصد خانه‌ها در ژاپن خالی خواهند بود
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: 50 درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • تداوم عملیات خط‌کشی محوری معابر مناطق ۵گانه ارومیه
  • طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد | ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شد
  • (ویدیو) نیمی از تالاب هامون آبگیری شد
  • سلاجقه: تاکنون ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده است