Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش همشهری آنلاین، کلنگ ساخت مجموعه فرهنگی و ورزشی زمزم شهریور سال۱۳۹۲ در خیابان شهید غلامرضایی (زمزم) بر زمین خورد، اما به دلیل تمام نشدن طرح، شهروندان و کسبه را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده است.

آن زمان، شهرداری منطقه۱۷ کارفرمای پروژه فرهنگی و ورزشی زمزم بوده و قرار بود یک شرکت خصوصی ساخته و تحویل دهد، اما اینک تنها پروژه نیمه‌کاره منطقه۱۷ به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالی است که گودبرداری بزرگی برای ساخت این مجموعه و میلیاردها تومان صرف اسکلت‌بندی آن شده، ولی در طبقه دوم راکد مانده است.

«یدالله حبیبی» که در کوچه بنفشه و کنار این مجموعه نیمه‌کاره زندگی می‌کند، می‌گوید: «رها شدن این پروژه منجر به پایین آمدن قیمت خانه‌ها شده زیرا چهره این بخش از منطقه۱۷ را برهم زده و موجب ایجاد ناامنی در محله زمزم شده است.»

«سعید رحمت اللهی» هم که در خیابان شهید غلامرضایی به خرید و فروش کاشی و سرامیک مشغول است، عنوان می‌کند: «این مجموعه نیمه‌کاره سبب شده تا معتادان و کارتن‌خواب‌ها وارد کوچه‌های شهید اخلاقی و بنفشه شده و در کنار فنس‌های مجموعه اقدام به مصرف موادمخدر کنند. بارها بچه‌های کم‌سن، این افراد را در کوچه دیده و به تقلید از آنها اقدام به استعمال سیگار کرده‌اند.»   

به گفته او، معتادان گاهی اوقات از روی دیوار یا از بین فنس‌ها وارد این مجموعه می‌شوند و برخی از همسایه‌ها نیز بدون توجه به حقوق دیگران، زباله‌های خانگی و نخاله‌های ساختمانی را در این زمین می‌ریزند و باعث ایجاد بوی تعفن در محله می‌شوند.

«حسن محمدی» یکی از معتمدان محله زمزم هم می‌گوید: «این مجموعه از ابتدا نباید در این خیابان ساخته می‌شد. آن زمان مسئولان شهرداری قصد داشتند در این مجموعه، تالار پذیرایی بسازند درحالی که قرارگیری تالار در وسط بازار کاشی و سرامیک، اقدامی غیرمنطقی بود و موجب شلوغ و ترافیکی بیشتر خیابان شهید غلامرضایی می‌شد.»

«موسی جعفری» هم به معضلات ایجاد شده در محله زمزم اشاره می‌کند: «نیمه‌کاره ماندن این مجموعه باعث شده تا سرقت و زورگیری از مردم در این محدوده بیشتر شود؛ چرا که این بخش از خیابان شهید غلامرضایی، به فضای بی‌دفاع شهری تبدیل شده است.»

با این وجود، نوجوانان و جوانان محله‌های زمزم و زهتابی از ساخت این مجموعه فرهنگی و ورزشی رضایت زیادی داشتند که البته تاحدودی ناامید شده‌اند. «بهرام امیری» یکی از آنهاست که می‌گوید: «۹سال پیش که ساخت این مجموعه در محله ما شروع شد، خیلی خوشحال شدیم چون اینجا جایی برای ورزش وجود ندارد.»

پروژه‌ای بدون پیوست‌های اجتماعی

«صادق بیگدلی» رئیس اداره تربیت بدنی شهرداری منطقه۱۷ عنوان می‌کند از گذشته و علت نیمه‌کاره ماندن مجموعه فرهنگی و ورزشی زمزم بی‌اطلاع است.

مسئولان واحد مشارکت‌های اجتماعی شهرداری منطقه هم اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند و می‌خواهند این موضوع را از اداره املاک پیگیری کنیم، اما موفق به گفت‌وگو با مسئول این اداره نمی‌شویم.

یکی از کارشناسان شهرداری منطقه با بیان اینکه حاضر به انتشار اسم و عکس خودش در این گزارش نیست، می‌گوید: «این مجموعه چند مشکل دارد و به همین دلیل بلاتکلیف مانده است. از یکسو با مشکلاتی در سند مالکیت مواجه است و موضوع مهم‌تر اینکه نباید چنین مجموعه‌ای در این خیابان ساخته می‌شد. درحقیقت، این پروژه پیوست اجتماعی ندارد.»

به گفته او، این پروژه ۴هزارمترمربع مساحت و ۱۶۰۰‌مترمربع زیربنا دارد و قرار بود در ۵طبقه ساخته شود.  سال۱۳۹۲ قرار بود این مجموعه فرهنگی و ورزشی با صرف ۱۲میلیارد تومان سرمایه ساخته شود، به این ترتیب که شهرداری، زمین را به سرمایه‌گذار خصوصی داده و او نیز بسازد. در نقشه این پروژه تالار پذیرایی، استخر، سونا و سالن ورزشی طراحی شده بود و در سال۱۳۹۲ به مرحله صدور پروانه و کلنگ‌زنی رسید، اما ساخت تالار پذیرایی در آن، سبب ایجاد مشکلات متعدد برای شهروندان و کاسبان بازار کاشی و سرامیک می‌شد و از ابتدا نباید چنین طرحی به مرحله اجرا درمی‌آمد. از سوی دیگر، در نقشه ساخت این پروژه حتی یک واحد پارکینگ در نظر گرفته نشده بود و باعث شد سرمایه‌گذار و مسئولان وقت شهرداری هم در اجرای این پروژه دچار تردید شوند.

براساس شنیده‌ها، مسئولان شهرداری ۳سال پیش به این نتیجه رسیده بودند که کاربری این مجموعه را تغییر دهند و از خدماتی، رفاهی و ورزشی به تجاری و اداری تبدیل کنند. با این وجود، تاکنون خبری از تغییرکاربری یا ادامه ساخت آن نیست.

کد خبر 674441 برچسب‌ها منطقه ۱۷ ورزش

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: منطقه۱۷ معتادان سرقت تغییرکاربری منطقه ۱۷ ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۲۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام پروژه‌های نهضت ملی مسکن تنها با مشارکت‌های مردمی امکان‌پذیر است

ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه در حال حاضر روند ساخت و بهبود وضعیت اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در گرو همکاری و مشارکت های مردمی و سازندگان است گفت: دولت در حال حاضر با عرضه زمین و در اختیار قرار دادن این اراضی به متقاضیان و پرداخت تسهیلات ساخت روند را برای ورود بیشتر متقاضیان فراهم می‌کند.

وی افزود:  حدود ۲میلیون و ۵۰۰هزار پروژه نهضت ملی مسکن در حال ساخت است که دولت می تواند با استفاده از ظرفیت های مردمی و عرضه زمین  این پروژه ها را  تا پایان دولت سیزدهم تحویل دهد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن توضیح داد: در حال حاضر روند ساخت یکی از سایت‌های طرح نهضت ملی مسکن به مساحت ۵۶۰ هکتار ظرفیت ساخت بیش از ۳۰ هزار واحد مسکونی را در خود دارد.

وی یادآور شد: حضور مردم در پروژه های نهضت ملی مسکن زمینه ساز تسریع در اجرای خانه های ویلایی و پروژه های کوتاه مرتبه می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: شهرک پرنیان در ۲۰ کیلومتری پردیسان محدوده امامزاده عبدالله (ع) قرار دارد که در آن دو مجموعه مجزا احداث خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مدیران استان طرح نهضت ملی مسکن را به عنوان یک اولویت و برنامه اساسی پیگیری می‌کنند، ادامه داد: در  شهرهای مرکزی  کشور روند ساخت۷۰ هزار واحد مسکونی آغاز شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • کلنگ خوابگاه متأهلی در دانشگاه کاشان به زمین زده شد
  • صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان در قم تشکیل می‌شود
  • آخوندی: توانستیم یک مجموعه ورزشی مخروبه را دوباره فعال کنیم
  • انتقاد از ساخت مجموعه فرهنگی در پارک لاله/ شهرداری تهران حصار‌های پارک لاله را بردارد
  • انتقاد از ساخت مجموعه فرهنگی در پارک لاله/ شهرداری تهران حصارهای پارک لاله را بردارد
  • احداث ۲۰ پروژه جدید در جنوب تهران/ ساخت پارکینگ زیرسطحی در محله جوادیه
  • بهره‌برداری از ۱۳ پروژه ورزشی تا پایان اردیبهشت ماه در تبریز
  • افزایش تعرفه‌های امکان ورزشی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۳
  • اتمام پروژه‌های نهضت ملی مسکن تنها با مشارکت‌های مردمی امکان‌پذیر است
  • آغاز ساخت دو زمین ورزشی در مهدیشهر