Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@03:54:23 GMT

افزایش خانه های هلال در روستاهای گلستان

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۴۲۹۱۳

افزایش خانه های هلال در روستاهای گلستان

غریب آبادی گفت: سیاست جمعیت هلال احمر افزایش خانه‌های هلال در روستا‌ها است و تاکنون ۲۵۷خانه هلال در سطح استان گلستان افتتاح شده است.

او گفت: برای راه اندازی این خانه‌های هلال نیاز است خود روستا‌ها هم مشارکت داشته باشند و در تامین زمین همراهی کنند.

غریب آبادی گفت: کلنگ کارخانه سرنگ سازی که در سال ۱۳۹۰ بر زمین زده شده و تا مرحله احداث سوله هم پیش رفته بود، اما سال هامغفول مانده است و در صحبت با رییس جمعیت هلال احمر کشور مقرر شد با مشارکت سرمایه گذار تکمیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: ما مجوز تبدیل این کارخانه را به کارخانه سرنگ سازی و سرم سازی گرفته ایم و مقرر شده طرح توجیهی آن آماده و برای دریافت مصوبه به تهران ارسال شود.

غریب آبادی گفت: پیش بینی می‌شود در صورت راه اندازی این کارخانه ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار شوند.

سرپرست جمعیت هلال احمر گلستان گفت: در راستای تحقق شعار سال کمیته نخبگان در جمعیت هلال احمر تشکیل می‌شود تا در حوزه دانش بنیان از ایده‌های خلاقانه بهره ببریم.

غریب آماده درباره برنامه‌های ویژه هفته هلال گفت: برای این هفته که از ۱۸اردیبهشت آغاز و تا ۲۴اردیبهشت ادامه دارد ۵۰ برنامه استانی و ۳۵۰برنامه شهرستانی تدارک دیده شده است.

او گفت: ارایه خدمات توان بخشی در درمانگاه هلال احمر با تخفیف ویژه، افتتاح کانون غنچه ها، رژه خودرو‌های امدادی، مانور درمان اضطراری در دو روستای محروم گنبد کاووس، یادمان شهدای امدادگر، کاروان سلامت در بندر گز از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای هفته هلال است.

غریب آبادی گفت: اینکه داروخانه هلال احمر دیگر به صورت شبانه روزی فعالیت نمی‌کند این است که توزیع دارو‌های خاص در زمان اداری انجام می‌شود و با بررسی انجام شده مشخص شد نسخه‌هایی که برای دریافت دارو در ساعات پایان شب به داروخانه آورده میشد در حد ۵تا ۶نسخه بوده و بازگشایی این داروخانه به این صورت به صرفه نیست.

سرپرست جمعیت هلال احمر گلستان گفت: پارسال به هزار و ۵۶۸ حادثه در استان امدادرسانی شد که از این تعداد هزار و ۱۴۴حادثه مربوط به حوادث جاده‌ای بوده است.

قاسم غریب آبادی گفت: آمار حوادث جاده‌ای در گلستان بالاست و لازم است در سطح کلان به این موضوع رسیدگی شود.

او گفت: همچنین در سال گذشته به ۵۵ حادثه برف و کولاک، ۳۲حادثه سیل و آبگرفتگی و ۹۵ حادثه کوهستان امدادرسانی شده است.

غریب آبادی می‌گوید: در حال حاضر ۴۰هزار جوان گلستانی در حوزه جوانان به عضویت هلال احمر درآمده اند و باید این جوانان را در حوزه هلال احمر پای کاربیاوریم.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هلال احمر خانه های هلال جمعیت هلال احمر غریب آبادی گفت او گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۲۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل به خانه‌های اندیمشک آسیب زد

آفتاب‌‌نیوز :

احمد میردریکوند سرپرست جمعیت هلال احمر اندیمشک گفت: در پی بارش‌های شدید و هشدار فرمانداری نیرو‌های هلال احمر به صورت آماده باش درآمده و با اوج گرفتن بارش و ورود آب به منازل مسکونی منطقه کوی شهدا، نیرو‌ها به محل اعزام شدند.

وی افزود: نیرو‌های هلال احمر با استفاده از پمپ آب و کیسه‌های شن به تخلیه آب منازل پرداختند و خودرو‌های گرفتار در آب را نجات دادند.

سرپرست جمعیت هلال احمر اندیمشک ادامه داد: تاکنون به ۳۰ منزل مسکونی آسیب و خسارت جدی وارد شده که این تعداد رو به افزایش است و همچنین نیرو‌های امدادی به منطقه عشایری پشمینه زار در مسیر کرخه اعزام شده و درحال امدادرسانی به عشایر گرفتار سیلاب هستند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • ربایندگان «یسنا» حرفه‌ای بودند
  • ربایندگان «یسنا» حرفه‌ای عمل کرده بودند | او را با نامردی رها کردند
  • ربایندگان «یسنا» حرفه‌ای بودند | در کمال نامردی او را در میان کلزاها رها کرده بودند
  • اجرای ۲۲۸ برنامه همزمان با هفته هلال احمر در گلستان
  • غریب‌آبادی: چه کسی به داد زنان و دختران آمریکایی می‌رسد
  • تعداد پایگاه‌های امداد دریایی در استان بوشهر باید افزایش یابد
  • تا پای جان برای دختر ایران
  • تعداد خانه های هلال زنجان به ۲۴۸ باب رسید
  • کاروان سلامت هلال احمر تالش در روستاهای بخش مرکزی تالش اجرا شد
  • سیل به خانه‌های اندیمشک آسیب زد