Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@18:21:03 GMT

پرونده اسرا نباید تحت تأثیر تسویه حساب‌های سیاسی قرار گیرد

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۴۳۴۰۵

پرونده اسرا نباید تحت تأثیر تسویه حساب‌های سیاسی قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «عبدالقادر المرتضی» رئیس کمیته امور اسرا در دولت نجات ملی در سخنانی اظهار داشت که پرونده اسرا یک پرونده انسانی است و نباید تحت تأثیر تسویه حساب‌های سیاسی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه افرادی که توسط عربستان به عدن فرستاده شدند کارگر بودند نه اسیر، افزود: رفتارهای عربستان غرض ورزانه بوده و نشانگر نیت‌های خبیث این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

المرتضی در ادامه گفت: عربستان از طریق ابتکارات بشردوستانه دروغین، به دنبال بهبود تصویر خود بوده و در تلاش است تا برچسبی دروغین را، به ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بچسباند مبنی بر اینکه این نیروها از عناصر خارجی استفاده می‌کنند.

وی تاکید کرد که پرونده اسرا در زمره پرونده‌های اعتمادساز قرار دارد و هرگونه اختلالی در روند آن بر پرونده‌های دیگر تأثیر می‌گذارد.

رئیس کمیته امور اسرا افزود: پرونده اسرا یک پرونده بشردوستانه است و نباید تحت تأثیر تسویه حساب‌های سیاسی قرارگیرد، اما عملکرد عربستان می‌تواند در این زمینه [پرونده مبادله اسرا] سنگ اندازی کند.

«عبدالقادر المرتضی» با اشاره به آمادگی صنعا برای پایان بخشیدن به پرونده مبادله اسرا از طریق اتما فرایند تبادل اسیران هر دو طرف، تاکید کرد که وظایف کمیته امور اسرا، تنها رسیدگی به امور اسیران جنگی است.

گفتنی است که کمیته امور اسرای دولت نجات ملی یمن پیش تر تاکید کرده بود که به عربستان اجازه سیاسی کاری و سو استفاده از پرونده اسیران را نمی‌دهد.

کد خبر 5483486

منبع: مهر

کلیدواژه: عربستان سعودی یمن دولت نجات ملی یمن صنعاء اوکراین روسیه رژیم صهیونیستی فلسطین مسکو جنگ اوکراین ایالات متحده امریکا حمله روسیه به اوکراین مسجدالاقصی عراق آخرین اخبار اوکراین واشنگتن اتحادیه اروپا ولادیمیر پوتین کمیته امور اسرا پرونده اسرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۳۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود عالمیان به مرحله سوم گرند اسمش عربستان با شکست حریف مطرح اروپایی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسابقات  تنیس روی میز گرند اسمش به میزبانی عربستان در حال برگزاری است و نوشاد عالمیان دارنده رنکینگ ۶۸ دنیا در دومین دیدار خود در مرحله حذفی مقدماتی به مصاف آندریاس لونکو با رتبه بندی ۸۸ جهان از اتریش رفت و در پایان توانست در سه گیم متوالی حریف  خود را شکست دهد و به مرحله سوم مقدماتی راه پیدا کند.

عالمیان در گیم نخست در یک بازی نزدیک با حساب ۱۲ بر ۱۰ به برتری دست یافت. پینگ پنگ باز ایران در گیم دوم ۱۱ بر ۳ قدرت خود را به حریف دیکته کرد و در گیم سوم با حساب ۱۱ بر ۲ مقتدرانه بازی را به نفع خود تمام کرد تا در مجموع با حساب ۳بر صفر پیروز این میدان باشد.

عالمیان برای راه یابی به جدول اصلی مسابقات می‌بایست با برنده دیدار محمد البیالی دارنده رنکینگ ۶۲ دنیا از مصر و متئو موتی با رده‌بندی ۱۴۷ جهان روبرو شود.

رقابت‌های گرند اسمش عربستان از ۱۲ لغایت ۲۲ اردیبهشت در شهر ریاض در حال برگزاری است.

هدایت پینگ‌پنگ باز کشورمان برعهده جمیل لطف الله نسبی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • از متن پیشنهادی آتش بس میان حماس و اسرائیل چه می دانیم؟/ تنش زدایی در چند مرحله صورت می گیرد/ سرنوشت غزه پس از جنگ همچنان مبهم است / مرحله اول معامله 40 روزه خواهد بود
  • صعود عالمیان به مرحله سوم گرند اسمش عربستان با شکست حریف مطرح اروپایی
  • ضرب‌الاجل قالیباف به دولت ربطی به کرسی ریاست در مجلس دوازدهم دارد؟
  • اصواگرایان به دنبال تسویه حساب درون گروهی در مجلس دوازدهم؟/ پیش‌بینی متفاوت رشیدی کوچی از پارلمان آینده
  • فریادهای خانواده‌های اسرای اسرائیلی مقابل مقر اقامت بلینکن
  • دارایی بابک زنجانی از بدهی او بیشتر بود؛ یک میلیارد و ۹۶۷ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو تسویه شد
  • دانشگاه محل تسویه حساب سیاسی نیست
  • روبرت لواندوفسکی یک پیشنهاد نجومی از عربستان را رد کرد
  • دارایی بابک زنجانی از بدهی او بیشتر بود/ یک میلیارد و ۹۶۷ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو تسویه شد
  • فریاد‌های خانواده‌های اسرای اسرائیلی مقابل مقر اقامت بلینکن