Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، 17 اردیبهشت ماه سالگرد درگذشت مرحوم علی مظفری از بانیان انقلاب اسلامی در هرمزگان است که زندگی خویش را در دوران مبارزه و پس از انقلاب، وقف انقلاب اسلامی کرد.

بسیاری از مرحوم علی مظفری به عنوان چهره تکرار ناشدنی عرصه سیاست در هرمزگان می‌دانند که در عین تعهد به مبانی و آرمان‌های انقلاب اسلامی، خردمندی سیاسی ویژه‌ای در وجودخویش داشت و همواره با پرهیز از پذیرش پست و مسؤولیت در دوره‌های مختلف، عمر خویش را صرف پرورش و هدایت نیروهای سیاسی برآمده از بطن انقلاب اسلامی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او مغازه فرش فروشی داشت و پس از انقلاب نیز با وجود آنکه نقشی کلیدی درپیروزی انقلاب اسلامی داشت اما هرگزنخواست تابواسطه نقش خویش درپیروزی انقلاب، برای خویش منفعتی دست و پا کند.

علی مظفری در اوج نیاز هرمزگان به چنین چهره‌ای که با خردمندی زمام امور و تنظیم احوال و مسائل استان را تدبیر کرد، در 17 اردیبهشت 1378 (20 محرم)، چهره در نقاب کشید.

جرات و شهامت بالای مرحوم مظفری

حاج حسن رزم از چهره‌های انقلابی هرمزگان که سال‌ها سابقه همکاری وهمراهی نزدیک با مرحوم مظفری را دارد، در گفت‌وگویی با خبرنگارفارس در بندرعباس درباره شخصیت او می‌گوید: مرحوم مظفری توان سازماندهی بالایی داشت وخدای متعال جرات و شهامت بالایی به او بخشیده بود به طوری که دراوج خفقان ساواک در رژیم پهلوی، خانه و مغازه خودرا کانون اقدامات ضد شاهنشاهی قرار داده بود و بسیاری از جلسات مهم و کلیدی مرتبط با راهپیمایی‌ها و تظاهرات و ... را در منزل شخصی خود برگزار می‌کرد.

 

مرحوم مظفری رودربایستی سیاسی نداشت

به گفته وی، در سیاست نیز رودربایستی با احدی نداشت و حرف خودش را می زد و این ویژگی سبب شده بود تا انسجام ویژه‌ای به واسطه شخصیت او،میان نیروهای دلسوز انقلاب شکل گیرد.

حسن رزم می‌گوید: او اهل تعامل برای رفع مشکلات مردم بود و در ماه‌های منتهی به انقلاب اسلامی درهرمزگان و در شرایطی که زمام امور از دست نیروهای شهربانی به طور کامل خارج شده بود، به میدان کمک به امنیت و ثبات شهر نیز آمد و تا ماه‌ها پس ازانقلاب و تا شکل‌گیری نهادهای انقلابی نیز پای کار رفع گرفتاری‌ها ومشکلات مردم بود.

مرحوم علی مظفری

 

صیانت از چهره‌های انقلابی جوان و هدایت آنان

این چهره مبارز و انقلابی هرمزگان همچنین گفت: انسجام و همدلی ناشی از رفتارهای فردی و جمعی مرحوم مظفری، انس او باارزش‌های انقلابی واسلامی و نیز اهتمام او در زنده نگهداشتن یاد شهدا، عشق به ائمه اظهار در کنار اخلاص و خردمندی سیاسی در هدایت چهره‌های جوان و صیانت از آنان در عرصه‌های مختلف همه و همه سبب رشد فضائل اخلاقی و پذیرش نقش محوری او در مسائل مختلف سیاسی و اجتماعی در استان شده بود و چنین صفات متمرکزی را در جمیع ابعاد در کمتر شخصیتی پس از مرحوم مظفری در هرمزگان می‌توان یافت.

رزم همچنین تأکید کرد: مرحوم مظفری بااقدامات هوشمندانه و نیز با میزبانی از چهره‌های بزرگ و عمدتا روحانیون صاحب نام انقلابی از مرکز در هرمزگان، سبب شده بود تا دوری از مرکز خللی در اقدامات انقلابی جنوب کشور و بخصوص در هرمزگان وارد نشود.

به گزارش فارس، از مرحوم علی مظفری 4 فرزند پسر و دو دختر به یادگار مانده است.

گفت‌وگو از : مهدی خسروی

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: حسن رزم انقلابی مجاهد انقلاب اسلامی مرحوم مظفری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۵۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلیج فارس اصلی‌ترین نماد تمامیت ارضی کشور است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: خلیج فارس اصلی‌ترین نماد تمامیت ارضی کشور است و همه ما باید برای حفظ و نگهداری از این میراث گرانبهای روزگار کهن تلاش کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، علی سلاجقه به مناسبت روز ملی خلیج فارس در پیامی این روز را به دوستداران میهن اسلامی و خلیج همیشه فارس تبریک گفت که متن این پیام به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

خلیج فارس به لحاظ راهبردی، ملی و زیستی یکی از مهم‌ترین دروازه‌های ورود ایران به جهان است و اهمیت این مسئله برای تمام هموطنان، سیاست‌گذاران و تصمیم‌سازان در نظام مقدس جمهوری اسلامی واضح و مبرهن است. خلیج همیشه فارس اصلی‌ترین نماد برای تمامیت ارضی کشورمان است و همه ایرانیان برای حفظ و نگهداری از این میراث گرانبهای روزگار کهن جان در طبق اخلاص نهاده‌اند.

دهم اردیبهشت، روز ملی «خلیج همیشه فارس» را در سایه توجهات حضرت ولیعصر (عج) در حالی جشن می‌گیریم که این منطقه هم به لحاظ استراتژیک در کانون توجهات و ریل گذاری توسعه مطابق با منویات اخیر رهبر معظم انقلاب (مدظله) در خصوص توسعه دریامحور همراه با حفظ و ارتقای زیستگاه‌های بی‌بدیل قرار گرفته است و دولت مردمی انقلابی هم با تمام توان جهت قرارگیری در این مسیر تلاش می‌کند. خلیج فارس به لحاظ زیستی یکی از پرتاب‌وتوان‌ترین زیست بوم‌های دریایی در برابر تغییراتی است که به دست انسان‌ها به آن تحمیل شده است.

به عنوان خادم کوچک ملت در بخش محیط زیست دولت مردمی- انقلابی ضمن تبریک این روز به تمامی دریادلان عزیز و شهیدان پرکشیده به اوج آسمان زیبایی سرزمین اسلامی‌مان که در قعر خلیج همیشه فارس با عزت آرمیده‌اند، به میهن دوستان و هموطنان عزیز یادآور می‌شوم که سلامت زیست بوم خلیج فارس ضامن اصلی پایداری اقتصادی، امنیتی، انرژی و ثبات نه در منطقه بلکه در جهان خواهد بود و ما در دیده بانی از محیط زیست این ارزشمندترین و مهمترین خلیج جهان، خلیج همیشه فارس ذره‌ای قصور نخواهیم کرد. نام کهن سرزمین عزیزم ایران اسلامی به پهنه و تارک خلیج همیشه فارس سربلند و پرافتخار باد. به امید ظهور.»

کد خبر 749048

دیگر خبرها

  • ضرورت اقدامات عملی برای توقف ماشین کشتار رژیم صهیونیستی
  • خلیج فارس اصلی‌ترین نماد تمامیت ارضی کشور است
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد
  • چهره برتر هنر انقلاب اسلامی خوزستان معرفی شد
  • چهره برتر سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی خوزستان معرفی شد
  • «به یادِ ماموستا فخری»
  • یادی از منادی وحدت در سیستان و بلوچستان
  • بندر کنگ نماد حفظ و صیانت از فرهنگ و معماری بومی است
  • متعهد به خرید داخلی مرغ از مرغداران