Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-30@09:34:09 GMT

(تصاویر) اولین شاسی بلند فراری؛ یک هیولای ۱۲ سیلندر

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۴۷۶۸۰

(تصاویر) اولین شاسی بلند فراری؛ یک هیولای ۱۲ سیلندر

فرارو-اولین شاسی بلند فراری با نام Purosangue اواخر امسال وارد بازار خواهد شد. Purosangue در ایتالیایی به معنای "اصیل" ترجمه می‌شود.

به گزارش فرارو، "ویگنا" مدیر این شرکت پیش از رونمایی این خودرو اعلام کرد: «ما چندین گزینه را آزمایش کرده‌ایم. واضح بود که V12 به دلیل عملکرد و تجربه رانندگی که می‌تواند ارائه دهد، گزینه مناسبی برای بازار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» اظهارات او به یک فراری جدید با پیشرانه V12 اشاره می‌کند و گمانه‌زنی‌هایی را نیز در مورد اینکه آیا این خودرو به Purosangue یا جانشین ناشناس فراری 812 Superfast اشاره دارد، برانگیخته است.

این شرکت پیش از تایید این خبر توسط ویگنا اشاره کرد که این خودرو یک شاسی بلند یا SUV خواهد بود.  فراری می‌گوید موتور‌های V12 همیشه بخش ذاتی از DNA این شرکت بوده است و نماد تلاش بی وقفه این شرکت برای رسیدن به بالاترین عملکرد و احساس ناب رانندگی است. تمام مدل‌های آینده فراری بر اساس دو معماری سفارشی ساخته می‌شوند که دو خط متمایز را ارائه می‌کنند؛ یکی خودرو‌های موتور وسط، مانند فراری 296 GTB و دیگری خودرو‌های سبک GT مانند SUV جدید.

این SUV به شکل یک خودروی ۴ نفره با طول حدود ۵ متر خواهد بود و فاصله بالای آن از سطح زمین احتمالاً از طریق سیستم تعلیق قابل تنظیم ارتفاع و یک سیستم ضد رول برای ایجاد دینامیک چشمگیر در جاده و برخی توانایی‌های خارج از جاده بدست می‌آید. تنها یک تصویر رسمی از جلوی این خودور منتشر شده است، اما تصاویر لو رفته از Purosangue در اوایل سال جاری طراحی این خودرو را بهتر نمایش می‌دهد. رقبای این خودرو یعنی Lamborghini Urus، Bentley Bentayga و Aston Martin DBX همگی به موتور V8 توربو دوقلو متکی هستند.

در حال حاضر، تنها شاسی بلند موجود در بازار که از موتور V12 قدرت می‌گیرد، رولزرویس کولینان با پیشرانه ۶.۷۵ لیتری توئین توربو است که با فراری N/A V-12 بسیار متفاوت است. پستی در وب‌سایت مجله فراری می‌گوید که این یک V-12 جدید است. اگر چه خودرویی که در تیزر ویدئویی دیده می‌شود، بسیار شبیه فراری 812 Competizione است. Purosangue قرار است جانشین FF و GTC4Lusso باشد که هر دو دارای موتور V-12 و یک سیستم تمام چرخ متحرک جدید می‌باشند.

فراری به جای استفاده از دیفرانسیل مرکزی، یک جعبه دنده دو سرعته را از جلوی موتور خارج کرده تا نیرو را به محور جلو برساند. تعجب آور نیست که ببینیم Purosangue از تکامل این سیستم استفاده می‌کند. با توجه به اینکه مدل لوسو ۸۶۰ اسب بخار قدرت داشت، انتظار می‌رود که در Purosangue شاهد قدرت مشابهی باشیم. فراری می‌گوید Purosangue امسال تولید خود را آغاز می‌کند و زمان تحویل آن برای سال ۲۰۲۳ تعیین شده است.

منبع: roadandtrack

منبع: فرارو

کلیدواژه: فراری شاسی بلند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۷۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت خودرو امروز ۱۱ اردیبهشت +جدول

قیمت خودرو امروز، سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، خصوصاً در سایپا به‌جز وانت زامیاد، تغییر چندانی نکرده و به‌نوعی می‌توان گفت ترمز بازار کشیده شده است.

به گزارش مشرق، قیمت خودرو امروز، سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، باز هم مانند روزهای گذشته باثبات گزارش می‌شود. البته محصولات ایران‌خودرو و بهمن‌موتور در اغلب موارد، کاهش محدودی پیدا کرده‌اند اما خودروهای گروه سایپا، غالباً تغییری ندارند.

روز گذشته نرخ دلار آزاد، چندمین روز باثبات خود را سپری کرد و در نتیجه این موضوع باعث ثبات و رکود بیشتر بازار خودرو می‌شود.

با توجه به قیمت‌های وب‌سایت ایران‌جیب، بازار خودرو از ابتدای روز جاری تغییر چندانی پیدا نکرده است.

قیمت خودروهای داخلی

همان‌طور که اشاره شد، قیمت خودروهای داخلی، به غیر از محصولات ایران‌خودرو، باثبات گزارش می‌شود.

کوییک S دنده‌ای یکی از هاچ‌بک‌های اقتصادی سایپاست که نسبت به روز گذشته تغییری نکرده و با همان نرخ ۴۳۲ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

شاهین G استاندارد جزو معدود محصولات شرکت سایپا به شمار می‌رود که از ابتدای امروز ۱۰ میلیون تومان ارزان‌تر شده و با ۷۴۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پژو پارس ELX سفارشی سدان محبوب ایران‌خودرو است که نسبت به روز گذشته ۱۰ میلیون تومان ارزان شده و با ۷۳۳ میلیون تومان قابل خریداری است.

دنا پلاس توربو اتوماتیک رکورددار افت قیمت در روز جاری به شمار می‌رود. این خودرو از صبح امروز ۳۲ میلیون تومان ارزان‌تر شده و به نرخ یک میلیارد و ۲۳ میلیون تومان رسیده است.

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی نیز اکثراً به غیر از محصولات مدیران‌خودرو و بهمن‌موتور، نوسان چندانی ندارد.

ام‌وی‌ام X۲۲ پرو دستی کراس‌اوور اقتصادی مدیران‌خودرو است که از ابتدای امروز هفت میلیون تومان ارزان‌تر شده و با ۹۵۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

ریسپکت بهمن‌موتور یکی از سدان‌های مونتاژی این شرکت به شمار می‌رود که افت ۳۵ میلیون تومانی نسبت به روز گذشته دارد و با یک میلیارد و ۴۶۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

دیگنیتی پرایم یکی از کراس‌اوورهای محبوب بهمن‌موتور محسوب می‌شود. این خودرو ۳۰ میلیون تومان ارزان‌تر از روز گذشته و با یک میلیارد و ۹۸۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

تیگو ۸ پرو هیبرید کراس‌اوور جدیدالورود مدیران‌خودرو نیز ۳۵ میلیون تومان ارزان‌تر شده و به قیمت سه میلیارد و ۱۲۵ میلیون تومان رسیده است.

پیش بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

با توجه به اینکه فردا تنها روز کاری بازار در هفته جاری است، احتمال نوسان عجیب‌وغریب در بازار خودرو بسیار پایین گزارش می‌شود. البته نرخ ارز در بازار آزاد نیز افت‌وخیز چندانی ندارد و همین موضوع رکود بازار را بیشتر می‌کند.

منبع:تجارت‌نیوز

دیگر خبرها

  • قیمت خودرو امروز ۱۱ اردیبهشت +جدول
  • فیلم| خودروی اسپرت برقی جدید BYD
  • هم زمان با حضور شرکت جک در نمایشگاه خودرو پکن: 2 خودرو جدید کرمان موتور که امسال وارد بازار ایران می شوند مشخص شدند (+عکس ،اسامی و مشخصات)
  • رونمایی از اولین موتور احتراقی غیرآلاینده جهان در ژاپن
  • در مذمت و ستایش ارز دریافتی خودروسازان اخیراً گمرک
  • رانت ۴ میلیارددلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • (عکس) بازار چشم انتظار یک شاسی بلند جدید / قیمت باورنکردنی محصول جدید کیا در ایران
  • تخصیص ۳.۱ میلیارد دلار برای مونتاژ/ برای واردات خودرو ارز نداریم؟
  • شاسی بلند Exlantix با قیمت ۲۷ هزار دلاری وارد بازار می شود
  • رانت ۴ میلیارد دلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید