Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان رفع موانع ثبت جهانی پرونده منظر تاریخی، شهری هگمتانه تا همدان در اولویت برنامه‌ها قرار دارد و این عرصه برای بازدید ارزیابان یونسکو آماده می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، علی مالمیر عصر امروز در حاشیه جلسه رفع موانع ثبت جهانی منظر تاریخی، شهری هگمتانه تا همدان که با حضور محمدحسن طالبیان مشاور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، استاندار همدان و تعدادی از مسئولان  برگزار شد، بیان کرد:  با توجه به اینکه نیاز است امسال اقدامات مقدماتی در راستای رفع موانع ثبت جهانی پرونده "منظر تاریخی، شهری هگمتانه تا همدان" انجام و این عرصه برای بازدید ارزیابان یونسکو آماده شود یک تیم کارشناسی از عرصه پیشنهادی ثبت جهانی بازدید و مشکلات و موانع را بررسی و مستند کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در راستای پیگیری این پرونده، هفته گذشته نیز یک تیم کارشناسی با همراهی مشاور رئیس میراث فرهنگی در همدان حاضر شدند.  همزمان با این برنامه میدانی که از هفته گذشته آغاز و تا دو روز آینده ادامه دارد امروز جلسه‌ای با حضور استاندار، معاون عمرانی استانداری و دستگاه‌های زیربط در قالب ستاد رفع موانع ثبت جهانی هگمتانه تشکیل شد.

مالمیر با اشاره به اینکه در این جلسه طالبیان مشاور وزیر میراث فرهنگی گزارشی از بازدیدهای میدانی ارائه کرد، افزود: همچنین عناوین محورهایی که دستگاه‌های مختلف باید با هم‌افزایی در راستای برطرف شدن مشکلات بازار همدان و عرصه پیشنهادی ثبت جهانی انجام دهند مطرح شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان در ادامه اظهار کرد: علاوه بر این وظایف دستگاه‌های مختلف در راستای ساماندهی و زیباسازی عرصه مشخص و هر یک از اعضا نکته نظرات خود را مطرح کردند. در جلسه فوق استاندار همدان ثبت جهانی هگمتانه را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های استان دانست و بر ضرورت همکاری و هم‌افزایی همه دستگاه‌ها در چارچوب معیارهای وزارتخانه میراث فرهنگی تاکید کرد. 

وی ادامه داد: استاندار همدان همچنین از آمادگی کامل استان برای این اقدام ارزشمند خبر داد و اذعان کرد با هماهنگی و همکاری همه دستگاه‌ها اقدامات لازم را در این راستای این امر مهم انجام خواهد شد.

معاون استاندار همدان: موانع ثبت جهانی هگمتانه ‌برطرف می‌شوداستاندارهمدان: ثبت جهانی هگمتانه با مساعدت مقامات عالی پیگیری و انجام خواهد شداستاندار همدان: با جهانی شدن هگمتانه ظرفیت‌های گردشگری این اثر تاریخی ارتقاء می‌یابد

مالمیر با بیان اینکه در این جلسه اشاره‌ای هم بر آغاز  برنامه حذف سواره از هسته مرکزی هگمتانه شد خاطرنشان کرد: این موضوع  تاکید شد این موضوع با سرعت بیشتری نهایی شود.

انتهای پیام/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رفع موانع ثبت جهانی ثبت جهانی هگمتانه هگمتانه تا همدان استاندار همدان میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۷۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش فدراسیون کشتی به حذف داور المپیکی و جلسه دبیر و یزدانی

ابراهیم مهربان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص اینکه محمد مصلایی پور رئیس کمیته داوران فدراسیون کشتی، به دلیل خودداری از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا از سوی اتحادیه جهانی کشتی از لیست داوران المپیک ۲۰۲۴ پاریس کنار گذاشته شده، اظهار کرد: در ارتباط با این موضوع سند موثقی به دست ما نرسیده و پیگیر هستیم. طبیعتاً مصلایی پور نماینده کشور ما هستند و اگر واجد شرایط حضور در المپیک باشد قطعاً پیگیر خواهیم بود تا مصلایی پور یا یک نماینده دیگر به عنوان داور در المپیک حضور داشته باشد.

سخنگوی فدراسیون کشتی در مورد اینکه کامران سلطانی زاده، نیما صادقی و مهدی بشیر زاده ۳ داور درجه المپیکی ایران برای قضاوت در مسابقات جهانی کسب سهمیه المپیک در استانبول ترکیه دعوت شدند، عنوان کرد: طبیعتاً فدراسیون جهانی بر اساس برنامه‌های خود نفراتی را دعوت می‌کند، مسابقات استانبول هم یکی‌تر آن مسابقات است.  

مهربان در مورد جلسه حسن یزدانی با علیرضا دبیر در مورد آخرین وضعیت خود گفت: در جریان اینکه جلسه برگزار شده یا می‌شود نیستم، اما حسن یزدانی تمرینات خود را زیر نظر پزشک معالج و درمانگر خود شروع کرده و با هماهنگی کادرفنی و شخص محسن کاوه سرمربی تیم ملی کشتی آزاد، با توجه به اینکه او در این اردوی تیم ملی هم می‌بایست زیر نظر پزشک و فیزیوتراپ کار کند، بنا بر این شده در این اردو هم غیبت داشته باشد و ان‌شاءالله از اردوی بعدی در خانه کشتی در کنار سایر ملی‌پوشان تمرین خواهد کرد.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • وزیر اقتصاد به عربستان می‌رود
  • احصاء سرخط‌های عملیاتی برنامه ساماندهی قلعه ضحاک
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • واکنش فدراسیون کشتی به حذف داور المپیکی و جلسه دبیر و یزدانی
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی
  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد
  • شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال، برنامه ارائه دهند
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز با میراث فرهنگی