Web Analytics Made Easy - Statcounter

لولا داسیلوا کارزار انتخاباتی خود را در حالی برای شرکت در رقابت انتخابات ریاست جمهوری برزیل آغاز کرد که قول داده برزیل را از نو بسازد، چون دولت راست افراطی ژائر بولسونارو را غیرمسئول و مجرم می‌داند.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از شبکه خبری فرانس ۲۴، این کارزار انتخاباتی بازگشتی برای لوئیس ایناسیو لولا داسیلوای ۷۶ ساله به عرصه سیاست آن هم چهار سال پس از حبس به اتهام فساد مالی تلقی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او که رهبر جناح چپ سیاسی در برزیل است روز شنبه در جریان یک میتینگ و در میان هوادارنش گفت که "به میدان می‌آید تا از دموکراسی در برابر ژائیر بولسنارو" دفاع کند.

این رئیس جمهوری سابق و کاریزماتیک که زمانی کارگر کارخانه فولاد بود اما به سیاست گروید، در آغاز کارزار انتخاباتی خود گفت: ما باید یکبار دیگر برزیل را تغییر دهیم. ما باید به جایگاهی برگردیم که هیچکس در آن جرات نکند بار دیگر از دموکراسی تخطی کند.

دا سیلوا که از ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ ریاست جمهوری برزیل را در اختیار داشت و اقتصاد این کشور را قدرتمند کرد، کارزاری غیررسمی را از مارس سال گذشته میلادی به راه انداخت آن هم زمانیکه دیوان عالی این کشور اتهام فساد علیه وی را که با هدف به حاشیه راندنش از عرصه سیاست بود، ملغی کرد.

یافته‌های دیوان عالی برزیل مبنی بر جانبداری از سوی قاضی اصلی پرونده یعنی "سرجیو مورو" که بعدها وزیر دادگستری بولسونارو شد، بلافاصله مشخص کرد که انتخابات امسال یک کشمکش بین لولا داسیلوا و بولسونارو است.

بازگشت شگفت انگیز

لولا داسیلوا ۱۲ سال قبل با ۸۷ درصد میزان رضایتمندی از فعالیتش، سمت ریاست جمهوری برزیل را ترک گفت؛ آن هم پس از آن که دورانی طلایی را در کشور ایجاد کرد که حدود ۳۰ میلیون برزیلی با سیاست‌های او از فقر نجات یافتند. اما این چهره شگفت انگیز با انجام تحقیقاتی موسوم به "عملیات کارواش" با یکسری طرح‌های فساد گسترده در کمپانی نفتی دولتی "پتروبراس" لکه دار شد.

لولا داسیلوا در این پرونده به دریافت رشوه متهم و به ۲۶ سال حبس محکوم و حبسش در آوریل ۲۰۱۸ آغاز شد در نتیجه از رقابت انتخابات آن سال محروم ماند و در نهایت بولسونارو سوار بر موج نارضایتی از لولا داسلیوا و حزبش پیروز شد.

رئیس جمهوری سابق برزیل که این اتهامات را توطئه می‌نامد در نوامبر ۲۰۱۹ به صورت موقت آزاد شد اما تا حکم سال گذشته میلادی از حضور در عرصه سیاست منع شد. لولا داسیلوا در حالی اکنون به عرصه رقابت سیاسی بازگشته که جامعه برزیل بابت اقدامات بولسونارو، مجادلات رسانه‌های اجتماعی، عملکرد ضعیف دولت در اقتصاد و مقابله با کرونا دچار تفرقه شدید شده است.

گاف‌های خطرناک

اما بولسوناروی ۶۷ ساله توانسته در تازه‌ترین نظرسنجی‌ها شکاف بین خودش و لولا داسیلوا را کمتر کند و این مساله مشخص شده که او بدون یک نبرد قدرت را ترک نمی‌کند. با این حال لولا داسیلوا یکسری گاف داده که باعث شده تا رای‌دهندگان در چندین گروه اصلی دچار سردرگمی شوند.

دا سیلوا همچنین به دنبال نزدیک شدن به رهبران جهانی بوده که تمایل دارد تا با آنها احساس صمیمت و نزدیکی بیشتری داشته باشد و مثلا گفته که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین هم به اندازه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در جنگ اوکراین مسئول است.

سیلویو کاستا، موسس سایت خبری "Congresso em Foco" گفت: دا سیلوا در هفته‌های اخیر اظهارات بسیار خطرناکی داشته است. از همه اینها گذشته، او باید به خیابان بیاید.

همچنین گزارش شده که لولا داسیلوا اخیرا تیم کارزار انتخاباتی خود را تغییر داده و فرانکلین مارتینز، متحد دیرینه خود را برکنار کرده است. او همچنین "جرالدو آلکمین" را به عنوان معاونش برگزیده است.

آلکمین که پیش از این فرماندار سائوپائولو بود از طریق لیک ویدئویی به جمعیت حامیانش گفته است: برزیل امروز خطرناکترین و خشن‌ترین دولتش را در طول تاریخ دارد. لولا تنها امید ماست.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: برزیل ، لولا داسیلوا ، بولسونارو

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: برزیل لولا داسیلوا بولسونارو کارزار انتخاباتی لولا داسیلوا رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۰۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه‌های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد «آرش» ایجاد نخواهد کرد

به گزارش جام جم آنلاین، ناصر کنعانی ضمن تاکید بر حق جمهوری اسلامی ایران در این میدان مشترک بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات فیمابین‌ اضافه کرد: همانند قبل از طرف کویتی برای دستیابی به توافقی پایدار که مبتنی بر همکاری‌های دوستانه و منافع مشترک باشد، دعوت به عمل می‌آوریم.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: صدور بیانیه‌های تکراری و طرح ادعای یک‌جانبه، از منظر حقوقی هیچ حقی برای دولت کویت ایجاد نخواهد کرد و به مقامات این کشور توصیه می کنیم از تکرار توسل به روش‌های بیحاصل سیاسی و رسانه‌ای در ارتباط با موضوع حقوقی و فنی میدان مشترک آرش خودداری کنند.

کنعانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره با اعتقاد به اصل حسن نیت، تعاملات منطقه‌ای را رصد نموده و از دولتهای ثالث می‌خواهد در مسیر تحقق عینی اصل حسن نیت و ارتقاء روابط و همکاری‌ها گام بردارند.

دیگر خبرها

  • واکنش ایران به ادعای مجدد کویت درباره میدان آرش
  • بیانیه‌های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد «آرش» ایجاد نخواهد کرد
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات
  • نسخه برزیلی برای خودروسازی ایران
  • ترکیب الهلال برای فتح سومین جام داخلی
  • نخبگان جوان برای افزایش قدرت رقابت محصولات تولیدی استان هرمزگان وارد میدان شوند
  • بوی خون و تعفن در میدان بهمن | وجود کابلهای فشار قوی مردم اطراف راه آهن را آزار می دهد
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • امیرعبداللهیان: توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است