Web Analytics Made Easy - Statcounter

عاکف مهاجر؛ سخنگوی وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان در واکنش به واکنش‌های یوناما و دیگر سازمان های جهانی نسبت به طرح «حجاب اسلامی» این وزارت، می گوید همان‌گونه که طالبان در قوانین کشورهای غربی مداخله نمی کند آنها هم از مداخلات در امور داخلی افغانستان دست بکشند.

عاکف مهاجر، سخنگوی وزارت امر بالمعروف و نهی عن المنکر طالبان گفت: حجاب اسلامی یعنی هر آن لباسی که زنان در او محفوظ است و حجاب شان نازک، چسپ، و اندام های زنان نمایان نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهاجر با بیان اینکه حجاب اسلامی تنها برقع نیست، گفت: برقع یا چادری هم حجاب است و لباس های دیگر که زنان می پوشند هم حجاب اسلامی محسوب می شود.

سخنگوی وزارت امر بالمعروف و نهی عن المنکر بیان داشت که برخورد با زنان بی حجاب از تاریخ امروز و توسط کارمندان وزارت امر به معروف آغاز شده است.

وی همچنین تصریح کرد: هر کشور قوانین خود را دارد و جهان هم به قوانین دیگر کشورها احترام دارد.

مهاجر با اشاره به اینکه چرا جهان قانون اسلامی، نظام اسلامی و حکم اسلامی را قبول نمی کند، گفت: در دانمارک، فرانسه و دیگر کشورهای غربی حجاب ممنوع اعلام شده است و آن کشورها آن را قبول دارند؛ اما با کشورهای اسلامی و به خصوص دولت طالبان و مردم افغانستان برخورد دوگانه صورت می گیرد.

مهاجر از تمام سازمان های جهانی و حقوق بشری خواست که به قوانین اسلامی و افغانی احترام گذاشته و آن را قبول کنند.

مهاجر در پایان سخنان خود افزود: همان گونه که طالبان در قوانین کشورهای غربی مداخله نمی کند آنها هم دست از مداخلات در امور داخلی افغانستان بکشند.

روز شنبه (۱۷ ثور) وزارت امر بالمعروف و نهی عن المنکر  طالبان با حضور مقامات این وزارت، طرح «حجاب اسلامی» را ارائه کردند.

بر اساس این دستورالعمل، زنان مکلف شده‌اند که صورت خود را بپوشانند.

وزارت امر به معروف گفته‌است که اگر یک زن حجاب را رعایت نکند، بار نخست ولی او توصیه و تنبیه، بار دوم احضار، بار سوم برای سه روز زندانی و دفعه چهارم به دادگاه کشیده خواهد شد.

همچنین در این دستور گفته شده‌است: زنانی که در ارگان ‌های دولتی کار می‌کنند و حجاب را رعایت نمی‌کنند، اخراج می‌شوند.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: افغانستان حجاب اروپا کشورهای غربی حجاب اسلامی وزارت امر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۲۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از طلوع نیوز، جانان سایق سخنگوی وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی دولت موقت طالبان در افغانستان امروز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اثر وقوع بارندگی‌های سنگین و سیلاب در ۱۵ ولایت این کشور، ۱۴۰ باب خانه مسکونی تخریب شده است.

سخنگوی وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی دولت موقت طالبان در افغانستان در این خصوص ادامه داد: در ۳ روز اخیر بر اثر بارندگی شدید و سیلاب در ولایت‌ های قندهار، نورستان، بادغیس، غور، ننگرهار، میدان وردک، هرات، سمنگان، پنجشیر، لغمان، کنر، بغلان، کندز، سرپل و پروان؛ ۸ نفر جان‌باخته و ۳ تن هم مجروح شده اند.

به گزارش طلوع، وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی دولت موقت طالبان در افغانستان پیشتر گفته بود که بر اثر وقوع سیلاب‌های اخیر سراسر افغانستان، ۹۰ تن جان باخته و ۵۴ نفر دیگر هم مجروح شده‌ اند.

کد خبر 6091451

دیگر خبرها

  • حکومت افغانستان فراگیر است
  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • طالبان: دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • حجاب، مسیر مصلحت جامعه
  • چرا غرب دنبال ترویج بی‌بند‌وباری در ایران است؟