Web Analytics Made Easy - Statcounter

MRI قابل حمل می‌تواند بررسی‌های محل را برای آسیب‌های مچ دست ورزشکاران انجام دهد. بازیکنان مستعد آسیب دیدگی غضروف مچ دست هستند که ممکن است در ابتدا هیچ علامتی نداشته باشد. یک سیستم MRI با در نظر گرفتن این واقعیت طراحی شده است، زیرا می‌تواند چنین آسیب‌هایی را درست در زمین ورزشی، قبل از اینکه جدی شوند، تشخیص دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمونه اولیه دستگاه توسط تیمی در دانشگاه تسوکوبای ژاپن به سرپرستی پروفسور یاسوهیکو ترادا ساخته شد. در نظر گرفته شده است که به عنوان یک جایگزین قابل حمل، سریع تر، کاربردی‌تر و کم هزینه‌تر برای اعزام ورزشکاران به بیمارستان‌ها عمل کند، به جای اینکه که مچ دست آن‌ها توسط اسکنر‌های MRI تمام بدن تصویربرداری شود.

این دستگاه در واقع یک نسخه تغییر یافته از یک دستگاه MRI متحرک موجود است که توسط تسوکوبا و همکارانش برای تشخیص آسیب‌های آرنج مربوط به بیسبال ساخته شده است. همراه با ترکیب یک روش محافظ مغناطیسی بهتر که تصاویری با کیفیت بالاتر ارائه می‌کند، نسخه جدید مخصوص مچ دست نیز اکنون توسط یک ژنراتور قابل حمل تغذیه می‌شود. این بدان معناست که کاربران در محل برای استفاده از این اسکنر نیازی به برق ندارند.

برای آزمایش این فناوری، دانشمندان آن را به یک مدرسه تنیس بردند و در آنجا از مچ دانش‌آموزان ۸ تا ۱۸ ساله تصویربرداری کردند. مشخص شد که تعدادی از افراد ناخودآگاه دچار آسیب‌های غضروف مچ دست شده اند، با اینکه هیچ ناراحتی یا محدودیت عملکرد در مهارت ورزشی خود را تجربه نکرده باشند.

امید است که پس از توسعه، از این دستگاه برای بررسی منظم سلامت دست بازیکنان در زمین‌ها استفاده شود، و جراحات آن‌قدر زود تشخیص داده شود تا قبل از اینکه بیش از حد مشکل ساز شوند، درمان شوند. ترادا همچنین قصد دارد نسخه‌هایی را برای استفاده در ورزش‌هایی که پا آسیب می‌بیند، توسعه دهد که از مفاصل مانند مچ پا یا زانو تصویربرداری می‌کند.

این تحقیق در مقاله‌ای که اخیراً در مجله رزونانس مغناطیسی در علوم پزشکی منتشر شده، توضیح داده شده است.

منبع: سایت نیواطلس منتشره از دانشگاه تسوکوبا

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ام آر آی مچ دست قابل حمل مچ دست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۳۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای تهران قابل قبول است

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۸۴ قرار گرفته است و کیفیت هوای تهران قابل قبول است.

همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۹۰ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۳۳ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۶ روز هوای پاک، ۳۱ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

کد خبر 6089438 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • کیفیت هوای مشهد «قابل قبول» است
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • پرینتر جدید لنوو با چه قیمتی عرضه شد؟
  • فیلم/ تلاش برای بازسازی جاده‌های آسیب‌دیده از سیل
  • کیفیت هوای تهران قابل قبول است
  • خواص یخ هندوانه برای پوست چیست؟
  • اینتر برای خرید‌های تابستانی ۱۰۰ میلیون یورو خرج میکند
  • اسکن محوطه کمرزرین اصفهان انجام شد/ تلاش برای آغاز فصل دوم کاوش