Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@02:42:14 GMT

خبرنگاران روس هم از جشنواره کن حذف شدند

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۵۳۵۴۹

خبرنگاران روس هم از جشنواره کن حذف شدند

به گزارش تابناک به نقل از  فرارو، هفتاد و پنجمین دوره فستیوال سینمایی کن قرار است طی روز‌های هفدهم تا بیست و هشتم مه امسال در جنوب فرانسه برگزار شود.

پیشتر از این مدیران فستیوال سینمایی کن اعلام کرده بودند که تا زمانی که تهاجم نظامی به خاک اوکراین در جریان است میزبان هیچ هیئتی به نمایندگی از روسیه و یا نهاد مرتبط با دولت این کشور نخواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس آنچه در بیانیه برگزار کنندگان فستیوال کن آمده، این تصمیم تا زمانی اجرایی خواهی بود که «جنگ تجاوزکارانه در شرایطی متوقف شود که رضایت مردم اوکراین را جلب کند.»

در ادامه این تحریم ها، جشنواره فیلم کن درخواست حضور روزنامه نگاران روسی را به عنوان بخشی از موضع خود علیه تهاجم این کشور به اوکراین رد کرده است.

به گفته دو روزنامه‌نگار روسی که در گذشته به صورت مرتب مجوز حضور در جشنواره را دریافت می‌کردند، اما امسال رد شده‌اند، گروهی از اعضای رسانه‌های روسی اخیرا جلسه‌ای با مدیر مطبوعاتی کن، «اگنس لروی» داشته‌اند و این مقام مسئول در جشنواره به آن‌ها گفته که جشنواره قبل از تصمیم گیری در مورد صدور مجوز حضور روزنامه‌نگاران روس منتظر بهتر شدن اوضاع بین روسیه و اوکراین بوده است، اما با توجه به شروع جشنواره در کمتر از دو هفته آینده جشنواره در نهایت تصمیم گرفته اعتبارنامه تمام روزنامه نگاران روسی را رد کند.

«آگنس لروی» همچنین عنوان کرده فقط رسانه‌هایی را برای حضور در جشنواره تایید کردیم که با موضع جشنواره در مورد وضعیت اوکراین همخوانی داشته باشند، اما ظاهرا هیچ خبرنگار روسی امسال پذیرفت نشده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: گرانی ماکارونی رتبه بندی معلمان آزمون دستیاری یارانه ارز 4200 تومانی وام ودیعه مسکن 1401 فستیوال سینمایی کن جشنواره کن خبرنگاران روس گرانی ماکارونی رتبه بندی معلمان آزمون دستیاری یارانه ارز 4200 تومانی وام ودیعه مسکن 1401

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۳۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزنامه‌ای آلمانی دلیل امتناع اوکراین از صلح با روسیه را فاش کرد

روزنامه آلمانی دی ولت با استناد به پیش نویس توافقنامه گزارش داد که اوکراین مذاکرات صلح با روسیه را به دلیل لزوم تبدیل زبان روسی به عنوان زبان دوم این کشور، کنار گذاشته است.

 بر اساس گزارش اسپوتنیک، مسکو و کی‌یف طی مذاکرات سال ۲۰۲۲ در استانبول در آستانه دستیابی به توافق صلح بودند، در حالی که ظاهرا اوکراین با تبدیل روسی به زبان دوم دولتی، لغو تحریم‌های متقابل، کنار گذاشتن دعاوی در دادگاه‌های بین‌المللی و ممنوعیت قانونی نازیسم موافقت نکرد.

دی ولت افزود که در مقابل، کی‌یف متعهد شد که بی طرفی دائمی خود را حفظ کند، که به معنای کنار گذاشتن جاه طلبی‌های خود برای پیوستن به ناتو، عدم تولید یا در اختیار داشتن تسلیحات هسته ای و اجازه ندادن نیرو‌های خارجی به استفاده از زیرساخت‌های نظامی آن یا انجام آموزش‌های بین المللی است.

در همین راستا این روزنامه آلمانی ادامه داد، مسکو موافقت کرد که «ضمانت‌های امنیتی جامع» را از پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل شامل انگلیس، چین، آمریکا، فرانسه و روسیه به اوکراین ارائه کند. با این حال نتیجه‌ای حاصل نشد.

این درحالی است که برخلاف ادعای روزنامه آلمانی نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه چندی پیش‌گفت که ریاست اوکراین آماده حل و فصل مناقشه با روسیه بود، اما تحت فشار آمریکا تسلیم شد و این کار را نکرد.

او اعلام کرد اگر فشار آمریکا بر کسانی که در راس اوکراین قرار دارند، نبود این وضعیت پیش نمی‌آمد. حتی خود سران اوکراین نیز آماده امضای پیمان صلح بودند و به روسیه پیشنهاد‌های کتبی دادند. 

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • دوئل جنگنده‌ها؛ افعی آمریکایی بهتر است یا مهاجم روسی؟
  • (ویدئو) تانک پیشرفتهٔ آمریکایی در خیابان‌های مسکو
  • راهیابی فیلم کوتاه هنرمند گیلانی به فستیوال پاناما
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • علم گرفتار سانسور و تبعیض رسانه‌ای/ وقتی اسمی از دانشمندان آسیایی و آفریقایی به میان نمی‌آید
  • هاآرتص: ما «عنصری نامطلوب» هستیم/ تحریم فرهنگی اسرائیل در سراسر جهان رو به گسترش است
  • نگارخانۀ صفوی میزبان پوسترهای روسی
  • روزنامه‌ای آلمانی دلیل امتناع اوکراین از صلح با روسیه را فاش کرد
  • جنگ تن‌هاخ با روزنامه‌نگاران: حق سوال پرسیدن ندارید!