Web Analytics Made Easy - Statcounter

نقی سیاهکالی مرادی با اشاره به فعالیت ۱۷ هزار معلم در سطح استان قزوین گفت: نظام رتبه‌بندی معلمان قطعا در آموزش و پرورش اجرا خواهد شد و بخشی از این کار در مجلس و شورای نگهبان شکل گرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ نقی سیاهکالی مرادی در مراسم بزرگداشت روز معلم که ظهر امروز در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: برای اینکه دانش‌آموزانی در طراز جمهوری اسلامی تربیت کرده و کشوری سرافراز و باعزت و انسان‌هایی خردمند و شجاع داشته باشیم، اصل و اساس این کار در حوزه تعلیم و تربیت شکل می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: زیرساخت اصلی شکل‌گیری شخصیت افراد در حوزه تعلم و تربیت بوده و در سند تحول بنیادین هم به صراحت از شایستگی‌های معلمان در تحقق این امر صحبت شده است.   مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به برخی شاخصه‌های مهم معلمان اشاره شده که از جمله آن داشتن روحیه انقلابی است و عنوان شده که یکی از مهم‌ترین وظیفه معلمی برخورداری از روحیه انقلابی و حضور در صحنه است.   وی با تاکید بر نقش معلمان در بصیرت‌افزایی گفت: نقش معلمان در تحلیل‌گری، استدلال و توجیه عقلانی و پاسخگویی به شبهات به ویژه باتوجه به شبهه افکنی‌های صورت گرفته در فضای مجازی بسیار حائز اهمیت است.
      سیاهکالی مرادی بیان کرد: در سند تحول بنیادین به تولید فکر و گفتمان‌سازی مفاهیم انقلاب توسط معمان اشاره شده؛ همچنین بحث آرمان‌خواهی، تکیه بر مبانی فقهی، بالندگی، نظریه‌پردازی، خودسازی، خودباوری و ده‌ها مولفه دیگر جزو شایستگی‌های حرفه‌ای یک معلم در نظام جمهوری اسلامی ایران است.   وی در ادامه عنوان کرد: ویژگی‌های بارز شهید مطهری در دو بُعد علمی و اخلاقی باید سرلوحه کار همه ما قرار بگیرد؛ زیرا ایشان در کنار برخورداری از پختگی علمی بالا و قدرت جذب مخاطبان به دلیل ارائه مطالب نو، انسان ژرف‌نگری بوده و تدریس را یک عبادت و وظیفه دینی می‌دانست نه یک وظیفه شغلی.   این مسئول خاطرنشان کرد: شهید مطهری متعبد، اهل قرآن، راستگو و رازدار بود و با وضو وارد کلاس می‌شد و همواره با انحرافات مبارزه می‌کرد و در طول دوران حیات خود در سه بخش مبارزات ویژه‌ای کرد که شامل مبارزه با رژیم ستم‌شاهی، مبارزه با کمونیست‌ها و لیبرال‌ها است.   وی ابراز کرد: نظام رتبه‌بندی معلمان قطعا در آموزش و پرورش اجرا خواهد شد و بخشی از این کار در مجلس و شورای نگهبان شکل گرفته و به احتمال زیاد به گفته وزیر آموزش و پرورش روز دوشنبه برای تصویب به هیئت دولت ارجاع می‌شود.
    مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: با تصویب نظام رتبه‌بندی معلمان در ادامه هیئت ممیزی در استان‌ها موظف به جمع‌آوری مدارک جهت اجرای آن خواهند شد.   وی عنوان کرد: شایستگی‌های اشاره شده در نظام رتبه‌بندی معلمان شامل شایستگی عمومی، تخصصی، حرفه‌ای و تجربه است که امتیازاتی دارد و کسب آن هم خیلی دشوار نیست.   سیاهکالی مرادی با اشاره به فعالیت 17 هزار معلم در سطح استان قزوین تاکید کرد: امیدواریم میزان افزایش حقوق معلمان با اجرای نظام رتبه‌بندی به اندازه‌ای باشد که بخشی از مشکلات معیشتی همکاران فرهنگی را جبران کند.   وی در پایان گفت: یقینا نظام رتبه‌بندی معلمان عملیاتی خواهد شد و امیدواریم نهایتا تا پایان خرداد ماه امسال این اقدام به مرحله اجرا برسد تا دغدغه همکاران ما کم شود و به عنوان یک مسئول وظیفه شرعی خود می‌دانیم که از حق معلمان در چارچوب اخلاق و قانون دفاع کنیم.   انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: نظام رتبه بندی معلمان سیاهکالی مرادی آموزش و پرورش استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۳۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان معمار آینده نظام هستند

ایسنا/گیلان فرماندار رشت با تأکید بر اینکه معلمان در تراز انقلاب پرورش دهنده و تربیت کننده جامعه انقلابی هستند، گفت: معلمان یکی از مؤثرترین ارکان آموزش و پرورش بوده و معمار آینده نظام هستند.

کیا عاشوری امروز، ۱۰ اردیبهشت‌ماه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان رشت، شورای آموزش و پرورش را از مهمترین جلسات عنوان کرد و حضور اعضا را الزامی دانست و گفت: استمرار جلسات شورای آموزش و پرورش منجر به شناسایی نقاط ضعف و قوت می‌شود.

فرماندار شهرستان رشت با گرامیداشت هفته معلم و بزرگداشت شهادت استاد مطهری، افزود: معلمان یکی از مؤثرترین ارکان آموزش و پرورش بوده و معمار آینده نظام هستند و نسل امروز محصول تعلیم و تربیت معلمان و جامعه فرهنگیان است.

عاشوری با تأکید بر اینکه معلمان در تراز انقلاب پرورش دهنده و تربیت کننده جامعه انقلابی هستند، گفت: حل مشکلات کشور از مسیر آموزش و پرورش می‌گذرد و دانش‌آموزان آینده سازان جامعه هستند که رفع نیازهای جامعه دانش‌آموزی باعث ارتقای سواد آموزشی جامعه می‌شود.

عاشوری با اشاره به شکاف بین نسل امروز و دیروز، تصریح کرد: بسیار فاصله بین نسلی از لحاظ اندیشه، تفکرات و باورهای اعتقادی وجود دارد که خلأها باید با آموزش پر شود.

وی با تاکید بر به روزرسانی آموزشی معلمان و جامعه فرهنگیان گفت: آموزش باید محور کار معلمان و فرهنگیان جهت ارتقای سطح آموزشی و پرورشی قرار گیرد؛ معلمان باید شکاف بین نسل‌ها را پر کنند.

فرماندار رشت با اشاره به جنگ رسانه‌ای موجود و فضای مجازی و ایجاد شبهات در بین دانش‌آموزان بیان کرد: فرهنگیان با علم روز و دانش به شبهات دانش‌آموزان پاسخ منطقی و مستدل دهند.

عاشوری با اشاره به فرارسیدن فصل امتحانات افزود: بیش از ۲۰ هزار دانش‌آموز در شهرستان رشت در مقاطع دهم، یازدهم و دوازدهم برای امتحانات نهایی آماده می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد/ معلم ستون فقرات نظام آموزشی است
  • دیدار امام جمعه قزوین با معلمان و اساتید در پاسداشت روز معلم+ تصاویر
  • دیدار امام جمعه قزوین با معلمان و اساتید در پاسداشت روز معلم
  • جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • معلمان معمار آینده نظام هستند
  • اقدامات آموزشی و رتبه بندی معلمان
  • رئیسی: هدف رتبه بندی معلمان افزایش شان و منزلت معلم است (فیلم)
  • هشت معلم نمونه استان ایلام تجلیل می‌شوند
  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران
  • داوطلبان برای ثبت سوابق تحصیلی بر اساس اعلام آموزش و پرورش اقدام کنند