Web Analytics Made Easy - Statcounter

هادی بیگی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با اشاره به وضعیت کشور در حوزه اقتصادی اظهار کرد: ما برای کالاهای اساسی با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان پول نیاز داشتیم که مابه‌التفاوت‌ آزاد آن چیزی حدود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان برای دولت هزینه داشت و این هزینه برای دولت مقدور نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دولت برای تأمین این هزینه اگر اقدام به چاپ اسکناس می‌کرد باعث تورم می‌شد که البته با هوشمندی این گزینه را انتخاب نکرد افزود: تنها راه دولت برای رفع مشکل فعلی ساماندهی اقتصادی است.

نماینده مردم ملایر در مجلس توزیع نادرست یارانه، افزایش شکاف طبقاتی، خسارت هزار میلیاردی به کشور و... را از تبعات استفاده از ارز ترجیحی دانست و گفت: متاسفانه طبق گزارش‌ها و مستندات طی چند سال گذشته شاهد قاچاق بالای کالاهای اساسی مانند آرد، روغن و دارو  در کشور بودیم که به خاطر استفاد از یارانه در خارج با قیمت گزاف به فروش می‌رسید.

وی ادامه داد: به خاطر بروز مشکلات اقتصادی دولت بر آن شد با تصمیم عملی اقدام به جراحی وضعیت فعلی اقتصادی در کشور کند که در حال حاضر کار حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی آغاز شده و قرار است  یارانه کالاهایی چون آرد، روغن و نهاده‌های دامی و... به مردم پرداخت شود.

بیگی‌نژاد با بیان اینکه پول یارانه به جیب خود مردم برمی‌گردد تأکید کرد: برای مثال مردم مثل گذشته همان پول قبلی را برای نان با کارت بانکی پرداخت می‌کنند و مابه‌التفاوت آن به نانوا پرداخت می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه یارانه نان و دارو حذف نمی‌شود اضافه کرد: برای نهاده‌های دامی نیز به دو دهک بالای جامعه یارانه کمتر و برای سایر دهک‌ها یارانه کلی در نظر گرفته شده که پرداخت می‌شود.

نماینده مردم ملایر در خانه ملت اجرای این طرح را عامل مدیریت کالاهای اساسی، عدالت‌محوری در توزیع کالاها، کمک به مردم و ساماندهی اقتصاد کشور دانست و تأکید کرد: مردم در آینده نزدیک شاهد مزایای اجرای این طرح خواهند بود.

 وی گله‌مندی مردم از افزایش قیمت‌ها را در حال حاضر منطقی دانست و تصریح کرد: گلایه ما به دولت عدم تبیین درست طرح به مردم قبل از اجرای آن است چراکه می‌توانست در خصوص مدیریت حذف ارز ترجیحی کالاها زودتر اطلاع رسانی کند.

بیگی‌نژاد با تأکید بر اینکه در کشور کمبود کالا نداریم گفت: برخی با فضاسازی دنبال ایجاد تنش در جامعه هستند آن هم افرادی که خود باعث ایجاد این تورم در جامعه شده‌اند.

وی با بیان اینکه عاملان وضع موجود ادعا می‌کنند که تیم اقتصادی دولت ضعیف است در صورتی که کار کارشناسی قوی برای این ضرورت کشور یعنی جراحی اقتصادی صورت گرفته است تأکید کرد: اگر مشکل شفاف‌سازی و تبیین طرح توسط دولت انجام شود مردم زودتر با قضیه کنار می‌آیند.

نماینده مردم ملایر در مجلس با بیان اینکه جنگ اوکراین و روسیه که تامین‌کننده ۳۰ درصد غلات جهان هستند و ما نیز واردکنند هستیم در بروز مشکل بی‌تاثیر نبوده است گفت: مجلس در راستای رفع مشکلات دولت را کمک خواهد کرد تا هر چه زودتر شاهد فضای آرامش‌بخش در کشور باشیم.

انتهای پیام/ 89013/

منبع: فارس

کلیدواژه: حذف ترجیحی ارز کالاهای اساسی افزایش قیمت ها جراحی اقتصادی جنگ اوکراین و روسیه بیگی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۴۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شارژ کالابرگ الکترونیک یک ماه زودتر از یارانه نقدی است

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، بدنه اقتصادی دولت سیزدهم با یک تدبیر ویژه و خرد جمعی طرح کالابرگ الکترونیکی را طراحی و اجرایی کرد تا فشار کمتری به مردم به خصوص دهک‌های پایین جامعه در جهت تامین نیاز‌های غذایی وارد شود.

در این طرح جامع و البته هوشمندانه دولت سعی کرد تا از طریق یارانه‌ها سبد غذایی مورد نیاز مردم را در حد قابل قبولی تامین کند از این رو با اختصاص این طرح به دهک‌های مختلف جامعه شیوه جدیدی را در تامین نیاز‌های غذایی مردم ابداع کرد.

در طرح کالابرگ الکترونیکی برای همه یارانه‌بگیران اعتبار کالابرگ الکترونیک ماه زودتر از یارانه نقدی شارژ می‌شود که افراد می‌توانند با کارت بانکی سرپرست خانوار ۱۱ قلم کالای مورد نظر شامل مرغ، تخم‌مرغ، گوشت منجمد، قند و شکر، روغن، ماست، شیر، پنیر، ماکارونی و حبوبات را خریداری کنند.

طبق اطلاعات مندرج در پایگاه اطلاع رسانی دولت در طرح کالابرگ الکترونیکی ۷ دهک از افراد جامعه تحت پوشش قرار دارند و هدف دولت از اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی این است که مواد مغذی موردنیاز در ۱۱ قلم کالای سبد مدنظر کالابرگ الکترونیکی به جامعه هدف برسد و دهک‌های کم‌درآمد از نظر تغذیه شامل پروتئین، ویتامین و ریزمغذی‌ها مشکلی پیدا نکند.

گفتنی است طبق آمار‌ها و گزارش‌های منتشر شده دولتمردان و تیم اجرایی طرح کالابرگ الکترونیکی نمره قابل قبولی را از مردم در جهت اجرای این طرح کسب کرده است روندی که زمزمه‌های ادامه این طرح را قوت می‌بخشد در حالیکه که دولتمردان هنوز درباره این موضوع اظهارنظر شفاف و صریح نداشتند.

بدون شک تامین سبد غذایی مردم به خصوص اقشار کم‌درآمد و ضعیف یکی از مهم‌ترین اهداف تمامی دولت‌ها در کشور‌های مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران است که این مهم با درایت هوشمندانه مسئولان کشورمان به بهترین شکل ممکن و بارعایت تمام پروتکل‌ها و اصول اقتصادی اجرایی شده که این روند قابل تقدیر است و امیدواریم به بهترین شکل ممکن تداوم یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/ تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند
  • شارژ کالابرگ الکترونیک یک ماه زودتر از یارانه نقدی است
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • از احمدی‌نژاد تا رییسی/چه کسی پای رانت را به بازار خودرو باز کرد؟
  • تخصیص یارانه دارو به خوبی انجام نمی شود / تلاش دولت برای تثبیت قیمت نان در 1403 با سه برابر کردن یارانه