Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر مهرداد شریفی روز یکشنبه با بیان اینکه در ۲۵ مرکز درمانی زیر مجموعه دانشگاه به این بیماران ارائه خدمت می شود افزود: از مجموع بیماران تالاسمی شناسایی شده در شهرستان های تحت پوشش دانشگاه، یک هزار و ۹ بیمار به تالاسمی ماژور مبتلا هستند که ۴۸۸ نفر از آنان را بانوان و ۵۲۱ نفر را مردان تشکیل می دهند.

دکتر شریفی اضافه کرد: شهرستان های شیراز، داراب، مرودشت، کازرون و نور آباد ممسنی به ترتیب بیشترین آمار بیماران مبتلا به تالاسمی را به خود اختصاص داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از مرکز آموزشی درمانی شهید آیت الله دستغیب(ره) شیراز به عنوان مرکز جامع تالاسمی دانشگاه نام برد و ادامه داد: در حال حاضر ۹۳۳ بیمار مبتلا به تالاسمی در این مرکز تحت پوشش خدمات درمانی هستند.

این مقام مسوول در دانشگاه یادآور شد: بر اساس شیوه نامه حمایتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص بیماران خاص و سخت علاج، خدماتی مانند ویزیت تخصصی و فوق تخصصی، تامین داروهای آهن زدا، تزریق خون، شنوایی سنجی و بینایی سنجی، مشاوره روانشناسی و روانپزشکی، تصویربرداری پزشکی، خدمات دندانپزشکی، آزمایش و خدمات توانبخشی به این گروه از بیماران در مراکز درمانی زیر مجموعه دانشگاه ارایه می شود.

او ابراز امیدواری کرد تا با تلاش و پیگیری بیش از پیش اداره بیماران خاص معاونت درمان و همکاری معاونت غذا و داروی دانشگاه، اقدامات لازم برای رفع چالش های بیماران تالاسمی موجب هرچه بهتر کردن کیفیت زندگی بیماران تالاسمی شود.

بازدید رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیمارستان شهید آیت الله دستغیب(ره) 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز همزمان با روز جهانی تالاسمی در بیمارستان شهید آیت الله دستغیب(ره) شیراز حضور یافته و با بیماران مبتلا به تالاسمی دیدار کرد.

 دکتر سید وحید حسینی رئیس دانشگاه همزمان با روز جهانی تالاسمی، در بیمارستان شهید آیت الله دستغیب(ره) شیراز به عنوان بزرگترین مرکز ارائه خدمت به بیماران مبتلا به تالاسمی در استان فارس حضور یافته و از نزدیک با دغدغه های این بیماران آشنا شد.

او در این دیدار با حضور در بخش تالاسمی بیمارستان حضرت آیت الله دستغیب(ره)، با بیماران این بخش گفت و گو کرده و جویای مسایل آنان در زمینه دریافت خدمات درمانی و دارو شد.

گفت و گو با کارکنان این بخش درمانی و آگاهی از اولویت ها و چالش های آنان، از دیگر برنامه های بازدید رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بود.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه این برنامه که با همراهی دکتر «مهرداد شریفی» معاون درمان دانشگاه، دکتر «محمدجواد راعی» معاون غذا و داروی دانشگاه و مهندس «ابوذر پاریزی» مدیر روابط عمومی دانشگاه انجام شد، در بخش اورژانس اطفال بیمارستان حضرت آیت الله دستغیب(ره) نیز حضور یافته و از خدمات این بخش بازدید کرد.

همچنین رئیس و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گفت و گو با مسوولان بیمارستان، پیرامون چالش های این مرکز درمانی در زمینه ارائه خدمت به بیماران و اولویت های مربوط به توسعه فضای فیزیکی و تجهیزاتی تبادل نظر کردند.

بیمارستان شهید آیت الله دستغیب(ره) شیراز بزرگ ترین مرکز ارائه خدمت به بیماران مبتلا به تالاسمی در استان فارس است که ۹۳۳ بیمار مبتلا به تالاسمی در این مرکز تحت پوشش خدمات درمانی هستند.

هم اکنون در استان فارس، ۲۵ مرکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز به هزار و ۶۷۱ بیمار تالاسمی استان ارائه خدمت می کنند.

۸ ماه می مصادف با ۱۸ اردیبهشت هر سال بنام روز جهانی تالاسمی نامگذاری شده است.

برچسب‌ها تالاسمی شیراز دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تالاسمی شیراز دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز تالاسمی شیراز دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز فارس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیماران مبتلا به تالاسمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مبتلا به تالاسمی استان فارس ارائه خدمت تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۴۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی سیستان و بلوچستان، صبح امروز جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع با حضور مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، معاون حقوق عامه دادستان مرکز استان و نماینده نهاد امنیتی در محل سالن جلسات علوم پزشکی زاهدان برگزار شد. 
در این جلسه مدیر کل امور اتباع و مهاجرین در ابتدا ضمن پاسخگویی به سوالات حاضرین در حوزه اتباع بر متمرکز بودن سیاست گذاری در زمینه اتباع در سطح ملی و ابلاغ مصوبات به استان ها تاکید کرد و گفت: خروجی این جلسه کمک به تصمیم سازان در مرکز است و استان به تنهایی مجوز در امر سیاست گذاری پیرامون بسیاری از موارد ندارد.

همچنین در این نشست در راستای دریافت کمک از سازمان های بین الملل اعلام شد دانشگاه علوم پزشکی طرح توریسم درمانی و کمک به بیماران خاص اتباع خارجی را ارائه دهد.   

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط‌ جنین در یزد
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تغییر کرد
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان