Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-29@13:26:38 GMT

۹۵ درصد تریاک جهان در همسایگی ایران تولید می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۵۵۹۱۴

۹۵ درصد تریاک جهان در همسایگی ایران تولید می‌شود

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در ۲۰ سال گذشته که افغانستان اشغال شده است، تولید موادمخدر در این کشور ۵۰ برابر شده است. نشست تبیین برنامه‌ها و سیاست‌های راهبردی ستاد مبارزه با مواد مخدر روز یکشنبه در ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار شد.

اسکندر مؤمنی دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در این نشست با بیان اینکه در یک نشست و همایش بعد از نشست حرف‌ها جمع بندی می‌شود و به یک شیوه نامه و مصوبه تبدیل می‌شود گفت: در این نشست ایجاد یک دفتر به عنوان اشتغال و کارآفرینی حرف مشترک همه سخنرانان حاضر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با طرح این سوال که چرا از ظرفیت‌های مردمی در مقابله با مواد مخدر استفاده نمی‌کنیم، افزود: اسم این نشست یاریگران زندگی و مشارکت اجتماعی و خیرین است موضوع نشست این است که همه با هم کمک کنیم تا آنان که معتاد شده‌اند به جامعه بازگردند و آنان که معتاد نشدند دچار این بلا نشوند.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: در همسایگی کشوری قرار داریم که ۹۵ درصد تریاک جهان را تولید می‌کند؛ در ۲۰ سال گذشته که این کشور اشغال شده بود؛ تولید موادمخدر ۵۰ برابر شده است؛ امنیت از آنجا رفته است و اقتصاد آن نابود شده است و زمین‌های زیر کشت موادمخدر در آن کشور با بذر‌های پربازده زیر کشت رفته است.

مؤمنی با بیان اینکه دانش و فناوری تولید و فناوری مواد مخدر از کشور‌های اروپایی به افغانستان رسیده است، گفت: امروزه به کمک یک جریان دو سویه و به کمک فناوری نوین کشور‌های غربی مواد مخدر صنعتی در افغانستان تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه مقابله با مواد مخدر به خوبی عمل کردیم، افزود: متأسفانه در حوزه فرهنگ‌سازی و پیشگیری به خوبی عمل نکردیم و متأسفانه به کمک یک مؤلفه نمی‌توان به خوبی با مواد مخدر مقابله کرد.

مؤمنی با بیان اینکه بخش عمده علل ابتلاء به مواد مخدر کمبود شغل است، گفت: این در حالی است که ما با یک جریان پیچیده مواجهیم و دلایل متعددی برای ابتلاء به مواد مخدر وجود دارد. راهبرد اصلی ما باید این باشد که به هیچ عنوان کسی به سمت مواد مخدر نرود و این کار یک دولت نیست. هیچ دولتی در سرتاسر جهان به تنهایی نمی‌تواند مسئله مواد مخدر را حل کند.

مؤمنی با اشاره به اینکه استفاده و حضور خیرین بسیار به پیشگیری و مقابله با مواد مخدر کمک می‌کند، اظهار کرد: در طرح یاری گران زندگی با تمرکز بر مدارس قصد داریم همه مدارس را پوشش دهیم. هر کاری بخواهیم در زمینه سبک زندگی داشته باشیم؛ شروع آن با آموزش و پرورش است.

منبع: مهر

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: تریاک تریاک جهان ستاد مبارزه با مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۵۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله ۸۶ کیلویی مواد مخدر در محور کاشان - قم

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان اصفهان از کشف محموله ۸۶ کیلویی مواد مخدر در محور مواصلاتی کاشان - قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، احمد نیکبخت اظهار کرد: در راستای طرح مقابله با قاچاق مواد مخدر و برخورد با سوداگران مرگ، مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی از انتقال محموله بزرگ مواد مخدر به وسیله دو دستگاه خودروی سواری در محور مواصلاتی کاشان - قم مطلع شدند و بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: در این راستا تیمی از مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان کاشان با همکاری مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم در ابتدای محور کاشان - قم حاضر شدند، در عملیاتی ضربتی دو دستگاه خودروی پژو حامل مواد مخدر را توقیف و در بازرسی از آنها مقدار ۴۳ کیلو و ۱۵۰ گرم حشیش و ۴۲ کیلو و ۸۵۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای داخل خودروها جاساز شده بود را کشف کردند.

رئیس پلیس مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: در این رابطه سه متهم دستگیر و ضمن تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

کد خبر 748554

دیگر خبرها

  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • کشف محموله ۸۶ کیلویی مواد مخدر در محور کاشان - قم
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • کشف ۴۳۰ کیلوگرم تریاک و حشیش از سوی یگان‌ ویژه
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه