Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر سیامک اسدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه نیاز به خون فرآورده های خونی، یک نیاز دائمی و همیشگی است افزود: این مهم مختص زمان خاصی نیست و بروز موج‌های مختلف شیوع کرونا طی بیش از ۲ سال گذشته دشواری هایی را در زمینه اهدای خون ایجاد کرده بود.

این مسوول با اشاره به اینکه طبیعی بود که در دهه اول ماه مبارک امسال نگران کاهش مراجعه کنندگان برای اهدای خون باشیم، ادامه داد: با توجه به شناخت از آگاهی زنجانی ها نسبت به اهمیت اهدای خون نگران این مهم نبودیم  و در واقع مردم در این خصوص همواره یاریگر انتقال خون استان بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه این همراهی مردم و مشارکت رسانه های گروهی در آگاهی بخشی اهمیت خون، در میزان افزایش اهدای خون اثر گذار بود، اظهار داشت: انتقال خون محدود به یک گروه خاصی نیست و تمامی اقشار مختلف مردم در این امر خداپسندانه نقش آفرین بوده و مشارکت مستمر دارند.

مدیرکل انتقال خون استان زنجان گفت: اهدای خون فرصتی مغتنم و اهدا کنندگان سرمایه ای ارزشمند به شمار می روند که قدردان آنان بوده و هستیم که در این ارتباط مشارکت بیش از بیش جوانان زنجانی می تواند چشم انداز بهتری را در تحقق برنامه های هدف گذاری شده مهیا کند.

وی در پیش بودن روزهای گرم سال در این استان و کشور را یادآور شد و گفت: در این خصوص نگرانی هایی وجود دارد و در این ارتباط اهدای قابل توجه خون در استان به ویژه با مشارکت جوانان تداوم یابد چرا که با فروکش کردن همه گیری کووید- ۱۹، بسیاری از جراحی ها که به دلیل همین مساله به تعویق افتاده بود آغاز شده، که نیاز به فرآورده های خونی نیز افزایش خواهد یافت.

اسدی با بیان اینکه هم اکنون جامعه به سوی سالمندی حرکت می کند افزود: بر این مبنا افزایش سن، بیماری های خاص خود را دارد و به دنبال آن نیاز به فرآورده های خونی نیز وجود دارد که انتظار بر این است جوانانی که شرایط اهدای خون را دارند، اما تا کنون موفق به انجام این مهم نشدند به جمع اهدا کنندگان بپیوندند.

وی با بیان اینکه این اطمینان وجود دارد که با یکبار تجربه اهدای خون، این افراد نیز به اهدای مستمر خون نیز ادامه خواهند داد و در واقع  سرمایه ای ارزشمند برای سال های آینده هستند، گفت: ترویج اهدای خون در خانواده و جامعه امری مهم تلقی می شود و علاوه بر جوانان، بانوان نیز در این خصوص نقش بیشتری را ایفا کنند.

مدیرکل انتقال خون استان زنجان خاطرنشان کرد: هم استانی ها مراکز اهدای خون را در این امر مهم یاری کنند چرا که رفتاری نوعدوستدانه و خداپسندانه به شمار می رود.

به گزارش ایرنا، سالانه بیش از ۶۰ هزار واحد فرآورده خونی در این استان اهدا و در مراکز بیمارستانی استفاده می‌شود که بیش از ۶۲ درصد اهدا کنندگان خون مستمر هستند و ۹۴ درصد اهدا کنندگان خون را مردان و بقیه را زنان تشکیل می دهند.

گفتنی است سالانه در ایران بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر به صورت کاملا داوطلبانه برای نجات جان بیماران نیازمند به خون و فرآروده های آن، خون اهدا می‌کنند.

برچسب‌ها ویروس کرونا سازمان انتقال خون ايران زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سازمان انتقال خون ايران زنجان ویروس کرونا سازمان انتقال خون ايران زنجان اهدا کنندگان انتقال خون اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۷۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۱۰۰ درصد مطالبات کارگران در مهاباد بروز است

محمد صالح پیروتی رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی مهاباد با اشاره به اینکه حدود ۱۰۰ درصد مطالبات کارگران در این شهرستان بروز بوده، گفت: ضروری است کارفرمایان بیمه‌های کارگران را متناسب با رسته شغلی خود پرداخت کرده و نسبت به طرح طبقه بندی مشاغل اهتمام داشته باشند.

وی یادآور شد: هر میزان سرمایه‌گذاری‌ها روی منابع انسانی در جوامع بیشتر باشد، به همان میزان قادر خواهند بود در توسعه اقتصادی، اشتغال آفرینی و رونق تولید اثربخش باشد.

مهاباد دارای ۲۶۰ هزار نفر جمعیت است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • حدود ۱۰۰ درصد مطالبات کارگران در مهاباد بروز است
  • حل برخی مشکلات اهدای خون در شهرستان‌های استان یزد
  • انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • اعضای نوجوان لردگانی به بیماران نیازمند عضو زندگی بخشید
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی
  • انتقال آب به اراضی روستای رحیم آباد شهرستان کیار