Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@23:58:06 GMT

معاون استاندار: پارک جنگلی یاسوج تعیین تکلیف شود

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۵۸۵۱۵

معاون استاندار: پارک جنگلی یاسوج تعیین تکلیف شود

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد کیامرث حاجی زاده یکشنبه شب در نشست بررسی پروژه‌های گردشگری استان در یاسوج اظهار داشت: پارک جنگلی یکی از ظرفیت‌های بزرگی گردشگری استان است که هیچ استفاده‌ای از آن نشده است.

وی افزود: به همین دلیل در مناسبت‌هایی همچون تعطیلات عید فطر با کمبود فضای اسکان مواجه می‌شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاجی زاده تصریح کرد: دستگاه‌های متولی تا سه روز آینده پارک جنگلی را تعیین تکلیف و دستگاه‌های خود را برای انجام کار در این مکان مستقر کنند در غیر اینصورت پروژه پارک جنگلی از آنها گرفته و به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

وی از شرکت‌های مشاوره‌ای در سطح استان انتقاد کرد و ادامه داد: شرکت‌های مشاوره‌ای معضلاتی برای ساختار فنی ایجاد کردند، ضربه‌ای که این شرکت‌ها به ساختار کارشناسی دستگاههای زیرساختی و اجرایی وارد کردند هیچ کسی وارد نکرده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ما قرار است به مشاور خوراک بدهیم طرح‌های ما در حوزه راهسازی و سایر حوزه‌ها معطل مشاور مانده که جلوی این مصیبت گرفته شود.

وی ابراز داشت: مخالف سو استفاده از کلمه سرمایه‌گذاری هستم به عنوان سرمایه‌گذار ۱۰ سال و حتی بیشتر زمین گرفته‌اند که کار گردشگری انجام دهند اما کاری انجام نمی‌شود البته دادستان، میراث فرهنگی و دستگاه‌های نظارتی در این زمینه ورود کرده‌اند.

حاجی‌ زاده خواستار تعیین تکلیف ۴۲ طرح واگذار شده در حوزه گردشگری شد و افزود: برخی‌ها به این بهانه در زمین منابع ملی باغ و ویلا درست کرده‌اند که جلوی این کار گرفته شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه عده‌ای اقدام به کوه‌خواری کرده‌اند، گفت: تاکید استاندار برخورد با کسانی است که اقدام به زمین‌خواری و کوه‌خواری کردند و دستگاه‌های دولتی در اولویت برخورد هستند.

حاجی ‌زاده ادامه داد: می‌خواستیم در طرح نهضت ملی مسکن زمینی را الحاق و برای مردم خانه بسازیم اما دستگاه‌ها آمدند و برای چند درخت نگذاشتند زمین الحاق شود ما هم پذیرفتیم اما الان یکی از همان دستگاه‌ها آنجا تابلو زده است.

وی به عدم ارائه طرح ساماندهی رودخانه بشار توسط شهرداری انتقاد و عنوان کرد: امید است طرح ساماندهی بشار که موجب تحول در استان می‌شود و از سفر رئیس جمهور هم ۵۰ میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده به نتیجه برسد، لذا شهرداری تا یک ماه آینده این طرح را ارائه دهد.

حاجی‌زاده همچنین خواستار الحاق مناطق حفاظت نشده به مهریان شد و گفت: دستگاه‌ها تا زمان انجام استعلام حق هیچ گونه فعالیت خودسرانه در تنگ مهریان، آبشار یاسوج و رودخانه بشار را ندارند، ضمن اینکه شهرداری با کمک راه و شهرسازی و گردشگری طرح ضوابط گردشگری تنگه مهریان را ارائه دهد.

حاجی‌زاده  با بیان اینکه آبشار یاسوج یکی از مناطق نمونه گردشگری است بیان کرد:  شهرداری ظرف دو هفته آینده برای ساماندهی آبشار یاسوج برنامه ارائه دهد و اگر این کار را نکند پروژه را به دستگاه دیگری واگذار می‌کنیم.

 وی تصریح کرد: آب منطقه‌ای، میراث فرهنگی، منابع طبیعی و محیط زیست هرچه سریعتر پروژه دهکده گردشگری سد چمشیر را تعیین تکلیف کنند و اجازه ندهند اعتبارات این پروژه که ۲ میلیارد تومان است برگشت بخورد.

برچسب‌ها کهگیلویه و بویراحمد طرح های عمرانی یاسوج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد طرح های عمرانی یاسوج کهگیلویه و بویراحمد طرح های عمرانی یاسوج کهگیلویه و بویراحمد تعیین تکلیف پارک جنگلی دستگاه ها حاجی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۸۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف بیش از ۳ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: پرونده‌های کالاهای قاچاق و متروکه اموال تملیکی استان، سال گذشته به ارزش سه هزار و ۳۹۸ میلیارد ریال تعیین تکلیف شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، علی دهقانی امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: در راستای تأکیدات رئیس قوه قضائیه و دادستان کل کشور مبنی بر تسریع در فرایند تعیین تکلیف کالاهای متروکه و قاچاق، این اقدام طی دو سال گذشته با جدیت در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به حجمی که این کالاها از انبارهای بنادر، گمرکات و اداره اموال تملیکی اشغال می‌کنند و هزینه بالای نگهداری از آن‌ها که موجب ضرر به بیت‌المال می‌شود، دستور داده شد تا نسبت به تعیین تکلیف آن‌ها از مراجع قانونی اقدامات لازم صورت گرفته و پرونده‌ها به صورت ویژه رسیدگی و مورد پیگیری قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری خوزستان خاطرنشان کرد: این پرونده‌ها از طریق فروش و بازگشت به مالک، تعیین تکلیف شده و از مجموع آن، حدود چهار هزار میلیارد ریال به بیت‌المال بازگشته است، در این مدت همچنین ۲۹۹ فقره پرونده از طریق برائت و ۱۹۲ فقره نیز به لحاظ غیرقابل مصرف بودن از طریق معدوم‌سازی تعیین تکلیف شده است.

دهقانی با قدردانی از پیگیری‌های دادستان مرکز استان و دادستان‌های آبادان، خرمشهر و بندر امام خمینی (ره) و تلاش‌های مدیران اداره اموال تملیکی استان، اضافه کرد: از آذر سال گذشته با تعیین نماینده‌ای از اداره کل اموال تملیکی استان جهت جهت مراجعه به شعب تعزیرات و پیگیری پرونده‌های فاقد رأی، ۹۱۰ رأی قطعی از سوی این شعب صادر شد که روند تعیین تکلیف کالا در انبارهای استان را صعودی کرده است.

وی تصریح کرد: فروش ۵۶ دستگاه خودرو به ارزش حدود هزار و ۸۹۱ میلیارد ریال، ۳۴۸ شاخه لوله آهنی به ارزش ۳۴۵ میلیارد ریال، یک کانتینر لوازم یدکی قاچاق به ارزش ۳۳ هزار و ۶۴۲ میلیارد ریال و پارچه‌های قاچاق به ارزش ۱۲ میلیارد و ۵۴۵ میلیون ریال، یک فقره انهدام تخصصی دارو از پرونده‌های مهم تعیین تکلیف شده استان در سال گذشته است.

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: ۹۶۰ تن برنج به ارزش ۱۴۳ میلیارد ریال و ۶۹۸ تن ذرت به ارزش ۱۲ میلیارد و ۷۳۵ میلیون ریال به عنوان مصرف ثانویه تعیین تکلیف و به فروش رسید.

کد خبر 749079

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • رئیس دادگستری تهران : تا ۲۷ خرداد تمامی وسایل نقلیهٔ توقیفی از پارکینگ‌ ها خارج می‌شوند
  • تعیین تکلیف حدود ۴ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • تابع فضاسازی ها تصمیم قضائی نمی گیریم
  • صدور رای از دادگاه انقلاب برای ۲۷ هزار و ۹۰۰ دستگاه وسیله نقلیه
  • تعیین تکلیف ۶۵۷۰۰ وسیله نقلیه توقیفی در تهران
  • تعیین تکلیف ۱۸ هزار و ۸۳۵ ردیف کالا در حوزه گمرکات و اموال تملیکی
  • تعیین تکلیف بیش از ۳ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • تجربه خاطراتی از ماجراجویی و لحظاتی شاد در دل طبیعت
  • تعیین تکلیف حسن یزدانی برای المپیک پاریس