Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از البرز؛ «حسین فاضلی هریکندی» افزود: البته حجت الاسلام و المسلین محسنی اژه ای در اواخر سال گذشته نیز در خصوص حضور مستمر در مساجد به خصوص در ماه مبارک رمضان که یکی از مهمترین پایگاهها و سنگرهای اصلی توسعه و ترویج فرهنگ متعالی دینی و اسلامی است و ملاقات مستقیم مسئولین دستگاه قضایی با مردم و شنیدن مشکلات ایشان و گره گشایی از امور و مسائل قضایی آنها تاکید داشت که اجرای همین منویات در ایام ماه مبارک رمضان در اولویت اقدامات دادگستری کل استان البرز قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و مدیریت روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان البرز، علاوه بر مرکز استان در کلیه حوزه‌های قضایی، روسای دادگستری و دادستان‌ها با اعلام قبلی، هر هفته در یک روز مشخص در مساجد حضور پیدا کرده و بعد از نماز جماعت، ضمن استماع مشکلات، دستورات قضایی مقتضی را صادر کردند.

عالی ترین مقام قضایی استان البرز با اشاره به حضور خود به همراه رئیس محاکم و دادستان مرکز استان در همه میز خدمت های برگزار شده در این برنامه در کرج متذکر شد: در مجموع درخواست‌های ۳۰۷۳ نفر از شهروندان استان که مشکلاتی در زمینه قضایی داشتند، توسط رؤسای دادگستری و دادستان‌های عمومی و انقلاب شهرستانهای استان، معاونین رئیس کل دادگستری استان، رئیس شورای حل اختلاف استان، معاونان رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب و معاونان دادستان مرکز استان مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم استان البرز در خصوص عمده موضوع درخواست‌های مطرح شده توسط شهروندان متذکر شد: عمده درخواست‌ها را مربوط به تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها و اجرای احکام، تقاضای اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری نسبت به احکام قطعی، موضوعات حوزه خانواده، اختلافات راجع به معاملات و قراردادهای بین اشخاص که منتهی به تشکیل پرونده های کیفری و حقوقی می شود، اعلام کرد.

وی اضافه کرد: بدین منظور و برای کاهش این نوع دعاوی، یکی از اولویت‌های مورد پیگیری دادگستری کل استان البرز، ارتقای سطح دانش و آگاهی مردم در مباحث حقوقی و قضایی خواهد بود تا با اشراف کامل عموم نسبت به تبعات برخی توافقات و قراردادها، از ایجاد اختلافات بعدی و تشکیل پرونده‌های قضایی پیشگیری شود.

46

کد خبر 1629337

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۸۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادستان کل کشور: به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم

آفتاب‌‌نیوز :

مسوولان عالی قضایی کشور طی روز‌های دوازدهم و سیزدهم اردیبهشت ماه، عازم شهر‌های مختلف استان هرمزگان شدند.

حجت الاسلام محمد موحدی آزاد دادستان کل کشور به همراه هیأت عالی قضایی نیز در روز نخست از این سفر به صورت سرزده از شعب مختلف دادگاه‌های تجدیدنظر و دادسرای شهرستان بندرعباس بازدید کرد.

وی در دیدار چهره به چهره و گفت و گوی صمیمانه با برخی از قضات و کارکنان علاوه بر شنیدن درخواست‌های آنان، به بررسی تعدادی از پرونده‌های شعب از نظر نوع و نحوه رسیدگی و مواردی از این قبیل نیز پرداخت و اظهار کرد: همچنین از رسیدگی سریع همراه با دقت به پرونده‌ها نبایدغافل شد.

این مقام عالی رتبه قضایی در توصیه به کارکنان قضایی و اداری این مجموعه‌ها عنوان کرد: محور قرار دادن سند تحول قضایی برای پیشبرد امور و انجام وظایف محوله در خدمت رسانی مطلوب‌تر به مردم امری ضروری است.

 حجت الاسلام موحدی آزاد با بیان اینکه سند تحول قضایی ریل گذاری اصولی برای تعامل و ارایه خدمت بهتر به مردم است، تصریح کرد: انتظار می‌رود تمامی فعالان حوزه قضایی از راهکار‌های بنیادین و جامع این سند در برنامه ریزی‌های خود برای جلب رضایت مردمی بهره بگیرند.

 دادستان کل کشور همچنین در سفر به میناب افزود: قضات ما از تمام ظرفیت‌های قانونی برای اعطای نهاد‌های ارفاقی به زندانیان در راستای کاهش جمعیت زندان و رفتن به سمت کاهش آسیب‌های اجتماعی بهره می‌گیرند، با این وجود در مواجه با مجرمان مرتبط با جرایم خشن به ویژه قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ که زندگی مردم را به آتش اعتیاد می‌سوزانند هیچ گونه ترحمی نداشته و نخواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • تشکیل پرونده قضایی برای سریال افعی تهران
  • تشکیل پرونده قضایی برای عوامل سریال افعی تهران
  • هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه در استان هرمزگان/ طراحی سامانه‌های الکترونیک قضایی در حوزه های اعسار، انحصار وراثت و.../ ابتکار جالب توجه در خصوص پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی/ تشریح آسیب‌های قاچاق سوخت در استان هرمزگان
  • ماموریت ویژه دادگستری البرز برای شناسایی مدیران شهری متخلف
  • جرایم مدیران شهری در البرز تحت رصد معاونت پیگیری پرونده‌های خاص
  • صدور دستور قضایی برای تعقیب کیفری متخلفان حوزه شهری البرز‌
  • دادستان کرمان خواستار ارتقا خدمات دفاتر قضایی شد
  • مقابله با تغییر کاربری ۱۲۸۷۰ هکتار از اراضی زراعی البرز
  • عفو بیش از ۲ هزار نفر از زندانیان جرایم غیر سرقت در البرز
  • دادستان کل کشور: به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم