Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش خبرنگار مهر، حسین قرایی شامگاه یکشنبه در مراسم بزرگداشت مرحوم نادر طالب‌زاده از پیشگامان رسانه و هنر انقلاب در مسجد الزهرا (س) اراک اظهار کرد: خیلی‌ها معتقدند که ادبیات و عنوان انقلاب اسلامی از ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ شروع شد و زمانی‌که حضرت امام‌خمینی (ره) را در ۱۵ خرداد دستگیر کردند جبهه فکری و فرهنگی انقلاب اسلامی شکل گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در ایام ۱۲ تا ۲۲ بهمن پیروزی انقلاب اسلامی حاج نادر طالب‌زاده از هنرمندان متعهد و انقلابی که در جهاد تبیین و روشنگری انقلاب اسلامی نقش مؤثری ایفا کرد و در راه‌پیمایی‌های اوایل انقلاب در حال فیلم‌برداری و عکس‌برداری بود.

مدیرکل روابط‌عمومی صداوسیما عنوان کرد: حاج نادر طالب زاده به دو نفر از هنرمندان بسیار عشق می‌ورزید، یکی یوسفعلی میرشکاک و دیگری حسین بهزاد.

جبهه فکری و فرهنگی انقلاب را جدی نگرفتیم

قرایی عنوان کرد: جبهه فکری و فرهنگی انقلاب را جدی نگرفتیم زیرا به یکدیگر حسادت داریم ولی حاج نادر طالب زاده همیشه در جبهه‌های فکری و فرهنگی دست می‌گرفت بخصوص جوانان را کمک می‌کرد تا در این زمینه رشد کنند و امثال طالب زاده‌ها کم نیستند بنابراین باید با شناسایی هنرمندان انقلابی و مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی را تقویت کرد.

وی بیان کرد: استاد نادر طالب زاده در دوره دوم جشنواره عمار به عنوان دبیر علمی و بنده به عنوان دبیر اجرایی حضور داشتم و در آن زمان جشنواره عمار هنوز رشد نکرده بود و آثاری که ارسال کرده بودند کمتر ۵۰۰ آثار بود و در آن زمان شاهد بودم که استاد نادر طالب زاده بسیار به نوجوانان و جوانان اهمیت ویژه می‌دادند و امروز همان جوانان مستند ساز شده‌اند.

مدیرکل روابط‌عمومی صداوسیما با اشاره به نقش مؤثر استاد طالب زاده در آموزش نسل جوان در مباحث هنری انقلاب اسلامی ادامه داد: نادر طالب زاده مانند شهدا زندگی ساده ای داشت و فعالیتش در جبهه‌های فرهنگی قرارگاهی بود که هنرمندان و جوانان را با انقلاب اسلامی پیوند می‌داد.

نباید بین مردم و هنرمندان انقلابی فاصله باشد

قرایی تصریح کرد: خیلی از کسانی که مسئول می‌شوند با هر گرایش سیاسی درب اتاق‌هایشان بسته است و در فضای توجه و اهمیت به جوانان نیستند و این اتفاق را به وضوح در جامعه می‌بینیم به بسیار آسیب می‌زند.

وی افزود: پیام‌های رهبر حکیم انقلاب اسلامی در یک جزوه ۶۰ صفحه‌ای با عنوان «قراراگاه فرهنگی» گردآوری شده که آغشته به درد و انقلابی‌گری است. پیشنهاد می‌کنم که این جزوه را مطالعه کنید نسخه‌ای است که برای همه تجویز می‌شود.

مدیرکل روابط‌عمومی صداوسیما با بیان اینکه پیام نادر طالب زاده حاوی استکبار ستیزی و ایثار و فداکاری بود، گفت: انقلاب اسلامی هنر را مردمی کرد پس نباید بین مردم و هنرمندان انقلابی فاصله باشد که نادر طالب زاده با رویه شهیدوارانه، مردمی و انقلابی این فاصله را کم کرد از این رو در دل مردم جای دارد.

کد خبر 5485243

منبع: مهر

کلیدواژه: اراک جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی نادر طالب زاده حسین بهزاد بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا خطبه های نماز جمعه آمار کرونا گروههای جهادی گرد و غبار آلودگی هوا خراسان رضوی عملیات بازی دراز بسیج سازندگی صعود به بازی دراز مشهد سرپل ذهاب نادر طالب زاده فرهنگی انقلاب انقلاب اسلامی فکری و فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۵۹۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید ملک مکان، شهید شاخص بسیج هنرمندان فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، قصه زندگی شهید غلامعباس ملک مکان قطره‌ای از دریای بیکران معرفت شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس است.

مدافع وطنی که با همکاری شهید آوینی با تولید مستندی به ظلمِ و روزگویی‌های خان‌های به جا مانده از دوران پهلوی پایان داد.
شهید غلامعباس ملک مکان یکی از ۲۰۵ شهید سرافراز شهرستان بوانات است که در سال ۱۳۲۸ به دنیا آمد و در سال ۱۳۶۱ در آبادان به شهادت رسید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • انقلاب اسلامی دشمنان را مستهلک کرده است
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • چند حقیقت درباره نادر طالب‌زاده
  • پخش «در مرز غبار آلود» از سیما/ روایتی متفاوت از نادر طالب‌زاده
  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد
  • همایش «قدس از چشمان آقای نادر» برگزار می‌شود
  • شهید ملک مکان، شهید شاخص بسیج هنرمندان فارس
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • جانشین فرمانده کل سپاه: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد