Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آخرین نیوز»
2024-05-02@02:59:49 GMT

اهمیت راهبردی پنجمین گفتگوی مستقیم رئیسی با مردم

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۶۲۶۹۰

اهمیت راهبردی پنجمین گفتگوی مستقیم رئیسی با مردم

نورنیوز نوشت: حجةالاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، امشب برای پنجمین بار از طریق گفتگوی زنده تلویزیونی خبر ۲۱ شبکه اول سیما با مردم سخن خواهد گفت.

رئیس‌جمهور بر اساس قولی که در ایام تبلیغات ریاست جمهوری به مردم داده بود از ابتدای شروع فعالیت دولت سیزدهم تقریبا هر ۴۵ روز یکبار از طریق گفتگوی مستقیم تلویزیونی گزارش اقدامات و فعالیت‌های انجام شده و برنامه‌های آتی دولت را به مردم ارائه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پنجمین گفتگوی مستقیم تلویزیونی رئیس‌جمهور با مردم در شرایطی انجام می‌شود که دولت اقدامات لازم برای اجرای قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در زمینه هدفمندسازی هوشمندانه تخصیص عادلانه یارانه کالاهای اساسی را آغاز کرده است.

آزادسازی قیمت آرد صنف و صنعت، گام اول دولت برای ایجاد شرایط عادلانه در زمینه پرداخت یارانه‌ها و فراهم‌سازی زمینه مناسب برای تقویت قدرت خرید دهک‌های پایین درآمدی بوده است.

با انجام این اقدام، یارانه‌ای که با تصمیمی غیرکارشناسی تاکنون برای تامین گندم و آرد صنوف پرداخت می‌شد حذف خواهد شد و به صورت هدفمند، مستقیما به مردم با اولویت گروه‌های کمتر برخوردار پرداخت خواهد شد.

این روند با هدف مدیریت منابع ارزی کشور، جلوگیری از رانت و سوء استفاده و تقویت قدرت خرید مردم به تدریج در مورد برخی کالاهای اساسی دیگر نیز مطابق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی ادامه خواهد داشت.

شنیده‌ها حکایت از آن دارد که رئیس‌جمهور امشب مطالب بسیار مهمی را در خصوص اجرای طرح تحول اقتصادی و برنامه‌های دولت برای حمایت از اقشار کم درآمد با مردم در میان خواهد گذاشت که به طور قطع ضمن آگاه شدن افکار عمومی از جزئیات برنامه‌های در دست اجرا، موجبات آرامش ذهنی مردم در خصوص موثر و مفید بودن اجرای این طرح را فراهم می‌نماید.

دولت سیزدهم با دو برنامه‌ی محوری در حوزه تامین سلامت جامعه و همچنین اصلاح زیرساخت‌های معیوب اقتصادی کار خود را آغاز کرد که در بخش اول یعنی تامین سلامت عامه با اجرای برنامه واکسیناسیون سراسری و تک رقمی کردن میزان فوتی‌های ناشی از کرونا کارنامه درخشانی را ارائه کرده است.

اگرچه به‌دلیل مشکلات ناشی از خشکسالی، کرونا، افزایش شدید قیمت مواد غذایی و نهاده‌های دامی در جهان و تداوم تحریم‌های ظالمانه و همچنین ضرورت ساماندهی به مشکلات اقتصادی و مالی باقی مانده از گذشته، محدودیت‌های کم‌سابقه‌ای برای ساماندهی به وضعیت اقتصادی، پیش‌ِ روی کشور قرار دارد اما عزم جدی دولت برای برداشتن گام‌های شجاعانه و محکم، امیدواری‌ها برای بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی را به‌ویژه در میان اقشارِ با درآمد ثابت افزایش داده است.

پنجمین گفتگوی مستقیم رئیس‌جمهور با مردم طلیعه‌ای برای افزایش اعتماد میان مردم و دولت و بسترساز توسعه مشارکت و همراهی گروه‌های مختلف اجتماعی برای اجرای موفق طرح تحول اقتصادی از سوی دولت خواهد بود.

منبع: آخرین نیوز

کلیدواژه: گفتگوی مستقیم رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۲۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است

معاون امورمجلس رییس جمهور گفت: برخی به دنبال ایجاد دلهره در دل ایرانیان خارج از کشور هستند در حالی که هم اکنون بهترین فرصت برای برگشت ایرانیان و زندگی و سرمایه گذاری  آنان در ایران فراهم است.

 سیدمحمد حسینی روز دوشنبه پس از حضور در مراسم روز ملی خلیج فارس در پاسخ به پرسش ایرنا در این باره افزود: قوانین متفرقه و پراکنده ای برای ایرنیان خارج از کشور وجود دارد که دولت در حال متمرکز کردن این قوانین است.

وی تاکید کرد: شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور نیز فعال تر از گذشته در حال کار در این حوزه است و رییس جمهور در این زمینه اهتمام ویژه دارد.

حسینی توضیح داد: مسائل و ابهاماتی درباره این افراد وجود دارد که از جمله آنها می توان به تابعیت کودکان ایرانیانی که در خارج از کشور به دنیا می آیند اشاره کرد که این مباحث در کمیسیون سیاسی و دفاعی دولت مطرح شده است که به صحن دولت می آید و سپس به صورت لایحه تقدیم مجلس می شود.

وی یادآور شد: برای هنرمندان و فعالان فرهنگی خارج از کشور نیز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعال است و زمینه برای بازگشت و کار آنان وجود دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تاکید رئیسی بر حضورگسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • تهران از استان‌های محروم کشور است
  • دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم، راهبردی برای توسعه روابط ایران با همسایگان
  • سکوت معنادار قالیباف بعد از پایان ضرب الاجل برای دولت رئیسی
  • ‌مشارکت مردم در جهش تولید به صورت مستقیم و فردی باشد
  • اجرای قانون هوای پاک از توان مسئولین استان تهران خارج است
  • اقدام بانک ملی ایران در واگذاری پتروشیمی شازند بسیار ارزشمند است
  • پیگیر لایحه امنیت شغلی کارگران هستیم | با تهدید‌ها و تحریم‌ها نمی‌توانند ملت را متوقف کنند
  • معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • ابراهیم رئیسی دوباره از «گشت ارشاد مدیران» گفت؛ در دستور باشد!