Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری،دبیرکل و اعضای شورای همکاری‌های اقتصادی (اکو) برای حضور در رویداد بین المللی ساری۲۰۲۲ وارد فرودگاه بین المللی شهدای ساری شدند.

سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران عصر امروز در حاشیه استقبال از سفرای کشورهای عضو اکو  درباره رویداد بین‌المللی ۲۰۲۲ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فلسفه اکو فعالیت اقتصادی ۱۰ کشوری است که با هم تفاهم کردند در زمینه‌های اقتصادی کار کنند و در طول این سال‌ها هم گام‌های خوبی برداشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در این اجلاس در خدمت سفیران و دبیرکل کشورهای عضو اکو هستیم، گفت: برای شناساندن ظرفیت‌های استان به‌عنوان مقصد گردشگری در کشور امسال ساری پایتخت کشورهای عضو اکو شد تا بتوانیم در جلساتی که داریم فرصت‌های گردشگری استان را معرفی کرده و در نهایت با برنامه‌های متنوعی که در حاشیه این اجلاس داریم این ظرفیت‌ها را به صورت عینی گزارش دهیم.

استاندار  مازندران بیان کرد: امیدواریم برگزاری این اجلاس شروع خوبی برای برقراری ارتباط با کشورهای عضو اکو که با استان مازندران هم‌ مرز هستند، باشد و هم در زمینه تجاری، تبادلات محصولات کشاورزی و هم در حوزه گردشگری که کمتر از حوزه ظرفیت‌های دریا استفاده کردیم، بتوانیم زمینه این همکاری‌ها را تقویت کنیم.

دبیرکل سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو  نیز جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با یک هیأت سفرا و نمایندگان دائم کشورهای عضو اکو وارد شهرستان ساری شدیم.

خسرو ناظری  با بیان اینکه فردا برنامه مفصلی خواهیم داشت، اضافه کرد: رویداد مهم در شهر ساری به‌عنوان پایتخت گردشگری اکو برای سال های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ رخ خواهد داد و این رویداد پس از اعلام شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان به‌عنوان پایتخت گردشگری اکو صورت می‌گیرد که پیوند مستقیم بین کشورهای عضو اکو را نشان می‌دهد.

دبیرکل سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو  ادامه داد: چنان‌که می‌دانیم ایران جایگاه خاصی در گردشگری دارد؛ به این دلیل که کشوری بی‌نظیر از حیث آثار تاریخی و طبیعت و زیبایی‌ها است بنابراین این رویداد برای گسترش هرچه بیشتر روابط کشورهای عضو اثرگذار خواهد بود.

این مسؤول بیان کرد: به‌جز برنامه مفصلی که استانداری و شهرداری و فردا برای نمایندگان عضو دبیرخانه اکو در دستور کار دارند فردا در ساری جلسه شورای نمایندگان دائم کشورهای عضو اکو را برپا خواهیم کرد و در دستور کار این جلسه مساله مهم همکاری و همگرایی اقتصادی بررسی خواهد شد که در راستای همکاری بیشتر اثرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: استاندار مازندران گردشگری همکاری های اقتصادی کشورهای عضو اکو همکاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۵۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزیمت ۳ کاروان از مازندران به عمره مفرده

اسماعیلی مدیر حج و زیارت مازندران گفت: با توجه به دستور سازمان حج و زیارت مقرر شد قبل از آغاز سفر‌های حج تمتع در یک بازه زمانی، چند کاروان به سفر حج عمره اعزام شوند.

او افزود: قرار است سه کاروان از مازندران به حج عمره اعزام شوند که از این سه کاروان، شامل دو کاروان از مازندران به ظرفیت ۱۷۰ نفر و یک کاروان از استان گلستان به ظرفیت ۸۵ نفر ساعت ۱۶ امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ از فرودگاه شهدای ساری به سرزمین وحی اعزام شوند.

اسماعیلی گفت: کسانی به این سفر اعزام می‌شوند که قبلا" برای اعزام به عمره مفرده ثبت نام کرده و هزینه سفر را واریز کرده باشند و با توجه به تاریخ واریز وجه به این سفر عزیمت خواهند کرد.

اعزام به حج تمتع از ۶ خرداد
اسماعیلی مدیر حج و زیارت مازندران گفت: زائران حج تمتع استان مازندران از ۶ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

او افزود: زائران حج تمتع مازندران که همگی مدینه قبل هستند با ۱۸ پرواز از فرودگاه شهدای ساری عازم سرزمین وحی خواهند شد.

اسماعیلی گفت: این زائران در قالب ۳۲ کاروان به تعداد ۴۲۴۰ زائر برای به جای آوردن مناسک حج تمتع به زیارت خانه خدا مشرف خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • توقیف محموله بزرگ تخم‌مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری
  • شورای راهبردی توسعه گردشگری در ساری شکل گرفت
  • استقبال فعالان عرصه‌های اقتصادی از پروژه‌های تفریحی شرکت توسعه اصفهان
  • شناسایی بیش از ۳۱۰۰ فقره انشعاب غیر مجاز آب در مازندران
  • تولید بیشتر توت فرنگی با روش علمی
  • لزوم برندینگ شهری با احیای گرافیک محیطی
  • همکاری‌های بین‌المللی و رشد اقتصادی نیازمند برقراری صلح است
  • دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان آتش‌بس فوری و پایدار در غزه شد
  • عزیمت ۳ کاروان از مازندران به عمره مفرده