Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: مطرح کردن مسائل با مردم باعث می‌شود که آنها در جریان مشکلات واقعی قرار گیرند و هر کسی به نوبه خود بتواند دولت را همراهی کند تا آرامش روانی در جامعه ایجاد شود.

مهرداد ویس‌کرمی در گفت‌وگو با ایران اکونومیست، در رابطه با سخنان رییس جمهور در پنجمین گفت‌وگوی زنده تلویزیونی که شامگاه دوشنبه پخش شد و اینکه چه تاثیری در اقناع و آرامش مردم دارد، بیان کرد: بدون شک دولت سیزدهم یکی از دولت‌های پرتلاش بعد از انقلاب اسلامی است، مخصوصا شخص رئیس جمهور که انصافا در جهت حل مشکلات مردم تلاش مضاعفی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نباید فراموش کنیم که این دولت وارث مشکلات حاد و مزمن زیادی مانند تورم، کمبود نهاده‌های دامی، بیکاری و کمبود اشتغال، کارخانه‌های متعدد ورشکسته، کرونا و ... بوده که در اوایل دولت تقریبا روزی چندصد خانوار عزادار می‌شدند و مسائلی که باید حل می‌شد از جمله ارز ترجیحی، یارانه‌ها و بیمه همگانی مسائلی بودند که از دولت‌های قبلی مخصوصا دولت دوازدهم به ارث رسیده است.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس با اشاره به اینکه طبیعتا یک سری کارها باید انجام شود تا این مشکلات در میان مدت و درازمدت کمتر و برطرف شوند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سرمایه اصلی دولت و نظام اسلامی مردم هستند و الحمدلله مردم ما در طول انقلاب اسلامی همیشه از مسئولین جلوتر بوده‌اند و آنها را همراهی کرده‌اند و هرچه داریم از صبر، بردباری و بصیرت مردم شریف ایران است، بنابراین ضرورت دارد که برنامه‌هایی که دولت می‌خواهد اجرا کند با مردم در میان بگذارد تا کمک و همراهی مردم را داشته باشد.

ویس‌کرمی افزود: این نکته مهمی است و ضرورت اینکه هم با مردم باید صادق بود و هم مشکلات را با آنها مطرح کرد این است که دولت و مردم در نظام اسلامی از یکدیگر جدا نیستند و همیشه مردم به عنوان همراه، پشتیبان و سنگ صبور حاکمیت و دولت بوده‌اند، بنابراین مطرح کردن مسائل با مردم باعث می‌شود که مردم در جریان مشکلات واقعی قرار گیرند و هر کسی به نوبه خود بتواند دولت را همراهی کند تا زمینه برای سوء استفاده دشمن کمتر شده و موجب ایجاد آرامش روانی در جامعه شد.

وی در ادامه یادآور شد: شاید یکی از بزرگترین سرمایه‌های موجود بحث سرمایه‌های اجتماعی است که مهمترین سرمایه کشور بوده و در سایه صداقت دولتمردان حفظ خواهد شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: امیدواریم مردم شریف ایران و همه ما همراهی کنیم تا بعضی از کارهای بزرگی مثل مدیریت یارانه‌ها و ارز ترجیحی به نحو احسن انجام شود، چراکه قطعا بدون همراهی مردم این برنامه‌ها ابتر خواهد ماند، بنابراین دولت باید اقناع سازی کند، با مردم در بیان صادق باشد و هم اینکه به وعده‌هایی که می‌دهد عمل کند و به تعبیر رئیس جمهور صادق الوعد باشد.

ویس‌کرمی در ادامه گفت: از این جهت اولا باید برنامه ریزی کرد و اعتبارات لازم برای هر برنامه‌ای دیده شده و بعد اعلام شود و اینگونه نباشد که برنامه‌ای را اعلام کنند که دولت توان اجرای آن را نداشته باشد و به سرمایه اجتماعی آسیب برسد.

وی بحث مهم دیگر را تکمیل کردن برنامه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: در دولت‌های گذشته برنامه‌های خوبی شروع شده اما به سرانجام نرسیده و وسط کار رها شده است که ضرورت دارد به این موضوع توجه شود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس تاکید کرد: تامین کالاهای اساسی مردم که بالاخص معیشت دهک‌های پایین جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد اهمیت بسیاری دارد، البته نباید از قشر متوسط و بالای جامعه هم غافل شویم. وقتی صحبت از رسیدگی به دهک‌های پایین جامعه می‌کنیم به معنی نادیده گرفتن قشر متوسط و بالاتر از لحاظ اقتصادی نیست.

ویس‌کرمی خاطرنشان کرد: امیدواریم که همه این موضوعات با هم بتواند زمینه حل مشکلات را در کشور فراهم کند و شاهد برنامه‌ریزی خوب، حساب شده و واقع بینانه‌ای باشیم که قبل از اجرایی شدن آن همه جوانب کار دیده شود و به مردم نیز اطلاع‌رسانی شود.

وی در پایان گفت: این حرکت ارزشمندی است که رئیس جمهور در این مدت کوتاه بعد از شروع دولت، پنجمین بار است که مستقیما و رودررو با مردم صحبت می‌کند و البته این اطلاع‌رسانی از جانب سایر مسئولین نیز ادامه دارد و به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب همه ما باید کمک کنیم تا دولت در برنامه‌های بزرگی که باید در جامعه انجام شود و تا حالا در انجام آن از سوی گذشتگان کوتاهی شده است، موفق شود.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: ارز ترجیحی ، مهرداد ویس کرمی ، دولت سیزدهم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ارز ترجیحی دولت سیزدهم برنامه ها ویس کرمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۶۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از طرح‌های پرورش آبزیان از سیاست‌های اصلی استان است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، احمد محمدی‌زاده در جلسه برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر  اظهار داشت: طرح‌های مختلفی از سوی مردم و بخش خصوصی آماده سرمایه‌گذاری است که در این جلسه توسط اعضا و مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط که فرایند آن در کارگروه تخصصی طی شده است برای تصویب در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بخشی از این طرح‌ها در حوزه پرورش آبزیان و تکثیر لارو و تولید بچه ماهی مطرح شد گفت: طرح‌های پرورش آبزیان جزء سیاست‌های اصلی استان بوشهر است و در این راستا از سرمایه‌گذاران در طرح‌های پرورش ماهی در قفس، به‌ویژه تولید بچه ماهی در استان حمایت می‌شود.

استاندار بوشهر بخشی دیگر طرح‌ها را در حوزه مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در جاده‌های استان دانست و افزود: توسعه مجتمع‌های خدماتی بین راهی مورد نظر ما است چراکه هرچه تعداد این مجتمع‌ها افزایش یابد امکان خدمات به حوزه حمل و نقل جاده‌ای و ایمنی راه‌ها و مسافران بیشتر فراهم می‌شود.

محمدی‌زاده از تصویب ساخت کارخانه سیمان سفید در شهرستان دیر خبر داد و بیان کرد: ساخت کارخانه سیمان سفید در آبدان دیر که فرایند آن طی شده بود در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر تصویب شد.

وی با بیان اینکه در مجموع ۲ طرح مطرح شده در این شورا رأی مثبت لازم را کسب نکرد گفت: مابقی طرح‌های مطرح شده در این جلسه برای اجرا رأی آورد و ان‌شاءالله طرح‌ها و موضوعات جدید سرمایه‌گذاری در جلسات بعد و هفته آینده مطرح می‌شود و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

استاندار بوشهر افزایش مشارکت مردم در طرح‌های سرمایه‌گذاری را یکی از اولویت‌های استان دانست و تأکید کرد: آنچه تدبیر مقام معظم رهبری در راستای جهش تولید با مشارکت مردم و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است در استان بوشهر مورد توجه قرار گرفته و عملیاتی شده است.

محمدی‌زاده بیان کرد: سرمایه‌گذاری مردم راهکار اساسی برای حل اشتغال، تولید و پیشرفت جامعه و استان بوشهر است و ما از بخش خصوصی، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان به جد حمایت می‌کنیم و کار‌ها در این حوزه تسریع می‌شود.

دیگر خبرها

  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود
  • تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آبرسانی شهری نیست
  • سکوت جامعه آرامش قبل از طوفان است /حکومت پس از جنبش مهسا به رویه سابق برگشت / زندگی گراها فاقد توانمندی برای ایجاد سامانه های جدید قدرت هستند
  • جامعه و دولت به درآمدی که مردم ایجاد می‌کنند وابسته است
  • دفاع از عملکرد اقتصادی دولت: کسی اعتراضی ندارد!
  • دفاع عجیب از عملکرد اقتصادی دولت: کسی اعتراضی ندارد!
  • حمایت از طرح‌های پرورش آبزیان از سیاست‌های اصلی استان است
  • رسانه‌ها مشکلات را با رعایت اخلاق منعکس کنند
  • حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه