Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-29@04:09:51 GMT

◄ اندونزی هم به کشورهای مورد نظر مسئولان برای واردات لکوموتیو اضافه شد

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۶۷۹۶۸

‍‍‍‍‍‍

تین نیوز

در حالی وزیر راه و شهرسازی امروز سه شنبه 20 اردیبهشت پاسخگوی پرسش های نمایندگان در مورد  وضعیت حمل و نقل ریلی است و واردات لکوموتیو یکی از مهمترین محورهای این پرسش است که نه تنها چین و روسیه بلکه اخیرا نام کشور اندونزی نیز جزو کشورهای مورد نظر  مقامات مسئول برای واردات لکوموتیو، مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تین نیوز، ماجرا از این قرار است که روز 17 اردیبهشت دیداری بین وزیر صمت با رحمت گوبل نایب‌ رئیس مجلس نمایندگان اندونزی در تهران صورت گرفت که در حاشیه آن،  سید رضا فاطمی امین به خبرنگار صدا و سیما گفت ایران و اندونزی می توانند در موضوعات بسیار متنوعی با یکدیگر همکاری داشته باشند.

وزیر صمت افزود: ایران می تواند در حوزه کائوچو، کاغذ، روغن و لکوموتیو از اندونزی واردات داشته باشد و از آن طرف می توانیم فولاد، دارو، تجهیزات پزشکی و خدمات فنی و مهندسی عرضه کنیم(فیلم پیوست).

وی عنوان کرد که با تشکیل یک کارگروه مشترک تا 2 ماه آینده نقشه راهی نیز برای توسعه مبادلات اقتصادی دو کشور تدوین می شود.

بیشتر بخوانید: ماموریت غیرممکن

در خبری که ایرنا از این دیدار منتشر کرده نیز آمده است که  وزیر صمت با تاکید بر ضرورت انجام سرمایه‌ گذاری‌های مشترک میان دو کشور، گفت: انجام سرمایه‌ گذاری‌ های مشترک روابط میان دو کشور را عمیق‌ تر و گسترده‌ تر خواهد کرد.

وی به توانمندی‌ های اندونزی در ساخت لکوموتیو اشاره کرد و ادامه‌ داد: اندونزی می‌ تواند در این حوزه در کشورمان برای تامین نیاز داخل و صادرات به کشورهای همجوار، سرمایه‌ گذاری کند.

قابل ذکر است رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی امروز به سوال سید مصطفی میرسلیم نماینده مردم تهران با این مضمون که «چرا وزارت راه و شهرسازی بدون توجه به امکانات ساخت و تولید داخلی مبادرت به واردات 200 لکوموتیو از چین کرده است؟» پاسخ می دهد.

در شرح سوال میر سلیم آمده است:

1- چه شناختی از قابلیت ها و ظرفیت ساخت و تولید لکوموتیو در کشور در آن وزارت وجود دارد؟

2- چرا بدون توجه به توانایی های داخلی مبادرت به عقد قرارداد به چینی ها شده است؟

3- چه تضمینی درباره کیفیت محصولات چینی وجود دارد؟ آیا صرفا معیارهای اقتصادی انگیزه چنین اقدامی بوده است؟

4- با توجه به سابقه این قبیل واردات چه اقدامی برای مشارکت در زمینه ساخت داخلی آن انجام شده است؟

5- این خرید از خارج، با توجه به توانایی های اثبات شده داخلی، در زمینه موتور و کشنده، با کدام یک از بندهای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی سازگار است؟

6- چرا منابع محدود ارزی کشور که باید صرف تسهیل ساخت و تولید در داخل و اشتغال آفرینی شود به کیسه رقبای ما در خارج سرازیر شده است؟

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: وزیر راه و شهرسازی حمل و نقل چین روسیه تین تجهیزات پزشکی راه و شهرسازی نماینده مردم تهران وزارت راه و شهرسازی چین وزیر راه و شهرسازی وزیر صمت سید مصطفی میرسلیم رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی سید رضا فاطمی امین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۷۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد

 اسد و الزیانی در این دیدار، روابط دوجانبه و راه‌های گسترش آن و «تلاش‌های بحرین برای برگزاری موفق نشست سران عرب را که قرار است ماه آینده (میلادی) برگزار شود»، بررسی کردند.

وزیر خارجه بحرین و رئیس‌جمهور سوریه مهمترین موضوعات مندرج در دستورکار این نشست را بررسی کردند؛ به نحوی که در راستای منافع مشترک کشور‌های عربی باشد و با چالش‌های کنونی نیز مقابله کند.

بشار اسد خطاب به الزیانی گفت که باید همبستگی کشور‌های عربی و اقدامات مشترک بین آنان تقویت شود تا ثبات در منطقه برقرار گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد
  • اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی
  • راه آهن، لکوموتیو کنسرسیوم را توقیف کرده است؛ افغانستان به دنبال استفاده از کریدور لاجورد
  • راه‌آهن، لکوموتیو کنسرسیوم را توقیف کرده است/ افغانستان به‌دنبال استفاده از کریدور لاجورد
  • اعتراض پناهجویان افغان به سرگردانی چندین ساله در اندونزی
  • وزیر صمت: با وجود تحریم ۱۵۳ میلیارد دلار تجارت خارجی داریم
  • اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی
  • علی‌آبادی: از کشورهایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه