Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت سیزدهم، در راستای اجرای سیاست های کلان کشور، از جمله سیاست های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری، سند چشم انداز ایران 1404، نقشه علمی جامع کشور و سایر قوانین ناظر، ارتقای وضعیت عدالت در سلامت را در صدر اهداف خود قرار داده و در این راستا طراحی و اجرای "طرح عدالت و تعالی نظام سلامت"، در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایران اکونومیست، دکتر بهرام عین‌اللهی با موضوع تشریح "طرح عدالت و تعالی نظام سلامت" که برنامه ویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای ارتقای سطح سلامت جامعه و ایجاد عدالت و رفع نابرابری در حوزه سلامت است، با اشاره به اقدامات و دستاوردهای حوزه سلامت در طی سال‌های پس از انقلاب، بیان کرد: طی چهار دهه گذشته، پیشرفت‌های چشمگیری در عرصه سلامت کشور به وجود آمده است، دستاوردهایی مانند کاهش مرگ و میر کودکان، کاهش مرگ و میر مادران، پوشش کامل واکسیناسیون، بهبود وضعیت دسترسی مردم به خدمات بهداشتی و درمان و افزایش امید به زندگی که در نهایت منجر به بهبود وضعیت شاخص‌های سلامت مردم شده است.

عین اللهی ادامه داد: اگرچه امروزه بر تداوم اینگونه موفقیت‌ ها تاکید داریم، اما لازم است تا چالش های در حال ظهور این عرصه، شناخته و برای رفع آنها چاره اندیشی شود.

وی گفت: یکی از چالش‌هایی که در سال‌های اخیر توجه خبرگان و سیاست‌گذاران سلامت و حتی خارج از بخش سلامت را به خود جلب کرده است، نابرابری‌ها و تفاوت‌های سلامت ناشی از گذار توسعه در نقاط مختلف جغرافیایی، دهک‌های مختلف درآمدی و طبقات اجتماعی اقتصادی و نیز در بین جنسیت و قومیت‌های مختلف حتی در کشورهای پیشرفته جهان است که به هیچ وجه قابل اغماض نیست.

وزیر بهداشت عنوان کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت سیزدهم، در راستای اجرای سیاست‌های کلان کشور، از جمله سیاست های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری، سند چشم انداز ایران 1404، نقشه علمی جامع کشور و سایر قوانین ناظر، ارتقای وضعیت عدالت در سلامت را در صدر اهداف خود قرار داده است. در این راستا طراحی و اجرای "طرح عدالت و تعالی نظام سلامت"، در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفت و خوشبختانه این طرح در یک تلاش گسترده گروهی و در تعامل با کلیه مسئولان، مدیران و متخصصان بهداشت و درمان کشوری، تدوین شد.

عین اللهی در ادامه درخصوص ویژگی و رویکردهای مهم "طرح عدالت و تعالی نظام سلامت"، تصریح کرد: از جمله های ویژگی ها و اهداف این طرح، محرومیت زدایی و دسترسی عادلانه همه آحاد جامعه به خدمات سلامت، عدالت آموزشی، درمانی و پژوهشی در عرصه علوم پزشکی، بازسازی و گسترش نظام شبکه بهداشت و درمان کشور، تغییر رویکرد نظام سلامت از درمان محوری به پیشگیری محوری، حرکت به سمت خودکفایی کشور در تامین دارو، واکسن، ملزومات و تجهیزات پزشکی با  حمایت از شرکت های دانش بنیان، دسترسی عادلانه همه مردم عزیز میهن اسلامی به خدمات سلامت (توزیع متوازن و عادلانه نیروی انسانی در بخش سلامت) و تامین رضایت‌مندی گیرندگان خدمات در بخش سلامت، پیشگیری و مبارزه با فساد و تعارض منافع در نظام سلامت و کاهش خدمات کاذب و القایی، تقویت و پوشش و توسعه حداکثری بیمه پایه سلامت، ارتقای کمی و کیفی نظام آموزش علوم پزشکی در راستای پاسخگویی به نیازهای جامعه، تقویت و ارتقای کمی و کیفی پژوهش های کاربردی در عرصه سلامت و عدالت پژوهشی در راستای پاسخگویی به نیازهای جامعه، تامین منابع پایدار در بخش سلامت، اصلاح و مهندسی مجدد ساختار وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی، است.

بنابر اعلام وبدا، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه، اجتماعی کردن مقوله سلامت و استفاده حداکثری از ظرفیت خیرین سلامت، افزایش بهره وری خدمات در نظام سلامت، هوشمندسازی و یکپارچه سازی نظام ارائه خدمات سلامت، ارتقای سواد سلامت جامعه و اصلاح سبک زندگی و توجه ویژه به طب ایرانی را از دیگر ویژگی‌های این طرح برشمرد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی طرح عدالت و تعالی نظام سلامت درمان و آموزش پزشکی وزارت بهداشت وزیر بهداشت بخش سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۸۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه‌های آزمایشگاهی حوزه بهداشت و درمان تشکیل می شود

دکتر وطن خواه با بیان اینکه تشکیل شبکه های آزمایشگاهی حوزه بهداشت و درمان از برنامه های اولویت دار وزارت بهداشت است، اظهار داشت: هدف از برگزاری این کارگاه، استفاده بهینه از منابع  و عدم موازی کاری در آزمایشگاه‌ها، سطح‌بندی نیروی انسانی آزمایشگاه‌ها متناسب با تخصص آن‌ها و فراهم کردن دسترسی به تمامی خدمات آزمایشگاهی برای مردم در تمامی نقاط کشور با بهترین کیفیت خدمات آزمایشگاهی است.

وی افزود: طبق اسناد بالادستی تا سال ۱۴۰۴ باید ۸۵ درصد آزمایشگاه های بیمارستان های دولتی تحت پوشش شبکه آزمایشگاهی قرار گیرند.

وطن خواه یادآور شد: در حال حاضر شبکه آزمایشگاهی در ارتباط با بخش خصوصی طبق آیین نامه ها موجود است و در صورت داوطلب بودن می توانند در شبکه آزمایشگاهی قرار گیرند.

وی در ادامه گفت: بیش از ۸ هزار و ۲۰۰  آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور در حال فعالیت هستند که از این تعداد حدود ۳ هزار و ۵۰۰ آزمایشگاه بهداشتی هستند.  

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • مصوبه فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال اعمال می‌شود
  • ضرورت استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در علوم‌ پزشکی
  • پرداخت «فوق العاده خاص» کارکنان نظام سلامت از سال جاری
  • بودجه ۱۰ هزار میلیاردی فوق‌العاده خاص نظام سلامت
  • اقدامات وزارت بهداشت برای افزایش امید و انگیزه دستیاران
  • در برخی از حوزه‌های پرستاری پیوست عدالت وجود ندارد
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • درمان رایگان هدیه به کودکان
  • شبکه‌های آزمایشگاهی حوزه بهداشت و درمان تشکیل می شود
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران