Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین؛ علیرضا زالی در شصت وسومین جلسه علنی شورای شهر تهران که به مناسبت هفته سلامت حضور یافت، با اشاره به اینکه نباید شرایط فعلی را پایان کرونا ویروس دانست افزود: این اشتباهی راهبردی است که بگوییم کرونا به پایان رسیده و برهمین اساس باید برای ادامه مقابله با این بیماری برنامه ریزی و طراحی‌های لازم را داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: اصولا بحران در تهران به ویژه بحران‌های از جنس نرم افرازی، با چالش‌هایی همراه است و یکی از چالش‌هایی که ما در بیماری کووید ۱۹ با آن روبه رو بودیم تمرکز جمعیتی در تهران بود؛ به شکلی که در برخی از مناطق ما با تمرکز جمعیتی بالای رو به رو بودیم.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه منطقه ۴ تهران نزدیک به یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و در ایام کرونا همواره نقطه داغ ما محسوب می‌شد، به طوری که در بخش بستری و چه در حوزه مرگ و میر بیشترین آمار این منطقه را به خود اختصاص می‌داد.

وی با بیان اینکه متاسفانه زیرساخت‌های حوزه درمانی در تهران در سال‌های اخیر متناسب با جمعیت توسعه و رشد پیدا نکرده، افزود: بی تردید در این بخش با محرومیت‌هایی روبه‌رو هستیم، به شکلی که سرانه تخت‌های دولتی در تهران بسیار پایین‌تر از سایر استان‌ها است. از آغاز بیماری کووید ۱۹، ۱۱۸ بیمارستان در تهران درگیر این بیماری شدند، ۶۷ درصد از خدمات در ارتباط با بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان‌های دانشگاهی و مابقی در بیمارستان‌های تامین اجتماعی، ارتش و... ارائه شده است که این مسئله می‌تواند به عنوان یک رکورد ملی و حتی بین المللی محسوب شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به راه اندازی بیمارستان صحرایی در ایام کرونا و در کمتر از ۲۴ ساعت و در محل نمایشگاه بین المللی تهران گفت: ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از آغاز کرونا به بیمارستان با عنوان این بیماری مراجعه کردند که در این بخش دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر خدمات لازم را دریافت کردند.

وی با بیان اینکه پیک پنجم که از سخت‌ترین امواج کرونا بود، ادامه داد: بی تردید باید دید در ایام کرونا هیچ یک از مراجعه کنندگان با مشکل مواجه نشدند و تمام افراد خدمات مناسبی دریافت کردند. تا روز گذشته ۲۶ میلیون دز واکسن کرونا تزریق شد، ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر دز اول و حدود ۹ میلیون دز دوم و حدود ۵ میلیون نفر دز سوم را دریافت کردند.   منبع: ایسنا

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: علیرضا زالی فرمانده عملیات مقابله با کرونا کرونا هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۹۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تمام هزینه‌های درمان و بستری کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، محمدکاظم مؤمنی اظهار کرد: طبق ابلاغ وزارت بهداشت تمامی بیمارستان‌های دولتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان موظف هستند پذیرش، بستری، اعمال جراحی، اقدامات تشخیص و درمانی، دارو و ترخیص کودکان زیر ۷ سال که دارای بیمه هستند را به‌صورت رایگان انجام دهند.

وی افزود: خدمات دارویی قابل ارائه به کودکان زیر ۷ سال که به‌صورت سرپایی در بیمارستان‌ها انجام شود رایگان نیست.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان عنوان کرد: رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال گامی بلند در راستای حمایت از آینده‌سازان مملکت و خانواده‌های آنان است.

مؤمنی یادآور شد: کودک تا ۷ سالگی در معرض خطر انواع بیماری‌ها قرار دارد که ممکن است برخی از این بیماری‌ها را تا آخر عمر به همراه داشته باشد بر همین اساس باید درمان در دوران کودکی آغاز و به پیشگیری از بروز بیماری‌ها کمک شود.

کد خبر 750952

دیگر خبرها

  • هشدار؛ تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود
  • رایگان شدن هزینه‌های درمانی کودکان زیر ۷ سال
  • تزریق این دارو فقط در بیمارستان انجام شود
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • تزریق سفتریاکسون فقط باید در بیمارستان انجام شود
  • بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را این استان دارد | بیشترین گزیدگی ها مربوط به کدام حیوان است؟
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد