Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@03:54:25 GMT

آکار: در تقابل با یونان، میلیون‌ها بار حق با ترکیه است

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۷۱۹۲۳

آکار: در تقابل با یونان، میلیون‌ها بار حق با ترکیه است

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر دفاع ترکیه روز سه‌شنبه با متهم کردن یونان به اقدامات و لفاظی‌های تحریک‌آمیز گفت که ترکیه میلیون‌ها بار مورد ادعاهایش درمورد دریای اژه درست بوده است.

به نوشته روزنامه «اکاثیمرینی» «حلوصی آکار»، وزیر دفاع ترکیه در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌های ترکیه اظهار داشت: «ما می‌خواهیم مشکلات کنونی ما با روش‌ها و ابزارهای مسالمت‌آمیز حل شود، اما پیشرفت نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تقابل با یونان، میلیون‌ها بار حق با ترکیه است.هیچ کشوری در جهان ۶ مایل آب‌های سرزمینی و ۱۰ مایل حریم هوایی ندارد. ۱۶ جزیره در نقض معاهده لوزان مسلح شده‌اند. یونان به اقدامات تحریک آمیز و لفاظی های خود ادامه می‌دهد.»

آکار با متهم کردن یونان به نقض‌هایی که ترکیه به آن‌ها پاسخ می‌دهد، این کشور را به دلیل آنچه «تلاش تسلیحاتی بیش از حد» توصیف کرد، سرزنش کرد و درباره بار مالی و آسیب خریدهای نظامی اخیر هشدار داد.

وزیر دفاع ترکیه گفت: «ترکیه می‌خواهد مشکلات را از طریق گفت‌وگو حل کند، اما ما همچنان تاکید می‌کنیم که اجازه نخواهیم داد هیچ اقدامی انجام شود و حقوق خود و برادران قبرسی خود را زیر پا نخواهیم گذاشت».

آکار در خصوص قبرس به طور گفت:«ما در همان جایی ایستاده‌ایم که در سال ۱۹۷۴ ایستاده بودیم. ما از حقوق و قوانین برادران و خواهران قبرسی خود محافظت خواهیم کرد. این بسیار مهم است که برادران قبرسی ما با هماهنگی ترکیه آگاهانه عمل کنند.»

نخست وزیر یونان روز دوشنبه گفت که یونان نمی‌تواند تعهدات خود را در قبال عضویت در ناتو در بحبوحه اختلافات ژئوپلیتیکی جاری با ترکیه انکار کند.

به نوشته روزنامه «حریت»،«کیریاکوس میتسوتاکیس» نخست وزیر یونان گفت، برای یونان غیرقابل تصور است که نسبت به آینده و تعهدات خود بی‌تفاوت باشد. میتسوتاکیس با اشاره به افزایش تنش‌ها در دریای اژه در روزهای گذشته به دلیل نقض حریم هوایی توسط جنگنده‌های دو طرف گفت، ۱۰ روز پیش تنش بزرگی وجود داشت و سپس متوقف شد، اما ممکن است روزهای آتی از سرگرفته شود.

ترکیه و یونان مدت‌هاست که بر سر آب‌های سرزمینی در دریای اژه و مدیترانه باهم اختلاف دارند. چهارشنبه گذشته یونان، ترکیه را به تنش زایی در دریای اژه و نقض حریم هوایی خود با جنگنده متهم کرد.

«آلکساندروس پاپایوآنو» سخنگوی وزارت خارجه یونان نیز به خبرنگاران گفت که آتن چهارشنبه گذشته ۴۲ پرواز غیرقانونی را ثبت کرده است. این مقام یونانی گفت که اعداد روز چهارشنبه حد نصاب قبلی ۲۳ پرواز یک روزه در سال ۲۰۲۰ را شکست. پاپایوآنو گفت که آتن سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و ناتو را در مورد آنچه که نقض حاکمیت یونان است، مطلع کرده است.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: آکار یونان حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه دریای اژه دریای اژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۱۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور معاون وزیر حمل‌ونقل و زیرساخت ترکیه در غرفه همراه اول

  به گزارش «تابناک» به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، همراه اول که به عنوان رهبر بازار ارتباطات سیار ایران در نمایشگاه بین المللی Mobilefest 2024 حضور پیدا کرده است، میزبان عمر فاتح سایان، معاون وزیر حمل و نقل و زیرساخت ترکیه و هیات همراه، در غرفه خود واقع در مرکز کنگره استانبول بود.   نمایشگاه Mobilefest که امروز شنبه 8 اردیبهشت پس از سه روز به کار خود پایان می دهد، در این دوره میزبان رهبران صنعت ICT، مبتکران و متخصصان این عرصه است.   همراه اول با حضور در این رویداد بزرگ ICT منطقه اوراسیا، سعی کرده تا نشان دهد چگونه فناوری های پیشرفته حوزه ارتباطات سیار و پلتفرم های دیجیتال، ارائه دهندگان خدمات و شرکت ها را برای ارائه تجربیات استثنایی به مشتریان و باز کردن جریان های درآمدی جدید توانمند می سازد.   گفتنی است همراه اول با محوریت محصولات، خدمات و فعالیت های حوزه های «کسب و کار سازمانی»، «مرکز تحقیق و توسعه همراه» و «بازوی سرمایه گذاری جسورانه» خود و با شعار «هدف گیری بی نهایت»، در این رویداد و در قالب بخش نمایشگاهی حضور پیدا کرده است.

دیگر خبرها

  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره آتش‌بس غزه
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض
  • هاکان فیدان: ترکیه آماده است بین اسرائیل و فلسطین به عنوان ضامن عمل کند
  • ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق
  • حضور معاون وزیر حمل‌ونقل و زیرساخت ترکیه در غرفه همراه اول
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم