Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا طیبی روز سه‌شنبه در آیین انعقاد تفاهم نامه راه‌اندازی مراکز درمان ناباروری و تشخیص و درمان سرطان جهاد دانشگاهی فارس اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب با خودباوری که توسط امام(ره) به ویژه در نسل جوان ایجاد شده بود، راه‌اندازی سازمانی برای توسعه فرهنگی و علم و فناوری احساس می‌شد که بتواند ثابت کند که انقلاب توان انجام کارهای بزرگ به ویژه توسعه اقتصادی دانش بنیان و اقتدار دفاعی دانش بنیان دارد و براین اساس توسعه فرهنگی و علمی و فناورانه یکی از زمینه‌های اصلی فعالیت جهاد دانشگاهی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جهاد دانشگاهی کشور ادامه داد: حوزه پزشکی یکی از زمینه‌های فعالیت بخش علمی در این نهاد انقلابی بود و تلاش شد در چند قسمت از جمله درمان ناباروری فعالیت‌های شاخصی انجام شود.

وی گفت: راه‌اندازی گروههای پژوهشی و مراکز خدمات تخصصی در این باره ایجاد شدند تا در خدمت جامعه و صنعت و حوزه پزشکی قرار گیرند.اقدامات شاخصی در زمینه درمان ناباروری توسط پژوهشگاه رویان، پژوهشگاه ابن سینا و مرکز درمانی جهاد دانشگاهی انجام شده و این مراکز سهم بسزایی  در فرایند  درمان ناباروی دارند، چون تیم علمی و بالینی خوبی در اختیار داریم.

او اضافه کرد: همچنین اقدامات شاخصی در زمینه سرطان سینه، درمان زخم‌های دیابتی و بدخیم و فناوریهای نوین مانند ژن درمانی، سلول درمانی ویروس درمانی در حال انجام است.

رئیس جهاددانشگاهی کشور با بیان اینکه در حوزه فنی و مهندسی نیز فعالیت‌های بسیار خوبی از طراحی و ساخت دکل‌های حفاری تا سایر موارد در حال انجام است، عنوان کرد: در حوزه حمل و نقل نیز جدیدترین اقدام جهاددانشگاهی طراحی و ساخت یک رام قطار مترو ملی است که ١٠٠ درصد آن طراحی داخلی و ٨٥ درصد آن ساخت داخلی بوده و در حال طی مراحل نهایی تست‌های استاندارد است.

طیبی گفت: در بحث کشاورزی نیز بحث در زمینه اصلاح نژاد دام، بذرهای هیبریدی، تولید فناوری‌های پرورش ماهی و ...اقدامات شاخصی در حال انجام است.

او با بیان اینکه سیاست جهاددانشگاهی اینست که همه واحدهای این نهاد در سراسر کشور بر اساس نیازهای ملی و مزیت‌های بومی استانی باید دارای فعالیت‌های شاخص باشند ضمن اینکه از خدمات شاخص در استان‌ها هم استفاده شود، افزود: فارس استانی متفاوت نسبت به سایر استان‌ها به ویژه در عرصه پزشکی به شمار می‌رود و در همین راستا بودجه مناسبی در بخش سرطان سینه و درمان ناباروری پیش‌بینی شده است.

رئیس جهاددانشگاهی کشور، خواستار ممانعت از موازی کاری فعالیت‌ها در این مرکز بر اساس این تفاهم‌نامه با دانشگاه علوم پزشکی شیراز شد و گفت: امید است اقدامات در زمینه سرطان در راستای تکمیل سیکل درمانی باشد.

وی گفت: توسعه فرهنگی، آموزشی و علمی و فناوارانه شاخص‌های اصلی پیشرفت و توسعه هر کشوری محسوب می‌شوند. با این تفاهم نامه جهاددانشگاهی دین خود را هرچند کم به مردم عزیز ادا کند، ایکی از زمینه‌های کاری شاخصی که برای استان فارس در نظر گرفته‌ایم، موضوع گل محمدی و گرفتن اسانس از گل محمدی است که بودجه‌ای ٥ میلیارد تومانی برای این مهم در سال جاری پیش‌بینی شده است.

رئیس جهاددانشگاهی کشور عنوان کرد: امید است این تفاهم نامه، فصل جدیدی در همکاری سه جانبه ایفا کند.

جهاد دانشگاهی در فارس باید به سقف توانمندی ها برسد

دکتر محمدهادی ایمانیه استاندار فارس نیز در این آیین اظهار کرد: نهادهای انقلابی همانند جهاد دانشگاهی نقش ویژه‌ای در پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی داشته‌اند و رشد آنها موجب منفعت کشور شد.

استاندار فارس ضمن تاکید بر اینکه جهاد دانشگاهی فارس باید به سقف توانمندی‌ها برسد؛ خاطرنشان کرد : مدیریت استان در عرصه‌های فعالیت‌های این نهاد می‌تواند تسهیل گر باشد.

او با تاکید براینکه ظرفیت‌های فارس در بسیاری از عرصه‌ها کم نظیر است و  با بیان اینکه شیراز قطب پزشکی است و در زمینه «توریسم درمانی» گام‌های مهمی برداشته می‌شود، گفت: در آینده‌ای نزدیک تفاهم نامه «شهرک دارویی و گیاهان دارویی» به امضا خواهد رسید.

مدیر ارشد استان فارس با اشاره به تفاهم نامه علوم پزشکی شیراز و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در سال‌های گذشته، خاطرنشان کرد: پیگیر تحقق سرمایه گذاری یک هزار میلیارد تومانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در عرصه گیاهان دارویی در استان هستیم. 

ایمانیه «ناباروری و جمعیت» را یکی از موضوعات مهم کشور دانست و اظهار کرد: به عنوان اولین استان کشور، قرارگاه صیانت از جمعیت در استان فارس تشکیل شده و با حضور سازمان‌های مرتبط امیدواریم در این راستا موفقیت‌های بیشماری کسب کنیم، چراکه رهبر معظم انقلاب طی سال‌های متمادی خطر تنزل جمعیت را متذکر شدند.

او همچنین بر لزوم هماهنگی بین دانشگاه علوم پزشکی و جهاد دانشگاهی تاکید و خاطرنشان کرد: دانشجویان پزشکی می‌توانند دوره کارآموزی، تحصیل و پژوهش را در بخش‌های مرتبط در جهاد دانشگاهی سپری کنند. 

استاندار فارس با اشاره به اینکه در موضوع درمانی نیز ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، مجمع خیرین و... کمک خواهند کرد، بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ بالاترین بودجه سال‌های پس از انقلاب به موضوع جمعیت اختصاص پیدا کرده و در برش استانی از این بودجه به تشخیص و درمان ناباروری کمک خواهیم کرد.

ششمین مرکز درمان ناباروری در فارس ایجاد می شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: جهاد دانشگاهی هم از نظر علمی، هم عملی و هم اخلاقی در درمان ناباروری و سرطان در کشور پیشرو است.

سید وحید حسینی با اشاره به جمعیت ۱۵ درصدی نابارور در کشور، تصریح کرد: از نظر شاخص‌های سطح بندی به ازای هر میلیون نفر یک مرکز ناباروری را می‌توانیم در کشور داشته باشیم اما فارس ششمین مرکز ناباروری را در حال تاسیس دارد.

او با اشاره به مجوز ساختمان مد نظر برای مرکز ناباروری با کاربری درمانگاه، از تغییراتی در ساختمان سخن گفت و افزود: در این زمینه دانشگاه علوم پزشکی از نظر علمی کمک خواهد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه در بیمارستان سرطان شیراز، روزانه بالغ بر ۲۰۰ نفر غربالگری می‌شوند، تصریح کرد: در مدت کوتاهی ۹ هزار بیمار سرطانی شناسایی شده که هشت هزار نفر هم اکنون به درمان مشغول هستند.

تفاهمنامه سه جانبه با هدف تأمین اعتبارات تجهیز و راه‌اندازی مراکز تخصصی تشخیص و درمان ناباروری و سرطان جنوب کشور توسط جهاد دانشگاهی فارس،سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت و با حضور دکتر حمیدرضا طیبی؛ رئیس جهاددانشگاهی، دکتر محمدهادی ایمانیه؛ استاندار فارس و دکتر سید وحید حسینی؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، امضا و مبادله شد.

برچسب‌ها سازمان جهاد دانشگاهی شیراز سرطان ناباروری فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان جهاد دانشگاهی شیراز سرطان سازمان جهاد دانشگاهی شیراز سرطان ناباروری فارس دانشگاه علوم پزشکی شیراز رئیس جهاددانشگاهی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی دانشگاهی کشور استاندار فارس تفاهم نامه راه اندازی فعالیت ها رئیس جهاد امام ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۲۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت بیش از ۱۵ هزار داوطلب سیستان و بلوچستان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۵ هزار و ۷۵۱ نفر داوطلب سیستان و بلوچستان در آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش شرکت خواهند کرد.

عباس صفدری در گفت وگو با ایسنا، افزود: از این تعداد شرکت کننده ۴ هزارو ۴۲۱ نفر را مردان و ۱۱ هزارو ۳۲۲ نفر را زنان تشکیل می دهند.

رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان بیان کرد: آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی آموزش و پرورش صبح جمعه ۱۴ اردیبشهت همزمان با سراسر کشور در ۸ حوزه امتحانی استان برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: شهرهای زاهدان، زابل، خاش، سراوان، راسک، ایرانشهر، نیکشهر، چابهار حوزه های امتحانی برگزاری این آزمون هستند.

صفدری افزود: داوطلبان می توانند جهت دریافت کارت شرکت در آزمون به سایت جهاد دانشگاهی مراجعه کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی استاندار گلستان برای اجرایی شدن تفاهم‌نامه مشترک با جهاد دانشگاهی
  • توسعه همکاری‌ها میان جهاد دانشگاهی و مؤسسه ISC
  • دستاوردهای جهاد دانشگاهی برای مردم تبیین شود
  • بازتعریف نقش جهاد دانشگاهی در زیست بوم نوآوری و فناوری کشور
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش، فردا در ۱۱ شهر فارس
  • جهاد دانشگاهی در کنار معلمان برای تربیت نسل‌های متخصص
  • شرکت بیش از ۱۵ هزار داوطلب سیستان و بلوچستان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • رئیس جهاد دانشگاهی کشور وارد گلستان شد
  • پلمب ۱۰ داروخانه گیاه پزشکی متخلف در داراب
  • برگزاری جشنواره بازی‌های محلی و بومی در روستای گورزانگ به مناسبت روز ملی خلیج فارس + تصاویر