Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@01:42:21 GMT

توجه به سلامت شهروندان در اولویت باشد

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۷۲۵۷۲

توجه به سلامت شهروندان در اولویت باشد

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: موضوع سلامت یکی از اساسی‌ترین و حیاتی‌ترین مسائل کشور است و جز مسائل درجه یک است و باید با پرهیز از نگاه سطحی و کوتاه مدت به آن توجه ویژه‌ای شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سوده نجفی امروز -بیستم اردیبهشت ماه - در صحن علنی شورای شهر تهران به مناسبت هفته سلامت در حضور علیرضا زالی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و تعدادی از خانواده‌های شهدای مدافع سلامت با تقدیر از زحمات و خدمات این عزیزان در نطق پیش از دستور خود، اظهار کرد: هفته سلامت یادآور اهمیت بنیادین سلامت در تحقق زندگی سالم و با نشاط است؛ و این هدف مهم زمانی محقق می‌شود که تمام آحاد جامعه اهمیت سلامتی را دریافته و برای ایجاد و ماندگاری آن تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: موضوع سلامت یکی از اساسی‌ترین و حیاتی‌ترین مسائل کشور است و جز مسائل درجه یک می‌باشند و باید با پرهیز از نگاه سطحی و کوتاه مدت به آن توجه ویژه ای شود چرا که جهان در سه سال اخیر دچار یک بحران بزرگ در حوزه سلامت به نام ویروس کووید ۱۹ یا همان کرونا بوده است که چالش‌های اساسی در حوزه اقتصادی و خدمت‌رسانی ایجاد کرد و بسیاری از افراد در سراسر جهان قربانی آن شدند. ایران نیز از این موضوع مستثنی نبود و بسیاری از کسب و کارها تعطیل، خدمت‌رسانی مختل، بر معیشت شهروندان تأثیر و همچنین با دلیل دوری از دورهمی‌ها و اجتماع در محیط‌های سر بسته مشکلات روحی و روانی را در برخی از هموطنان ایجاد کرد. کرونا با وجود تأثیرات مخرب بسیاری که بر کشورهای درگیر این بیماری داشت نشان داد که سلامت اهمیت فراوانی دارد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه برای مبارزه با بیماری و حفظ سلامت جامعه تمام افراد در آن نقش دارند خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی باید با همدلی و همراهی برای دستیابی به نعمت سلامت تلاش کنند که در موضوع همه‌گیری ویروس کرونا شاهد یک همدلی و اتحاد در کنار مشارکت اجتماعی ملت بزرگ ایران بودیم.

وی افزود: انتظار داریم برای رفع چالش‌های مهم پایتخت سایر نهادها و به مدیریت شهری کمک کنند، به عنوان مثال آلودگی هوا که هر از چندی نفس کشیدن را بر شهروندان دشوار و سلامت آنها را تهدید می‌کند، یک موضوع فرا نهادی است و باید تمام نهادها و دستگاه‌ها بر اساس قانون هوای پاک به وظیفه خود عمل کنند و رفع آن تنها بر عهده مدیریت شهری نیست و در مسئله سلامت نیز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متولی اصلی سلامت شهروندان است و مدیریت شهری در راستای دغدغه‌ای که به سلامت شهروندان دارد با این دستگاه مسئول برای انجام وظایف قانونی خود مساعدت می‌کند.

نجفی با اشاره به اینکه متأسفانه وضعیت ارائه خدمات بهداشتی در شهر تهران نسبت به بسیاری از نقاط کشور مطلوب نیست، تصریح کرد: شاخص‌های بهداشتی در مناطق کم برخوردار تهران مناسب نیست و از دولت و مجلس انتظار می‌رود ضمن توجه به موضوع سلامت تهران، در توزیع بودجه‌های مربوطه دقت کافی داشته باشند تا شهروندان تهران از سطح عادلانه‌تری از خدمات برخوردار شوند.

وی گفت: اهمیت سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های دقیق و صحیح و رویکردهای نوین برنامه‌ریزی و طراحی محیط برای ارتقای سلامت شهروندان اهمیت دارد و فضاهای عمومی نامطلوب و بدون کیفیت اجتماعی، کالبدی و خدمات شهری نه تنها مشارکت شهروندان را با مشکل مواجه می‌کند، بلکه موجب جامعه‌گریزی افراد نیز می‌شود، در حال حاضر نگاه به موضوع سلامت در شهر تهران بیشتر معطوف به سلامت جسم است و به سلامت روح و روان توجه‌ای نمی‌شود که انتظار می‌رود در راستای ارتقای آگاهی و دانش و در واقع سواد سلامت شهروندان اقداماتی انجام شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اقدامات کمیته سلامت از ابتدای شروع کار شورای ششم تا امروز، تاکید کرد: در کمیته سلامت شورای شهر تهران سیاستگذاری‌ها و خط مشی شهر تهران در چهار مقوله سلامت جسمی، روحی، روانی، معنوی و اجتماعی مدنظر قرار داده شد، همچنین برای بررسی تخصصی موضوعات سلامت، کارگروه بهداشت محیط و کارگروه سلامت شهروندی تشکیل و از حضور و نظرات کارشناسان و متخصصان حوزه سلامت استفاده شد و اهم فعالیت‌های این کمیته مواردی از جمله بازدیدهای مستمر از مناطق، سازمان‌ها، نهادها و مراکز سلامت شهری، بررسی طرح الزام شهرداری تهران به تشکیل شورای راهبردی سلامت شهر تهران و بازنگری میزان پیشرفت برنامه پنج ساله سوم، برگزاری جلسه با کانون بازنشستگان در خصوص بررسی مشکلات و درخواست‌های بازنشستگان در حوزه سلامت و درمان، بررسی مشکلات شرکت شهر سالم در خصوص ارائه خدمات درمانی به کارکنان و به ویژه بازنشستگان، برگزاری جلسات مستمر در خصوص بررسی طرح‌های مربوط به سند سلامت شهروندان شهر تهران، برگزاری نشست تخصصی بررسی طرح نیازسنجی از شهروندان سالمند، دارای معلولیت، کودک و زنان و به پیگیری تدوین لایحه الزام شهرداری به ارتقا شاخص‌های سلامت شهری است.

کد خبر 574150

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شوراي شهر شوراي شهر تهران عضو شوراي شهر تهران سوده نجفی صحن علنی شورای شهر ویروس کرونا هفته سلامت کودکان زنان بازنشستگان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سلامت شهروندان موضوع سلامت شهر تهران سلامت شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۲۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار مهر، علی فرهادی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در خصوص پیگیری املاک آموزش و پرورش گفت: با پیگیری‌های وزارت آموزش و پرورش ۶ هزار سند مالکیت برای املاک آموزش و پرورش صادر شده است. بیشترین اسناد صادر شده برای املاک استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و کردستان بوده است که هر سه استان هم از استان‌های مرزی ما هستند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: این موضوع نشان می‌دهد وزارت آموزش و پرورش در پیگیری ۶۰۰۰ سند مالکیت بیشتر به استان‌های مرزی و کمتر برخوردار توجه داشته است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال ۱۴۰۳ بسیاری از چالش‌هایی که به واسطه کمبود معلم داشتیم برطرف خواهد شد و مهر ۰۳ مهر ماه آرامی خواهیم داشت و به جای دغدغه کمبود معلم باید از این پس به دنبال رشد کیفیت معلم باشیم.

فرهادی با بیان اینکه به افزایش تعداد کلاس‌های درس و کاهش تراکم کلاس‌ها هم وزارت آموزش و پرورش توجه زیادی داشته است؛ گفت: با پیگیری‌ها و اقدامات جهادی سازمان نوسازی مدارس، ۸۰ درصد مدارس کشور تراکم کمتر از ۳۵ نفر و ۴۷ درصد مدارس تراکمی کمتر از ۲۶ نفر دارند؛ همچنین ۴۷ درصد از کلاس‌های مقطع ابتدایی کمتر از ۲۶ نفر دانش آموز دارند و این نشان می‌دهد در خصوص کاهش کلاس‌های با تراکم بالا وزارت آموزش و پرورش در سال گذشته به خوبی عمل کرده است.

فرهادی تاکید کرد: کمتر از ۲ درصد مدارس ابتدایی در مرز تراکم ۴۰ نفره هستند که امیدواریم با ادامه نهضت مدرسه سازی دیگر شاهد کلاس‌های درس بالای ۳۵ نفر نباشیم.

وی با اشاره به نهضت مدرسه سازی در مناطق کمتر برخوردار گفت ۲۴ هزار دانش آموز داریم که در مدارس عشایری درس می‌خوانند که با پیگیری دولت و شخص وزیر هیچ بازمانده از تحصیلی نداشته باشیم.

در حال تکمیل..

کد خبر 6090788 علی قدمی

دیگر خبرها

  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها
  • توجه به حفظ حرمت خانواده اولویت اصلی پلیس در طرح نور است
  • توجه به معلمان در اولویت امور قرار گیرد
  • تضمین سلامت و رضایتمندی مردم«معمولان» در حوزه آرد و نان
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • ۱۵ اخطاریه دفع غیربهداشتی فاضلاب خانگی در سراوان صادر شد
  • میزبانی نمایشگاه و جشنواره سلامت از شهروندان
  • کادرسازی برای نظام جمهوری اسلامی اولویت حلقه صالحین باشد