Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@02:31:33 GMT

سهم خودرو پراید در تصادف‌های جاده‌ای ۴۰ درصد است

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۷۲۶۳۳

سهم خودرو پراید در تصادف‌های جاده‌ای ۴۰ درصد است

احمد علیرضا بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به نشست امروز  کمیسیون  شوراها و امور داخلی کشور افزود: در جلسه امروز موضوع تصادف های جاده‌ای و تلفات ناشی از این سوانح و سرقت خودروها با حضور نمایندگان شرکت‌های خودروسازی، وزارت صمت، سازمان محیط زیست و راهنمایی و رانندگی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا بیگی اضافه کرد: طبق گزارش های ارائه شده به جلسه امروز کمیسیون و بررسی‌هایی انجام شده خودروهای پراید سهم ۱۸ درصدی از خودروهای پلاک شده را به خود اختصاص داده است و طبق گزارش ارائه شده توسط راهنمایی و رانندگی در حال حاضر ۲۴ میلیون خودرو در کشور پلاک گذاری شده و تردد می‌کنند که اگر این خودروها ایمن شوند تلفات جانی ۲۸ هزار نفری در کشور به یک پنجم تقلیل می یابد.

علیرضابیگی در مورد سرقت خودرو در کشور هم خاطرنشان کرد:  ۶۰ درصد از خودروها به سرقت رفته متعلق به شرکت سایپا است که این مساله پایین بودن میزان امنیت این خودروها را نشان می دهد.

وی افزود: طبق گزارش ارائه شده به کمیسیون  راه و شهرسازی در تصادف های ۲۵ درصد و سهم خودرو حدود ۷۰ درصد است و پنج درصد باقیمانده نیز مربوط به سایر عوامل دخیل در این حوزه است.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست احمد علیرضا بیگی صمت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست احمد علیرضا بیگی صمت سازمان حفاظت محیط زیست احمد علیرضا بیگی صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۲۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع خطر ۱۸ نقطه پر تصادف شناسایی شده استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان با اشاره به اینکه سال گذشته از ۲۵ نقطه پرتصادف شناسایی شده در استان اصفهان، ۱۸ نقطه رفع خطر شده است، گفت: مطالعه رفع خطر هفت نقطه باقیمانده در دستور کار قرار گرفته و در منطقه کوی راه حق (بین سپاهان شهر و بهارستان اصفهان) به مرحله اجرادرآمده است.
فرزاد دادخواه افزود: برای رفع خطر این نقاط پرحادثه در استان اصفهان،۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و پیش بینی می‌شود تا پاییز امسال اجرایی شود.
وی اضافه کرد: از ۱۰۹ نقطه پرتصادف شناسایی شده قبلی هم در جاده‌های استان اصفهان،۵۵ درصد نقاط رفع شده و بقیه نقاط هم مراحل روند اجرایی شان در دست اقدام است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان افزود: احداث زیرگذر، ارتقا ایمنی نقاطی که به عنوان تقاطع بوده یا نقص هندسی داشته از جمله اقدامات برای رفع نقاط پرحادثه در استان اصفهان است.
روزانه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو در جاده‌های استان اصفهان تردد می‌کنند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۶۳مرکز معاینه فنی خودرو در استان تهران به مردم خدمت رسانی می کنند
  • تصادف پراید منجر به فوت عابر پیاده در رشت شد
  • یک کشته در حادثه برخورد چند دستگاه خودرو در استان قزوین 
  • تصادف مرگبار در خوزستان ۴ نفر را به کام مرگ کشاند
  • ۱۰ برابر کشور‌های پیشرفته در تصادف کشته می‌دهیم
  • رفع خطر ۱۸ نقطه پر تصادف شناسایی شده استان
  • ضرورت کاهش سرعت متوسط سالانه خودروها/ مقوله آموزرش در رسانه‌ها پررنگ‌تر شود
  • سامانه ثبت تخلفات پارک خودروها در قرچک راه اندازی شد
  • سرقت در ورامین دستگیری در مشهد
  • دستگیری عاملان شکستن شیشه‌ خودرو و مغازه‌ها در غرب تهران