Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@23:26:34 GMT

پرداخت 22,میلیارد تومان زکات توسط مردم نیکوکار استان بوشهر

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۷۲۹۷۶

پرداخت 22,میلیارد تومان زکات توسط مردم نیکوکار استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمد رضا میری مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس گزارش اخذ شده تاکنون بیش از ۲۲ میلیاردتومان زکات فطریه و کفاره توسط مردم استان بوشهر در جهت کمک به خانوارهای نیازمند و مددجویان تحت حمایت پرداخت شده است.

میری اضافه کرد: از این میزان زکات فطریه ۱۹ میلیارد تومان آن از سوی موسسات خیریه، مراکز نیکوکاری، مساجد و شوراهای زکات روستایی جذب و میان نیازمندان همان منطقه توزیع شده است و حدود ۳ میلیارد تومان دیگر در اختیار کمیته امداد قرار گرفت که که در زمینه کمک به بیماران و تامین لوازم ضروری خانواده‌ها از جمله یخچال، کولر ومنبع ذخیره آب هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بر اساس قانون زکات کشور مسئولیت جمع‌آوری و هزینه‌کرد زکات فطریه بر عهده ستاد زکات و کمیته امداد است، تصریح کرد: به‌منظور رعایت مسائل، موازین و ظرافت‌های شرعی در هزینه‌کرد زکات فطره، وجوهات جمع‌آوری شده در هر شهر و منطقه، با محوریت ائمه جماعات و هیأت امنای مساجد بین نیازمندان همان منطقه و محل توزیع شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: در عید سعید فطر ۱۲۰۰ پایگاه جمع‌آوری فطریه و کفاره شامل پایگاه امداد، مراکز نیکوکاری و پایگاه سایر مؤسسات خیریه در مصلی‌ها، میادین و معابر، در شهرها و روستاهای استان بوشهر مسئولیت جمع‌آوری فطریه و کفارات روزه‌داران را برعهده داشتند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: زکات فطریه پرداخت بوشهر نیکوکاری استان بوشهر کمیته امداد جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۲۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: رویکرد اشتغال و توانمندسازی کمیته امداد مانعی در برابر تولید فقر است و در این باب باید نگاه درست و واقع بینانه داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، علیرضا حسین نژاد در نشست با منتخب مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ۴۴ هزار خانوار در اوج مناعت طبع و عزت شایسته تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل هستند که در این راستا تلاش می‌کنیم تا در بخشها و حوزه‌های مختلف در حد وسع و توان کمک حال و یاریگر این خانواده‌ها باشیم.

وی افزود: همه ساله بخشی از این مددجویان با تولید اشتغال و کار شایسته و دریافت تسهیلات بانکی از چرخه حمایت مستقیم خارج می‌شوند که در این راستا سال گذشته خودکفایی ۲۰۰۰ نفری مددجویان کمیته امداد استان را شاهد بودیم.

حسین نژاد بیان: کرد پرداخت تسهیلات بانکی برای مددجویان معرفی شده دارای طرح اشتغالزایی در قالب تبصره ۱۸ در حال پرداخت است که انتظار می‌رود بانک‌های عامل تا نیمه اول امسال به تمام تعهدات خود در حوزه پرداخت تسهیلات کم بهره همتی مضاعف داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل بیان کرد: اشتغال تولید شده برای مددجویان کمیته امداد از جنس اشتغال مولد و پایدار است و با کمترین انحراف همه تسهیلات در مسیر اشتغال مددجویان پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: در کنار بحث اشتغال و توانمندسازی مددجویان ساخت مسکن با همت خیران و نهادهای حمایتی و انقلابی در حال انجام است تا هیچ مددجوی فاقد سرپناه در روستاها نداشته باشیم.

حسین نژاد از منتخب مردم مشگین شهر در مجلس به خاطر نگاه ویژه به رفع مشکلات و آسیب‌های مددجویان تحت حمایت کمیته امداد قدردانی کرد و گفت: امیدواریم مجلس دوازدهم مجلس حامی محرومان و نیازمندان بوده و با قوانین کارآمد به رفع فقر در کشور بیش از گذشته کمک کند.

کد خبر 748132

دیگر خبرها

  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها
  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است
  • بانک‌ها پرداخت تسهیلات مددجویان را سرعت ببخشند