Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از دانشگاه آزاد اسلامی،  محمد مهدی طهرانچی روز سه شنبه در جلسه تبیین رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری؛ استاد و دانشگاه وظیفه خلق امید در نسل جوان را دارند، گفت: امید و امیدآفرینی در نسل جوان بسیار مهم است و دانشگاه آزاد اسلامی با برگزاری رویداد ملی گام دوم به دنبال ایجاد امید در بین جوانان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با حائز اهمیت دانستن ایجاد امید میان جوانان، افزود: در دنیای امروز فضایی حاکم شده که دشمن در حال سیاه‌نمایی شرایط کشور است و  یک فضای دوگانه به وجود آورده است.

طهرانچی، برگزاری رویداد گام دوم را یکی از ایده‌های ناب دانست و گفت: این دانشگاه یک هسته دانا و دانشی دارد و دارای یک شبکه ترویج علم گسترده است. دانشگاه آزاد اسلامی دستاوردهای بسیار زیادی داشته است که خیلی از آنها دیده نشده؛ از جمله اینکه یک مقاله توسط آمریکایی‌ها نوشته شده که در آن مطرح شده در عرض ۱۵ سال اتفاق شگفت‌انگیزی در زمینه نانو رخ داده و ۲۰ مؤسسه علمی آمریکایی جای خود را به ۲۰ مؤسسه علمی غیرآمریکایی داده‌اند که کشورهای چین، ژاپن، هند و کره از جمله آنها هستند. در این مقاله اشاره شده که اعجاب‌انگیزترین کشور، ایران است.

اختصاص رتبه چهارم جهان در فناوری نانو به دانشگاه آزاد

وی افزود: با افتخار اعلام می‌کنم که دانشگاه آزاد اسلامی میان مؤسسات ایرانی، جایگاه چهارم جهانی در فناوری نانو را به خود اختصاص داده است. این جنبه دانشگاه آزاد اسلامی است که باید در نشست‌های نخبگانی مورد توجه قرار گیرد.

طهرانچی ادامه داد: این افتخار بزرگ چرا نباید نشان داده شود؟ بنابراین برگزاری رویداد ملی گام دوم دانشگاه برای نشان دادن این افتخارات، دستاوردها و استفاده درست از آنهاست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه باید برای کار کیفی خوب یک کمیت گسترده شکل بگیرد، گفت: دالان کیفیت، کمیت است. در این زمینه تعداد و کمیت به اندازه کیفیت برای ما اهمیت دارد. در واقع کمیت و نحوه رساندن کمیت به کیفیت، بسیار مهم است که باید برای آن برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.

در پی نمایش ایده نیستیم/آراستن و مشتری‌پذیر کردن ایده برای ما مهم است 

وی با تأکید بر اهمیت ایده‌آرایی اظهار کرد: ما در رویداد ملی گام دوم به دنبال صورت‌گرایی نیستیم، اما باید اجازه دهیم ایده‌ها خود را به منصه ظهور برسانند. درواقع ایده باید ایده‌آرایی شود تا به محصول و تجاری‌سازی برسد. هدف دانشگاه آزاد اسلامی در رویداد ملی گام دوم، ایده‌آرایی است. یعنی فقط به دنبال نمایش ایده نیستیم، بلکه آراستن و مشتری‌پذیر کردن ایده برای ما مهم است.  

طهرانچی تأکید کرد: وظیفه مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی در ۱۵ روز پیش رو، تهییج تمام بدنه عمومی جوانان کشور برای حضور و بروز در این رویداد است. باید تمام توان دانشگاه به شکل هم‌افزا به خط شود تا این رویداد به خوبی برگزار شود. همچنین ارزیابی مدیران دانشگاه آزاد اسلامی براساس نحوه عملکرد آنها در رویداد «عصر امید» خواهد بود.

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: مشخصه اصلی رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی، عصر امید است. در دهه اخیر دشمنان همه کار کردند که جوان ایرانی ناامید شود و اکنون دانشگاه آزاد اسلامی با برگزاری رویداد ملی گام دوم، می‌خواهد عصر امید را برای جوان ایرانی رقم بزند.

طهرانچی ادامه داد: شعار رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی «دانشگاه، بسترساز تولید دانش بنیان و اشتغال‌آفرین» است و خوشبختانه رویداد ملی گام دوم دانشگاه با هزار میلیارد حمایت مالی مواجه است که به دنبال فراهم سازی بستری برای تولیدات دانش بنیان و اشتغال‌آفرینی جوانان است. در این رویداد، جوانان دانشگاهی توانمندی‌های خود را به کل کشور نشان خواهند داد. این رویداد که عصر امید است، به صورت سالانه برگزار خواهد شد که سال اول آن به مناسبت چهلمین سالگرد تأسیس دانشگاه برگزار می‌شود. چ

جلسه تبیین رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی عصر سه شنبه با حضور  محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی، رؤسای باشگاه‌های پژوهشگران جوان و نخبگان و دبیران برنامه‌های علمی واحدهای دانشگاهی به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

برچسب‌ها هند دانشگاه آزاد اسلامی فناوری نانو محمدمهدی طهرانچی ژاپن چین کره

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هند دانشگاه آزاد اسلامی فناوری نانو هند دانشگاه آزاد اسلامی فناوری نانو محمدمهدی طهرانچی ژاپن چین کره رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی برگزاری رویداد عصر امید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۳۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار مدیران مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان+تصاویر

مدیر مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) اصفهان و معاون امور بین‌الملل مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) با رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان دیدار کردند.

به گزارش جماران، مهدی بنکدار، مدیر مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) اصفهان، در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مؤسسه اصفهان در بخش‌های فرهنگی و هنری و همچنین ارتباطات مستمر با دانشگاه‌ها خصوصا دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان  و برگزاری دوره های آموزشی ویژه دانشجویان  و اجرای طرح نشاط در نگارستان امام خمینی(ره)، خواستار تداوم همکاری‌ها و هرچه پربارتر شدن این ارتباط و استفاده از ظرفیت‌های دو طرف در راستای آشنایی هر چه بیشتر اساتید و دانشجویان با اندیشه امام خمینی(ره) شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر استفاده از ظرفیت حضور دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در اصفهان و برگزاری دوره‌های امام‌شناسی و نشست‌های علمی برای آنها تأکید کرد.

محمدرضا عبداللهی، معاون امور بین الملل مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)، نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های علمی، پژوهشی و تولیدات این معاونت، خواستار همکاری هرچه بیشتر در بخش‌های بین المللی، راه اندازی پویش‌های علمی و برگزاری نشست‌های موضوعی شد.

پیام نجفی، رئیس دانشگاه آزاد استان اصفهان، نیز در این دیدار با بیان اینکه انقلاب اسلامی بدون نام امام خمینی(ره) بی معنی ومفهوم است، ضمن اعلام آمادگی برای انجام فعالیت‌های مشترک بیشتر با مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در بخش‌های مختلف و تمجید از برگزاری طرح آموزشی نشاط در نگارستان امام خمینی(ره) ، پیشنهاد تعریف برنامه‌های جامع با توجه به توانایی‌های دو دستگاه را داشت  و خواستار ارائه موضوعات به روز برای پایان‌نامه‌های دانشجویی خصوصا در حوزه بین الملل و حمایت مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) از آنها شد.

دیگر خبرها

  • علم همراه با خلاقیت مسائل جامعه را حل می‌کند
  • نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی
  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • رویداد استارتاپی شتاب در قم به کار خود پایان داد
  • عملیات «وعده صادق» امید به مقاومت در سایر کشورها را افزایش داد
  • تحول بی‌واسطه با مردم
  • «برنامه بی‌واسطه» دستاوردهای محققان دانشگاه آزاد اسلامی را به تصویر کشید
  • معاونان و مدیران فرهنگی سفیران دانشگاه در معرفی دستاورد‌ها هستند
  • دیدار مدیران مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان+تصاویر