Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-07@03:25:59 GMT

وعده وزیر ارشاد برای حل مشکل کاغذ

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۷۴۰۰۱

وعده وزیر ارشاد برای حل مشکل کاغذ

آفتاب‌‌نیوز :

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب تهران با اشاره به مشکلات کاغذ گفت: برنامه گسترده‌ای برای تامین و تولید کاغذ و رسیدن به خودکفایی و حتی صادرات کاغذ در این وزارت‌خانه در دستور کار قرار گرفته است.

محمدمهدی اسماعیلی، در مراسم افتتاحیه سی و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، که امروز (سه‌شنبه، بیستم اردیبهشت ماه) برگزار شد، با اشاره به برخی مشکلات ناشران و نویسندگان در تامین کاغذ اظهار کرد: با وجود مشکلات موجود درتامین ارز در نظر داریم نیازهای ناشران را تامین کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همکاری بخش‌های مختلف از جمله نظام بانکی جلب شده و امید می‌رود با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته به خودکفایی کامل تولید کاغذ برسیم.

به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سه‌هزار کتابخانه عمومی در سطح کشور دایر است و ایجاد مجموعه‌های جدید در هر استان نیز برنامه‌ریزی شده است که می‌تواند فضاهای جدید مطالعه را فراهم سازد.

اسماعیلی یکی دیگر از سیاست‌های حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را حمایت از کتابفروشی‌ها عنوان کرد و گفت: کتابفروشی‌ها نماد فرهنگی هر شهر هستند. با سیاست‌های منسجم اتخاذشده در نظر داریم تا پایان دولت مردمی رشد کمی و کیفی کتابفروشی‌ها را شاهد بوده و مطالبه رهبر معظم انقلاب را در موضوع کتابخوانی را پاسخگو باشیم.

بر اساس گزارش ستاد خبری نمایشگاه کتاب، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به نمایشگاه کتاب تهران، تصریح کرد: با وجود شرایط خاص بیماری کرونا تلاش کردیم تا به صورت مشروط مجوز برگزاری را اخذ کنیم و خدا را شاکریم که در حال حاضر بیماری به ضعیف‌ترین وضعیت خود درآمده است.

اسماعیلی به اختصاص ۹۰ هزار متر مربع برای برگزاری نمایشگاه اشاره کرد و گفت: از تمامی فضاهای مسقف مصلی استفاده شده است.

او با یادآوری فروش یک میلیون و ۳۵۰ هزار جلد کتاب در سال گذشته در نمایشگاه مجازی کتاب تصریح کرد: از ۲۹۰۰ روستا و ۱۲۰۰ شهر خریدار کتاب داشتیم.

به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امسال در کنار برگزاری حضوری، سامانه فروش مجازی نیز فعال شده و فرصت مطلوبی برای خرید کتاب برای شهرستانی‌ها فراهم شده است.

اسماعیلی تصریح کرد: با همکاری شرکت پست تحویل کتاب درِ منزل انجام خواهد شد تا با این اقدامات به تحقق شعار فرهنگی نزدیک‌تر شویم.

او به حضور ناشران و مهمانانی از ۳۲ کشور در این نمایشگاه نیز اشاره و تاکید کرد: نمایشگاه کتاب فرصت گسترش دوستی‌ها و مودت است و در این نمایشگاه به شکل برجسته‌ای ترجمه آثار ایرانی به زبان‌های دیگر تدارک دیده شده است.

سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم تا سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: وزیر فرهنگ و ارشاد محمدمهدی اسماعیلی نمایشگاه کتاب تهران کاغذ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایشگاه کتاب کتاب تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۴۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی

به گزارش قدس آنلاین از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن پیام محمدمهدی اسماعیلی آمده است: در نهایت تاسف و تاثر خبر درگذشت زنده یاد از بزرگان موسیقی در خراسان شمالی را دریافت نمودم. شادروان حاج عیسی قلی‌پور که نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران در پرونده داشت، سینه‌اش لبریز از روایات، حکایات و اشعاری بود که زلالی مذهب،عشق،عرفان،حماسه و احساس را تجلی می‌بخشید.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشت: دیدار با این هنرمند فقید و شنیدن هنر روح بخش او از بیادماندنی‌ترین خاطرات اینجانب در سفر به خراسان شمالی است.

وی اضافه کرد: اینجانب ضمن نکوداشت نام و یاد این هنرمند فقید، ضایعه درگذشت ایشان را به جامعه هنری ایران اسلامی، هنرمندان خراسان شمالی، خانواده آن مرحوم تسلیت عرض نموده و غفران و رحمت الهی را برای او از درگاه خداوند رحمان مسئلت می نمایم.

استاد عیسی قلی پور مشهور به عیسی بخشی، هنرمند موسیقی مقامی و از آخرین بازماندگان بخشی‌های کرمانج شمال خراسان جمعه- ۱۴ اردیبهشت‌ماه- پس از تحمل یک دوره‌ بیماری سرطان در بجنورد دارفانی را وداع گفت.

قلی پور خواننده گویش‌های ترکی بجنوردی، کرمانجی، فارسی و ترکمنی، بیش از شصت سال خنیاگر نغمه‌های مختلف خراسانی و آیین‌های مذهبی منطقه شمال خراسان بود. وی در جشنواره‌های متعددی شرکت کرد و کسب مدال و دیپلم افتخار در چهارمین جشنواره موسیقی فجر با گویش کرمانجی از افتخارات این هنرمند فقید است.

این هنرمند گواهینامه درجه یک هنری را سال ۱۳۹۵ از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی دریافت کرد و سال ۱۳۹۸ اداره میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی نخستین کاشی ماندگار در بجنورد را بر سردر منزل عیسی قلی پور نصب کرد.

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • افزایش ظرفیت تولید کاغذ تحریر/ ناشران و مخاطبان کودک و نوجوان حمایت می‌شوند
  • تحقق عدالت فرهنگی با فروش هم‌زمان حضوری و مجازی در نمایشگاه کتاب
  • آماده حمایت جدی از ناشران و مخاطبان این حوزه هستیم
  • حضور وزیر فرهنگ در جلسه شورای سیاستگذاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب
  • افزایش اعتبار بن دانشجویی در نمایشگاه کتاب
  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • پیام تسلیت وزیر ارشاد در پی درگذشت هنرمند موسیقی خراسان شمالی
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی