Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه پیشنهاد جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مبنی بر توقیف ذخایر ارز خارجی روسیه و تحویل آن‌ها به اوکراین برای کمک به هزینه بازسازی این کشور را سرقت دانست.

به گزارش سه‌شنبه شب ایرنا از خبرگزاری "تاس"، وی در پایان سفر خود به الجزیره افزود: این پیشنهاد یک دزدی است و آن‌ها حتی آن را پنهان نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز (سه شنبه) در سفری از قبل اعلام نشده وارد الجزیره شد و با «رمطان لعمامرة» وزیر امور خارجه و «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزایر دیدار کرد. 

به گزارش ایرنا، بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز گذشته پیشنهاد داده بود که کشورهای اروپایی باید از توقیف ذخایر ارز خارجی روسیه برای کمک به هزینه بازسازی اوکراین استفاده کنند. 

دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا در مصاحبه با فایننشال تایمز همزمان با بحث‌هایی در غرب درباره چگونگی وادار کردن مسکو به پرداخت هزینه‌های جنگ اوکراین، گفت: پایتخت‌های اتحادیه اروپا باید استفاده از ذخایر ارزی خارجی مسدود شده روسیه را برای کمک به پرداخت هزینه‌های بازسازی این جنگ مدنظر قرار دهند. 

بورل افزود، آمریکا میلیاردها دلار از دارایی‌های بانک مرکزی افغانستان را توقیف کرد که بخشی از آن را صرف غرامت به قربانیان تروریسم و کمک‌های بشردوستانه در این کشور کرده و منطقی است که این کشور اقدامات مشابهی را در رابطه با دارایی‌های توقیف شده از روسیه مدنظر قرار دهد. 

اتحادیه اروپا و متحدانش صدها میلیون دلار از ذخایر ارز خارجی روسیه را که در حساب‌های بانک مرکزی روسیه بود، مسدود کرده‌اند. روسیه مارس گذشته اعلام کرد که تحریم بانک مرکزی این کشور باعث مسدود شدن حدود ۳ هزار میلیارددلار و ذخایر خارجی و طلا به ارزش کلی بیش از ۶۰۰ میلیارد دلار شده است. 

جانت یلن وزیر خزانه داری آمریکا ماه گذشته درباره امکان استفاده از دارایی‌های مسدود شده در بازسازی اوکراین گفت: این اقدام آسان نخواهند بود و باید با همکاری متحدان‌مان انجام شود و ممکن است به صدور قانونی در این زمینه درآمریکا نیاز داشته باشد. 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.  

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.  

جنگ در اوکراین وارد سومین ماه شده است و واکنش‌ها به تهاجم روسیه همچنان ادامه دارد./ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: لاوروف اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۴۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته است، تصریح کرد: «جعبه جنگ» نباید دوباره باز شود.

به گزارش ایسنا، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز یکشنبه در سخنانی با اشاره به جنگ اوکراین، جنگ غزه و بالا گرفتن تنش‌های منطقه‌ای گفت: «رویارویی هسته‌‎ای به دلیل تنش میان شرق و غرب به یک احتمال واقعی تبدیل شده است.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: «نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته است. جعبه جنگ نباید دوباره باز شود.»

بورل تصریح کرد: «اروپا با عدم تنوع در منابع انرژی و اتکا به روسیه خود را تضعیف کرده است.»

دیگر خبرها

  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • هشدار تند کرملین به توقیف‌کنندگان غربی دارایی‌های روسیه
  • مدودف خواستار مصادره دارایی‌های شهروندان کشور‌های غیردوست شد
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • بلژیک از سود دارایی مسدود شده روسیه اف-۱۶ به اوکراین ارسال می‌کند
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • روسیه به کانادا هشدار داد
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه