Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان مرکز استان هرمزگان به همراه مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان از روند بازسازی تصفیه خانه بندرعباس و همچنین فاز دوم این مجموعه بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان،  عبدالحمید حمزه پور با قدردانی از حساسیت دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس نسبت به تسریع در انتقال پساب تصفیه خانه فاضلاب به صنایع غرب بندرعباس به تشریح روند آن پرداخت و گفت: شرکت توسعه زیرساخت خلیج فارس متشکل از صنایع بزرگ واقع در غرب شهر بندرعباس به عنوان مجری طرح از سال گذشته وارد فاز عملیاتی شده که در حال حاضر با هماهنگی های طرفین و حمایت استاندار شاهد پیشرفت فراتر از پیش بینی این پروژه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته حمزه پور، شرکت زیرساخت در قبال تامین سرمایه برای احداث، ارتقا و توسعه تاسیسات جمع آوری و تصفیه فاضلاب، حق استفاده پساب فاز اول این تصفیه خانه به روش بیع متقابل خواهد داشت.

وی ادامه داد، تاسیسات جدید شامل احداث مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی، ایستگاه پمپاژ و تاسیسات مربوطه ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی تصریح کرد، بر اساس اعلام شرکت زیر ساخت، اجرای خط انتقال نیز بزودی آغاز خواهد شد و با اتمام مطالعات، عملیات احداث آبشیرین کن نیز آغاز می شود.

حمزه پور خواستار تامین منابع مالی پروژه و تسریع در اجرای آن از سوی شرکت زیر ساخت شد و گفت: به دلیل شرایط تورمی، هرچه پروژه زودتر اجرایی شود در هزینه ها نیز صرفه جویی می شود.

مدیر عامل آبفا همچنین به اجرای شبکه فاضلاب در بافت فرسوده بندرعباس اشاره کرد و گفت: آبفا در صورت تامین اعتبار اجرای شبکه فاضلاب، به سرعت فاضلاب این مناطق را جمع آوری و مشترکین واقع در بافت فرسوده را به شبکه جمع آوری فاضلاب متصل خواهد کرد.

دادستان بندرعباس نیز در این بازدید ضمن بررسی وضعیت تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس تصریح کرد، هرچه این پروژه زودتر به سرانجام برسد مردم بندرعباس نیز به خواسته شان که عدم ورود پساب به دریاست دست خواهند یافت و از این شرایط رها خواهند شد.

علیرضا احمدی منش همچنین با تاکید بر مشارکت همه صنایع در استفاده از این ظرفیت گفت: ضروری است همه صنایع غرب بندرعباس در این کار سهیم شوند و آب مورد نیاز خود را از این محل تامین کنند.

دادستان بندرعباس افزود: با توجه به وجود این ظرفیت، آب منطقه ای بایستی از صدور هرگونه مجوز آبشیرینکن برای استفاده صنایع خودداری کند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دادستان عمومی و انقلاب سرمایه شرکت آب و فاضلاب صرفه جویی هرمزگان تصفیه خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۷۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایداری تامین و توزیع آب شرب شهر‌ستانها و روستا‌های استان یزد

مخلصی مدیر دفتر بحران و پدافند غیرعامل شرکت آبفای استان یزد در بازدید از تصفیه خانه فاضلاب شهر یزد که با حضور مدیر روابط عمومی این شرکت صورت گرفت، از آماده باش کامل پرسنل و تجهیزات اکیپ‌های مدیریت بحران در این شرکت خبر داد و گفت: با توجه به شدت بارش‌ها در برخی شهرستان‌های استان تمامی تجهیزات حوزه آب و فاضلاب، ماشین آلات سنگین و تجهیزات مقابله با بحران در حال امدادرسانی به مردم و هم استانی‌ها هستند.

او تعداد اکیپ‌های عملیاتی و پشتیبانی مدیریت بحران آبفا را ۱۱۹ تیم عنوان کرد و افزود: بیش از ۲۶۰ نفر اعم از پرسنل این شرکت و پیمانکاران با ۱۰۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در حال آماده باش کامل برای مقابله با هر گونه حوادث احتمالی هستند.

مدیر دفتر بحران و پدافند غیر عامل شرکت آبفای استان یزد از بیش از هزار و ۵۰۰ تماس مردمی و انجام بیش از ۴۰۰ عملیات امدادی در حوزه آب و فاضلاب طی روز‌های چهارم و پنجم اردیبهشت خبر داد و گفت: علاوه بر این تعداد عملیات، در صورت نیاز با فرمانداریها، شهرداری ها، ادارات راهداری و آموزش و پرورش همکاری لازم انجام شد.

مخلصی ادامه داد: علیرغم بروز شرایط اضطراری در استان طی چهار روز بارندگی، تامین و توزیع آب شرب در شهر‌ها و روستا‌های استان پایدار بوده و فقط پنج مورد قطعی آب با میانگین یک ساعت گزارش شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • پایداری تامین و توزیع آب شرب شهر‌ستانها و روستا‌های استان یزد
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه انتقال آب از بندرچارک به بستک و جناح
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد