Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-06@20:53:46 GMT

تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان تا آخر شهریور

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۷۹۱۰۰

تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان تا آخر شهریور

مشاور رئیس سازمان بورس گفت: پایان هر ماه سهامداران سهام عدالت که به تازگی در سایت سجام ثبت نام کنند و سود خود را نگرفته باشند، در پایان ماه ثبت نام خود، سود سهام عدالتشان را دریافت می‌کنند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از بازار سرمایه، پیمان حدادی، مشاور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار پیرامون موضوع سود سهام عدالت بیان کرد: سود سهام عدالت افراد حقیقی اسفند ماه سال گذشته پرداخت شد، در این میان سود سهامداران حقوقی شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی باقی مانده بود که آن هم هفته گذشته توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی (سمات) واریز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براین اساس، سهامداران حقوقی که تاکنون سود خود را دریافت نکرده‌اند، حتماً باید در سامانه سجام ثبت نام کنند تا در پایان هر ماه شرکت سمات سود آن‌ها را پرداخت کند.

پیمان حدادی افزود: از اسفند ماه سال گذشته تاکنون حدود ۱۰۰ هزار نفر از سهامداران حقیقی که پیش از این در سامانه سجام ثبت نام نکرده و شماره حساب خود را اعلام نکرده بودند، در سایت سجام اقدام به ثبت نام کردند؛ سود سهام عدالت این افراد نیز در پایان ماه جاری واریز خواهد شد.

او تاکید کرد: طبق هماهنگی‌هایی که با شرکت سپرده‌گذاری مرکزی (سمات) انجام شده است، در پایان هر ماه سهامداران سهام عدالت که به تازگی در سایت سجام ثبت نام کنند و سود خود را نگرفته باشند، در پایان ماه ثبت نام خود، سود سهام عدالتشان را دریافت خواهند کرد.

حدادی در خصوص سود سهام عدالت «سبد‌های اختصاصی سهام» بیان کرد: تعدادی از سهامداران شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سبد‌های اختصاصی سهام هستند، سود این سبد‌ها هنوز واریز نشده، اما با پیگیری‌های شرکت سپرده گذاری مرکزی قرار است سود این سبد‌ها نیز طی چند روز آینده واریز شود.

او توضیح داد: برخی شرکت‌های سبدگردان اختصاصی امکان دارد که بخشی از سبد سهام مشتریان خود را به سهام شرکت‌های استانی سهام عدالت اختصاص داده باشند، و، چون به این شرکت‌ها در تاریخ یکم اسفند سال گذشته سود تعلق گرفته است. اما از آن‌جایی که این سبد‌ها نمی‌توانند در سامانه سجام ثبت نام کنند، واریز سودشان امکان پذیر نشد، براین اساس شرکت سپرده گذاری مرکزی در حال اجرای رویه و برنامه‌ای است تا به زودی سود آن‌ها نیز واریز شود.

حدادی با اشاره به سهام عدالت متوفیان تصریح کرد: سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت سپرده گذاری مرکزی با قوه قضائیه مکاتبات و جلسات زیادی در این رابطه داشتند. قوه قضائیه اطلاعاتی به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی داده، اما قابلیت استفاده به صورت فنی را ندارند، زیرا با شاکله مناسبی تهیه نشده است، به همین دلیل برای حل این مشکل، مجدداً جلساتی برگذار شده و بر اساس پیش‌بینی‌ها، شرکت سمات در حال برنامه‌ریزی سامانه‌ای در این خصوص است، از طرفی دیگر اطلاعات لازم که از قوه قضائیه به سمات در حال ارسال است، براین اساس به نظر می‌رسد حداکثر تا پایان شهریور سال جاری فرایند نقل و انتقال سهام فوت شده‌ها انجام شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سهام عدالت متوفیان سرمایه گذاری سهامداران شرکت سپرده گذاری مرکزی سجام ثبت نام کنند سود سهام عدالت شرکت ها سبد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۹۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک زندانی در استان تهران پس از ۱۵ سال حبس آزاد شد

به گزارش خبرگزاری مهر، یونس طرهانی معاون قضائی رئیس کل در امور زندان‌ها و کمیسیون عفو و بخشودگی دادگستری استان تهران گفت: در راستای اجرای برنامه‌های ابلاغی رئیس کل دادگستری استان تهران برای کاهش جمعیت کیفری و تعیین تکلیف محکومان زندانی که طولانی مدت در حبس به سر می‌برند، یک زندانی پس از تحمل ۱۵ سال حبس با صدور حکم اعسار مطلق آزاد شد.

طرهانی اظهار داشت: در ارتباط ویدئو کنفرانس با یک زندانی، که به اتهام ایراد ضرب و جرح به پنج سال حبس و پرداخت دیه محکوم شده بود و از سال ۸۸ به علت عدم رضایت شکات و مراجعه آن‌ها همچنان در زندان به سر می‌برد موجب صدور دستورات لازم برای تعیین تکلیف وی و صدور حکم قضائی در شعبه مربوطه شد.

معاون قضائی رئیس کل در امور زندان‌ها و کمیسیون عفو و بخشودگی دادگستری استان تهران افزود: با توجه به اینکه محکوم علیه حبس خود را به اتمام رسانده بود و قریب ۱۰ سال پس از اتمام محکومیت، صرفاً به دلیل عدم توان مالی برای پرداخت دیه در زندان به سر می‌برد و هیچ اقدامی نیز توسط شکات صورت نگرفته و حتی طی این مدت از یک روز مرخصی نیز استفاده نکرده بود، پرونده وی در راستای اجرای برنامه‌های کاهش جمعیت کیفری دستگاه قضائی مورد بررسی و تعیین تکلیف نهایی قرار گرفت.

وی در پایان در خصوص آزادی زندانی تصریح کرد: با هماهنگی بین مرجع قضائی مربوطه و دادسرای مجری حکم، زندانی پس از تحمل نزدیک به ۱۵ سال حبس، با صدور حکم اعسار مطلق، از زندان آزاد شد.

کد خبر 6097078

دیگر خبرها

  • جزییات و زمان دقیق واریز مرحله سوم سود سهام‌ عدالت
  • خط و نشان برای شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را نمی‌دهند | سود مرحله سوم چه زمانی واریز می شود؟
  • شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را واریز نکنند منتظر برخورد سازمان بورس باشند
  • مدیرعامل فصل آینده پرسپولیس تعیین شد
  • فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث، رایگان است
  • تعیین تکلیف پساب تصفیه خانه یزد
  • یک زندانی در استان تهران پس از ۱۵ سال حبس آزاد شد
  • گشتی در اقتصاد ایران | جاماندگان سهام عدالت برای اعتراض به کجا مراجعه کنند؟
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه کشاورزی جهت صدور پروانه بهره‌ برداری
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه در بزرگ‌ترین دشت برنج کشور