Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات از برگزاری جشن اتمام طرح توسعه حرم مطهر علوی در عید غدیر امسال خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات، محمد جلال‌مآب گفت: کار اجرایی طرح توسعه حرم امام علی (ع) مزین بنام صحن و شبستان حضرت زهرا (س) با بیش از 220 هزار مترمربع زیربنا با همت مهندسان، کارگران و هنرمندان ایرانی به اتمام رسید و قرار است در عید غدیر، به‌صورت کامل تحویل آستان مقدس علوی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه منابع مالی این طرح از محل نذر خیران حرم‌ساز و کمک‌های داوطلبانه مردمی تامین شده است افزود: در سال‌های گذشته و به موازات پیشرفت طرح و بنابر نیاز عتبه علوی، بخش‌هایی از شبستان و صحن حضرت زهرا (س) تکمیل و به بهره‌برداری رسید.
رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه ایرانیان از قرن‌ها پیش، در زمینه عمران و آبادانی حرم‌های مطهر فعال بودند اضافه کرد: بسیاری از ابنیه موجود در اعتاب مقدسه مانند ایوان مصفای نجف، مسجد صفوی در کاظمین و ... از آثار فاخر و ارزشمند معماری ایرانی و اسلامی است.
جلال‌مآب گفت: هم اکنون نیز حدود 5 هزار نفر در کشور به صورت مستمر با این ستاد همکاری دارند که کم‌تر از 400 نفر از آن‌ها حقوق، آن هم به میزان کم دریافت می‌کنند و بقیه این افراد بدون هیچ چشمداشتی مشغول فعالیت هستند.
وی با اشاره به مردم نهاد بودن ستاد توسعه و بازسازی عتبات گفت: با وجود مشکلات اقتصادی مردم، هر سال شاهد رشد کمک‌ها و مشارکت‌های مردمی به این ستاد هستیم.
رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات اضافه کرد: بازسازی و توسعه حرم‌های مطهر و برگزاری مراسم اربعین حسینی (ع) بویژه در بخش اسکان و تغذیه با مشارکت موکب‌ها از جمله ماموریت‌های این ستاد است.
جلال‌مآب با اشاره به شعبه‌های این ستاد در سراسر کشور گفت: در حوادث غیرمترقبه همچون سیل، زلزله و کرونا و مواردی که نیاز است ستاد به کمک مردم بیاید؛ با کمک موکب‌ها و خیران حرم‌ساز، ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات مشارکت فعال داشته است.
وی افزود: فاز نخست طرح توسعه حرم امام حسین (ع) مزین بنام صحن حضرت زینب (س) به مرحله اجرای تاسیسات و نماکاری رسیده است. همچنین مراسم کلنگ زنی فاز دوم طرح مزین بنام صحن امام حسن (ع) نیز در کربلا انجام شده است که ان شاءالله در کنار توسعه و بازسازی این حرم‌های مطهر، نام ایران و توان مهندسی و هنری ایرانیان در کربلا به‌یادگار خواهد ماند.
رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گفت: زیربنای صحن حضرت زینب بیش از 135 هزار مترمربع و صحن امام حسن مجتبی (ع) 100 هزارمترمربع است که امکانات رفاهی و زیارتی مطلوبی را برای زائران حرم مطهر حسینی فراهم خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: طرح توسعه رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات طرح توسعه حرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۰۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه 350 میلیون تومانی باشگاه استقلال خوزستان

به گزارش "ورزش‌سه"، رقابت‌های لیگ دسته اول در حالی هفته پایانی خود را پشت سر گذاشت که دیدار استقلال ملاثانی (آبی‌پوشان جنوب) و فجرشهید سپاسی شیراز به دلیل عدم همکاری باشگاه استقلال خوزستان با باشگاه هم استانی برگزار نشد.

در جلسه هماهنگی پیش از برگزاری مسابقه از ورزشگاه غدیر به عنوان محل برگزاری مسابقه یاد شده بود، اما وقتی دو ساعت مانده به زمان برگزاری مسابقه دو تیم با اتوبوس‌هایشان پشت در غدیر رسیدند، درهای ورزشگاه به روی آنها باز نشد تا این مسابقه درنهایت با اصرار باشگاه استقلال خوزستان بر موضع خود به لغو شود.

حالا کمیته انضباطی حکم به تکرار این مسابقه در جایی غیر از خوزستان داده که به زودی از سوی سازمان لیگ اعلام خواهد شد، اما نکته قابل توجه جریمه 350 میلیون تومانی باشگاه استقلال خوزستان است که به دلیل عدم رعایت بازی جوانمردانه و اصولی اخلاقی از سوی کمیته انضباطی به این باشگاه تحمیل شده است. 

متن این حکم به شرح زیر است: 

همچنین رفتار باشگاه خوزستان به عنوان بهره بردار ورزشگاه غدیر در عدم موافقت با بازگشایی درب این ورزشگاه علی رغم اطلاع و آگاهی از انتخاب ورزشگاه مذکور به عنوان محل دوم برگزاری مسابقات تیم آبی پوشان جنوب از مصادیق نقض اصول اخلاقی و جوانمردی حاکم بر مسابقات فوتبال تشخیص و مستند به مواد 51 و 117 مقررات انضاطی به پرداخت مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون ریال جریمه نقدی محکوم میگردد. رای صادره به جز جریمه نقدی قابل اجرا و تماماً ظرف مدت 7 روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی نزد کمیته استیناف میباشد.

دیگر خبرها

  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • جریمه 350 میلیون تومانی باشگاه استقلال خوزستان
  • اجرای پویش کاشی حرم در لرستان
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • روستای مهموئی سرآمد کشور در کمک به اعتاب مقدسه