Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@00:03:33 GMT

تخصیص ۱۶۰۰ تن روغن برای استان اردبیل

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۸۱۸۱۸

تخصیص ۱۶۰۰ تن روغن برای استان اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی عصر چهارشنبه در جریان بازدید از کارخانه تولید روغن در اردبیل اظهار کرد: کارخانه تولید روغن در اردبیل ظرفیت تولید ۵۰ تن را دارد که ما تلاش می‌کنیم تا به تناسب نیاز استان مواد خام این کارخانه را تأمین کنیم.

وی تصریح کرد: در گام اول برای این کارخانه ۲۰۰ تن روغن خام بارگیری شده و در هفته‌های آینده نیز ۳۰۰ تن دیگر از طریق مرکز کشور بارگیری تا در کارخانه روغن‌کشی اردبیل برای عرضه به بازار آماده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اردبیل گفت: تصمیمات دولت برای مردمی‌سازی یارانه‌ها و توزیع عادلانه آن حرکت مثبت و مناسبی است که در حقیقت حمایت از اقشار مختلف جامعه در تأمین نیازمندی‌های خود است که ضروری است به صورت شفاف و روشن مسائل و موضوعات برای مردم بازگویی شود.

عاملی افزود: به هیچ وجه مسائل و موضوعات پنهانی با مردم نداریم و دولت مردمی سیزدهم تلاش می‌کند تا با اولویت اصلی آحاد جامعه را در جریان تصمیمات و برنامه‌های اقتصادی قرار دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: سهم استان اردبیل ۲۰۰ تن تأمین روغن خام بود که با پیگیری‌های انجام شده ۳۰۰ تن به سهمیه استان اضافه شد تا ما بتوانیم نیاز هم استانی‌ها را تأمین کنیم.

عاملی اضافه کرد: در مجموع یک‌هزار و ۶۰۰ تن تخصیص برای استان اردبیل در تأمین روغن گرفته شده و به تدریج روغن تولیدی در اختیار مردم این استان قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: به هیچ وجه کمبودی در تأمین اقلام اساسی مردم به ویژه روغن وجود ندارد و از اهالی استان انتظار می‌رود بدون توجه به شایعات به مقدار مورد نیاز اقلام اساسی خود را تأمین کرده و شرایط مطلوبی را در همراهی با دولت در اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها رقم بزنند.

عاملی در مورد وضعیت نان و آرام شدن شرایط پخت نانوایی‌ها ادامه داد: ۲۰ نانوایی در مرکز استان به صورت فعال اقدام به تولید نان می‌کنند که فعالیت این نانوایی‌ها تا ساعت ۲۳ شب است.

وی اظهار کرد: در مجموع روزانه بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار قرص نان در سطح شهرستان اردبیل تولید و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

عاملی سرانه مصرف آرد را در کشور بیش از هفت کیلوگرم اعلام کرد و گفت: این سرانه در استان اردبیل بالای ۱۲ کیلوگرم است.

استاندار اردبیل به هموطنان اطمینان داد تا بدون دغدغه اقلام مورد نیاز آنها در سریع‌ترین زمان تأمین خواهد شد.

کد خبر 5487792

منبع: مهر

کلیدواژه: استاندار اردبیل روغن نباتی سید حامد عاملی کارخانه دولت سیزدهم نانوایی آرد نانوایی بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا آمار کرونا احتکار گروههای جهادی بسیج سازندگی خراسان رضوی بیرجند مشهد نانوایی آلودگی هوا ایلام لیگ برتر فوتبال ایران استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۱۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ مصرف نان مردم باید تغییر کند

ایسنا/قم مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان قم بیان کرد: متأسفانه طی سه دهه گذشته فرهنگ مصرف نان مردم تغییر کرده است؛ به این معنا که طبع مردم را به سمت مصرف نان‌های سفید رنگ سوق دادند.

سعید محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، عنوان کرد: طرح استفاده از نان کامل از قم آغاز شد و امروز در برخی استان‌ها این طرح به خوبی در حال اجرا است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان قم با بیان اینکه از نظر عامه مردم یکی از مهم‌ترین آیتم‌های نان باکیفیت، رنگ سفید نان است، ادامه داد: متأسفانه طی سه دهه گذشته فرهنگ مصرف نان مردم تغییر کرده است؛ به این معنا که طبع مردم را به سمت مصرف نان‌های سفید رنگ سوق دادند.

وی اضافه کرد: طبق گزارشات دانشگاه علوم پزشکی یکی از دلایل اصلی بیماری‌هایی همچون کم خونی، کبد چرب، یبوست، سکته‌های قلبی و مغزی ناشی از عدم تأمین فیبر و املاح مورد نیاز بدن است که این مواد در نان سبوس دار، میوه و کلم بروکلی وجود دارد.

محمدی اظهار کرد: نان از جمله مواد غذایی در دسترس است لذا سبوس دار بودن نان در تأمین فیبر مورد نیاز برای بدن موثر خواهد بود؛ به همین جهت در ابتدا باید فرهنگ مصرف نان مردم را تغییر دهیم، البته طی دو سال اخیر به واسطه فعالیت رسانه‌ها در حوزه نان سبوس‌دار مردم با این نان آشنا شدند.

وی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم فرهنگ‌سازی مصرف نان کامل را در استان ترویج کنیم، تاکید کرد: در حال حاضر بیش از ۳ واحد نانوایی در استان در حوزه پخت نان کامل فعالیت می‌کنند و زیرساخت تأمین آرد کامل را با همان نرخ دولتی مهیا کردیم، بنابراین قرار نیست هنگام خرید یک نان با آرد کامل مبلغ بیشتری را پرداخت کنید.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان قم، با اشاره به سه هدف نان کامل، یادآور شد: هر چه درصد سبوس آرد بیشتر باشد مطمئنا انگیزه عرضه خارج از شبکه آرد کمتر می‌شود چرا که اکثر آردهای قاچاق شده از نانوایی‌ها به واحدهای صنعتی است که نیاز به آرد سفید دارند، لذا با سبوس دار کردن در وهله اول سلامت مردم را تأمین کردیم و بعد از آن منجر به جلوگیری از قاچاق کالا و صرفه جویی می‌شود.

محمدی افزود: با توجه به اهداف نان کامل این طرح با استقبال در سطح کشور مواجه شد و با ورود کمیسون اصل ۹۰ مجلس اتفاقات خوبی رقم خورد و منجر به این شد که استاندارد ۱۰۳ آرد در سطح کشور بازبینی شود و درصد سبوس‌گیری‌ها کمتر شود.

وی با بیان اینکه افتخار می‌کنیم که طرح نان کامل از قم آغاز شد و اکنون در برخی از استان‌ها بسیار موفق بوده است، اظهار کرد: در استان قم به لحاظ تعداد نانوایی‌ها وضعیت مطلوبی داریم اما جانمایی نانوایی‌ها اصولی نبوده و لازم است که یک بازنگری در چینش نانوایی‌ها انجام شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بسیج پربرکت‌ترین نهاد انقلاب است
  • برگزاری رقابت های هفته چهارم مسابقات اسبدوانی فصل بهاره شهرستان گنبدکاووس
  • فرهنگ مصرف نان مردم باید تغییر کند
  • سرانه درآمد مردم اردبیل افزایش یافته است
  • بهره برداری از قطار اردبیل- میانه در نیمه اول سال جاری
  • «طرح نور» مورد استقبال مردم قرار گرفته است | استان تهران تقسیم می شود؟ | قرارداد شهرداری تهران با چین هیچ نقطه منفی ندارد
  • راه آهن اردبیل امسال به بهره برداری می رسد
  • تنگنا‌های اقتصادی، ذره‌ای از قداست کار معلمی کم نمی‌کند
  • اعطای جایزه ملی البرز به ۱۶۰۰ نخبه علمی
  • طرح تعرفه‌گذاری پلکانی گاز خانگی باید اجرایی شود/ تخصیص بی‌حساب و کتاب یارانه انرژی را متوقف کنید