Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، سید محسن دهنوی، نماینده مردم تهران و عضو هیات رئیسه مجلس ساعاتی قبل در حساب توئیتری خود با اعلام خبر قطعی شدن واردات خودرو نوشت: «بالاخره پس از پیگیری‌های مجلس، دولت مخالفتِ خودش را اصلاح و مصوبه واردات خودرو را تایید نمود. اگر وزارت صمت زودتر به فکر این راه حل می‌افتاد، جان و مال مردم کم‌تر دچار زیان و آسیب می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت باید سریعا، آیین‌نامه واردات خودرو را تهیه کند. با این واردات، بازار خودرو آرام شود.»

مجتبی رضاخواه، یکی دیگر از نمایندگان مردم تهران در خانه ملت هم به همین مساله اشاره داشت و در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: «پیگیری مجلس برای احقاق حقوق مردم نهایتا به نتیجه رسید و هیأت دولت ممنوعیت واردات خودرو را برداشت؛ ولی ای کاش وزارت صمت قبل از التهابات بازار خودرو در چند ماه گذشته پیگیر به نتیجه رسیدن این کار میشد. آقای فاطمی امین؛ این مصوبه هرچه سریعتر اجرایی شود بازار خودرو زودتر سامان می‌یابد.»

اردشیر مطهری، نماینده مردم گرمسار و آرادان هم نگاه متفاوتی را در یکی از توئیت‌های خود ابراز کرد. او با اشاره به تصاویر ماهواره نور ۲ نوشت: «انتشار تصاویر باکیفیت  ماهواره‌ نور۲ سپاه از دو نقطه کشورمان و پایگاه ناوگان پنجم دریایی  آمریکا در بحرین، گویای این واقعیت است که باید  صنعت خودروسازی را به  طهرانی مقدم‌ها و حاجی‌زاده‌ها سپرد. درنگ جایز نیست. جان و مال مردم را از چنگال  مافیا نجات دهید و مافیا را به پنجه عدالت.»

البته مصطفی طاهری، نماینده مردم زنجان و طارم هم تصاویر این ماهواره را در توئیت خود مورد اشاره قرار داد و نوشت: «تصویر جدید ماهواره نور۲ سپاه از فاصله ۵۰۰ کیلومتری زمین‌. خیلیییییییییییییی اتفاق مبارکیه.»

شلیک به جریان آزاد اطلاعات

صبح امروز شیرین الوعاقله، خبرنگار باسابقه شبکه الجزیره در سرزمین‌های اشغالی زمانی که با لباس رسمی خبرنگاری در منطقه جنین مشغول تهیه گزارش بود هدف گلوله مستقیم سربازان اسرائیلی قرار گرفت. شهادت این خبرنگار بازتاب وسیعی در شبکه‌های اجتماعی داشت اما رسانه‌های غربی به صورت ملایم از کنار این موضوع گذر کردند. با این وجود برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی این ماجرا را مورد توجه قرار داده و با استفاده از هشتگ‌های جهانی در این زمینه نظرات خود را اعلام کردند.  علی نیکزاد، نماینده تهران و نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در توئیتر خود اینطور نوشت: «تروریست‌های صهیونیست یکی از برجسته‌ترین خبرنگاران زن جهان را در حالی شهید کردند که جلیقه خبرنگاری بر تن داشت و از مظلومیت مردم فلسطین گزارش تهیه می‌کرد. مدعیان جامعه جهانی! که مدافع صهیونیست‌ها هستند و آبرویی ندارند. باید روایتگر این  شهادت شیرین برای ملت‌های آزاده دنیا باشیم.»

غلامرضا شریعتی، دبیر «فراکسیون دیپلماسی بین المللی» هم در توئیتر خود نوشت: «خون تو، خون شاهد عینی جنایت جنگی ست. خون تو، افشاکننده جنایتکاران است. رسانه‌های جهان خون شیرین ابوعاقلة را کمرنگ می‌کنند اما این خون «صرفا یک خبرنگار» نبود. این خون «شاهد عینی» تروریسم اسرائیل است.»

مالک شریعتی، نماینده تهران، ری و شمیرانات نیز با انتشار تصویری از این خبرنگار زن در حساب کاربری خود نوشت: «شهادت شیرین است.»

علیرضا عباسی، نماینده کرج، فردیس و اشتهارد هم با استفاده از هشتگ‌های جهانی منتشر شده برای شهادت این خبرنگار شبکه الجزیره در حساب کاربری خود اینطور مرقوم کرد: «شهادت خبرنگار برجسته فلسطینی خانم شیرین  ابوعاقله توسط رژیم صهیونیستی نشان دهنده اوج جنایتکاری این رژیم آدمکش است.»

همچنان هدفمندی و برنامه‌های اقتصادی

یکی دیگر از موضوعاتی که همچنان مورد توجه نمایندگان مجلس است برنامه‌های دولت برای هدفمندی یارانه‌ها و سخنان رئیس‌جمهوری در گفت و گوی تلویزیونی با مردم ایران است. محسن علیزاده، نماینده مردم سپیدان و بیضا در مجلس درباره این مساله به سابقه تخصیص سبد کالا اشاره کرد و در توئیتر نوشت: «همان‌هایی که سابقه سبد کالا با تلفات را در کارنامه دارند امروز مردمی سازی یارانه‌ها را تمسخر می‌کنند. دولت مردمی سیزدهم اگر عافیت‌طلب بود به جای اقدامات زیرساختی چند سال اول را به دفع الوقت و شعار و چند سال آخر را به پول پاشی می‌گذراند.»

اردشیرمطهری، نماینده گرمسار و آرادان هم در توئیتر خود به گفت و گوی حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی با مردم اشاره کرد و نوشت: «گفتگوی صادقانه، نجیبانه و متواضعانه  رئیسی به عنوان  رئیس جمهور با مردم نشان داد همه موارد مهم باید با نظر و تایید رئیس جمهور اجرا شود. لذا در مجلس فریاد زدم:سخن روحانی بعد از گرانی شوک آور  بنزین که "من هم صبح جمعه خبردار شدم" که ضررهای مالی و جانی به مردم و حیثیت کشور را سبب شد، اوج بی مسئولیتی او و وزیر کشورش و دروغ بزرگی بود که به مردم تحویل دادند و باید  محاکمه شوند و هنوز هم بر این حرف خود اصرار دارم و به عنوان منتخب و مدافع جان بر کف مردم و نظام پیگیری خواهم نمود.»

همچنین حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی، نماینده مردم فلاورجان و رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان هم در توئیتر خود نوشت: «فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم افزایش فرصت‌های شغلی، تنظیم عادلانه رابطه کار و سرمایه و تأمین امنیت شغلی کارگران، منشور و نقشه راه عملیاتی  رونق تولید و تحقق خواسته‌های کارگران است. باید باورمان را عمیق کنیم که اقتصاد پیشرفته ومستقل بدون حمایت موثر از  قشر کارگر شدنی نیست.»

مصوبات استانی و بازدیدهای مختلف

رمضانعلی سنگدوینی، نماینده گرگان و آق قلا در توئیت امروز خود به مصوبات مرتبط با حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و نوشت: «پروژه راه آهن گرگان – بجنورد - مشهد یکی از پروژه‌های مهم و ملی است که متاسفانه رها شده است. از آقای قاسمی وزیر محترم راه و شهرسازی انتظار می‌رود، تکمیل هر چه زودتر این پروژه که مسیر ریلی سه استان مهم کشور نیز است را در دستور کار قرار دهد.»

بهروز محبّی نجم آبادی، نماینده سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن هم بعد از بازدید از منزل پروفسور حسابی در حساب کاربری خود نوشت: «امروز در منزل مرحوم دکتر حسابی اعتماد به نفس، غیرت ملّی،اراده آهنین، هوش سرشاروحیات طیّبه وووو....از در و دیوار و خاطرات آن ابر مرد مشهود بود. بر هر ایرانی غیرتمند واجب است ببیند و بشنود، اندیشه ی لیبرالی چگونه با نگاه دلال مآبانه و خودتحقیری مانع تکثیر حسابی‌ها شده است.»

مجتبی یوسفی، نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون هم از برگزاری جلسه با وزیر ارتباطات خبر داد و نوشت: «دیروز به همراه سید کریم حسینی نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس و همکاران دیگر با وزیر ارتباطات در خصوص مطالبات پرسنل و بازنشستگان شریف شرکت مخابرات جلسه داشتیم. قرار شد در دو هفته آینده وزیر و اعضای هیئت مدیره در کمیسیون اصل نود جهت حل مشکلات حضور پیدا کنند.»

جواد نیک بین، نماینده کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و کوهسرخ هم از کمبود نهاده دامی برای دامداران گفت و نوشت: «حجم بی‌تدبیری‌هایی که برای دامداران از دولت گذشته شروع شد هنوز هم ادامه دارد و جَنین را از شکمِ دامِ آبستن در می‌آورند و می‌کشند. در حال حاضر طی ۸۰ روز یک دام به اندازه قیمت خود هزینه دارد و این مسئله به هیچ عنوان برای دامداران به صرفه نیست. عدمِ برابری نهاده‌های دامی و قیمت تمام شده آن که گوشت و شیر باشد، کمر دامدار را می‌شکند؛ دامداران رسانه ندارند که همگان صدای آنها را بشنوند.»

کد خبر 675838

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: حساب کاربری توئیتر خود نماینده مردم واردات خودرو خود نوشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۱۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند دانش‌آموز سیل زده از کنکور سراسری جا ماندند؟

 به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، احمد نادری در نشست علنی (یکشنبه، ۹ اردیبهشت‌ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: در زمان برگزاری کنکور سراسری در روز‌های گذشته وقوع سیل در حاجی آباد زیرکوه خراسان جنوبی موجب تخریب جاده شده بود به طوری که عبور از این مسیر امکان‌پذیر نبوده است به همین دلیل نزدیک به ۶۰ دانش آموزی که یک سال تمام برای کنکور سراسری زحمت کشیده بودند امکان دسترسی به حوزه امتحانی نداشتند و از آزمون سراسری جا ماندند.
 

 نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: فرماندار شهرستان باید نسبت به تخریب‌های ناشی از سیل گزارش کاملی به وزارت کشور و مجلس شورای اسلامی ارائه کند و سازمان سنجش نیز با نگاهی منصفانه و عادلانه به شرایط خاص دانش‌آموزان جامانده از کنکور رسیدگی کند.

وی تصریح کرد: بنده به عنوان نماینده مردم خطاب به این فرزندان مظلوم در این واقعه عرض می‌کنم من احمد نادری تا زمانی که در این جایگاه هستم، صدای شما خواهم بود و از تمام ظرفیت‌های قانونی خود برای صدای شما بودن و پیگیر حقوق از دست رفته شما استفاده خواهم کرد.

نادری یادآور شد: با توجه به زمان برگزاری نوبت اول کنکور یعنی اردیبهشت ماه که هر ساله احتمال رگبار و بارندگی شدید در فصل بهار است باید دستگاه‌های امدادرسان از قبل پیش‌بینی‌های لازم را در این مناطق می‌داشتند. ضمن اینکه مناطق کوهستانی و صعب‌العبور خودشان باید حوزه امتحانی البته با تمهیدات لازم داشته باشند تا به مشکل قطع راه و دسترسی به حوزه امتحانی در شهر‌های مجاور دچار نشوند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تأکید کرد: باید این منطقه شامل سهمیه سیل‌زدگان شده و آزمون مجدد و مکتوب برای افرادی که به خاطر قطع راه و مسیر دسترسی به حوزه امتحانی موفق نشده‌اند خودشان را به محل آزمون سراسری برسانند برگزار شود تا حقی از هیچ دانش آموزی ضایع نشود.

دیگر خبرها

  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • خبر جدید وزیر صنعت برای بازار خودرو؛ تکلیف واردات خودرو‌های دست دوم روشن شد
  • واکنش زاکانی به حواشی قرارداد واردات خودروهای برقی
  • خبر جدید وزیر صنعت درباره واردات خودروهای کارکرده
  • ضرورت همراهی اوقاف برای بازگشایی دروازه ری در قم
  • مقامات سیاسی ترکیه و دردسر خودروهای لوکس
  • چرا مافیای خودرو جلوی واردات خودوی برقی را گرفته است؟+فیلم
  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس
  • چند دانش‌آموز سیل زده از کنکور سراسری جا ماندند؟
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد