Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، سیدحسن موسوی فرد در نشست تخصصی جهاد تبیین با موضوع "تحلیل مسائل اقتصادی دولت" افزود:به دلیل عدم رعایت قیمت واقعی کالای مصرف شده در کشور ما همراه با اسراف است و باید الگوی مصرف نیز اصلاح شود.

وی ادامه داد: برهمین اساس به جای آنکه یارانه به صورت ارزی به وارد کنندگان کالا، پرداخت شود باید به صورت ریالی به خود مردم داده شود به همین دلیل دولت می‌خواهد با ارائه قیمت‌های جدید و پرداخت ما به التفاوت نرخ ارز به صورت ریالی به مردم، در نهایت قیمت کالاهای اساسی در مسیر زنجیره تولید تا مصرف اصلاح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن با بیان اینکه در حال حاضر کشور دچار کمبود نیست و کالا به اندازه کافی در کشور وجود دارد گفت: تصمیم قطعی دولت این است تا با اصلاح نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی که ناعادلانه، فسادزا و تورم زا است مقابله کند و با پرداخت یارانه به خود مردم باعث ایجاد عدالت شود.

او افزود: اجرای این طرح تورم زا است و با پرداخت یارانه، قیمت‌ها بالا می‌رود و زمانی آثار این طرح مشخص می‌شود که تورم کنترل شده و مردم بتوانند به صورت راحت تری کالای خود را دریافت کنند و این مسئله نیاز به صبر و تامل از سوی مردم دارد.

موسوی فرد با اشاره به اینکه دولت هم زمان در حال اجرای سه طرح است که لزوما با یکدیگر ارتباطی ندارند اظهار کرد: مشکل این است که این سه طرح بدون هیچ شباهتی با هم در یک دوره زمانی مشترک قرار است اجرا شود و به واسطه عدم اطلاع رسانی شفاف، باعث ایجاد نگرانی هایی در میان برخی از مردم شده است.

وی به شیوه اصلاح پرداخت یارانه نان نیز اشاره کرد و افزود: اکنون دولت برای پائین نگه داشتن قیمت نان در حال ارائه یارانه به آرد است و بر همین اساس دولت گندم را حدود پنج‌هزار تومان از کشاورز می خرید وسپس آن را با قیمت زیر هزار تومان در اختیار نانوا قرار می‌داد ولی اکنون قرار است تا یارانه نان مردم، در یک حساب اعتباری قرار گرفته و افراد با خرید نان خود همان قیمت قدیم را پرداخت کنند ولی، تفاوت قیمت با ایجاد فرایندی به حساب نانوا واریز شود.

دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن گفت: در گذشته برخی از کارخانه‌ها به جای اینکه آرد تولیدی خود را در اختیار نانواها قرار دهند به واسطه عدم نظارت صحیح، آرد تولید شده به جای نانوایی به صنایع داده می‌شد.

او افزود:اصلاح شیوه پرداخت یارانه نان باعث می‌شود تا با حذف فساد در زنجیره، این آرد به نان مردم تبدیل شود و این در حالی است که در ۲ سال اخیر با چالش تولید گندم به خاطر خشکسالی و کاهش نصف تولید گندم، در کشور رو به رو شده ایم.

موسوی فرد اظهار کرد: قیمت محصولات اساسی به خاطر وقوع جنگ در اوکراین افزایش یافته است و برخی از کشورها، در حال ذخیره کردن گندم برای خود هستند و این در حالی است که کشور ماو برای مصرف داخلی سه هزار دلار گندم وارد کرده ایم تا با کمبودی دچار نشویم.

وی تصمیم دولت در مورد نان را منطقی دانست و  اعلام کرد: دولت نمی‌خواهد به قیمت نان دست بزند در عین حال باید جلوی فساد و خروج آرد از زنجیره تولید نان گرفته شود.

برچسب‌ها برجام اوکراین مشهد سازمان بسیج دانشجویی کشور ایالات متحده آمریکا دولت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام اوکراین مشهد برجام اوکراین مشهد سازمان بسیج دانشجویی کشور ایالات متحده آمریکا دولت پرداخت یارانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۲۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام داوود میرزایی  افزود: برای دریافت تسهیلات خود اشتغالی، یک هزار و ۱۲۲ نفر معرفی شده بود که تعدادی از آنها نیز در نوبت دریافت قرار دارند.

وی اضافه کرد: برای یک هزار و ۹۹۰ نفر از ایثارگران سال گذشته حدود پنج هزارو ۳۱۹ میلیارد ریال وام خرید مسکن پرداخت و مسکن ۱۰۲ نفر از ایثارگران مناسب سازی شد.

وی اظهارکرد: ۴۳۹ نفر نیز سال گذشته به مراکز آموزش فنی وحرفه ای جهت حرفه آموزی معرفی شدند و ۲ هزار و ۷۵۲ نفر از خانواده های شاهد و ایثارگر حق پرستاری دریافت کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی راه اندازی موکب رهروان شهدا توسط تشکل های ایثارگری در مرز تمرچین، شهر نقده و ارومیه، برگزاری همایش تجلیل از خیّران ایثارگر و غیر ایثارگر استان، تولیدات مستند، نماهنگ، موسیقی، برگزاری نمایشگاه های هنرهای تجسمی، نمایشگاه های کتاب و اجرای تئاتر را از برنامه های صورت گرفته در حوزه ایثارگران استان در سال گذشته عنوان کرد.

حجت الاسلام میرزایی گفت: «طرح سپاس» دیدار با نزدیک به ۲۳ هزار نفر از خانواده های شهدا و ایثارگر در منزل با مشارکت تمام دستگاه های دولتی، دیدار مدیر کل در میز خدمت ارتباطات و مراجعه ۷۳۴ نفر، ملاقات عمومی و برگزاری یادواره های شهری و روستایی از دیگر برنامه های بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی درسال گذشته بود.

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • مسئولان نسبت به ایمنی راه‌ها توجه بیشتری داشته باشند
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری
  • تخصیص یارانه دارو به خوبی انجام نمی شود / تلاش دولت برای تثبیت قیمت نان در 1403 با سه برابر کردن یارانه
  • دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران
  • احمدی: ۱۰ درصد از قرارداد بازیکنان پرسپولیس را پرداخت کردیم/ تیم را برای قهرمانی در آسیا تجهیز می کنیم
  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی این ماه همراه با سورپرایز
  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی اردیبهشت همراه با سورپرایز