Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

سیاوش محمودی در پنجاه و یکمین جلسه شورای اسلامی اهواز که (۲۱ اردیبهشت‌ماه) که با حضور مدیرکل راه‌آهن جنوب  در سالن جلسات شورای شهر اهواز برگزار شد، اظهار کرد: یکی از راهبردهای اصلی این شورا، عمل به وظایف، ورود به مسائل مختلف شهر و خدمت رسانی است.

به گزارش تین نیوز، وی با تاکید بر تعامل بین شهرداری و دستگاه های مختلف به منظور حل مشکلات شهر، افزود: از قدیم الایام مساله راه آهن یکی از موضوعات جدی اهواز بوده است؛ بالغ بر ۳۲ کیلومتر خط راه آهن در اهواز داریم که ظرفیتی برای شهر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمودی با اشاره به وضعیت پروژه قطار شهری اهواز بیان کرد: برای راه‌اندازی تنها ۶ و نیم کیلومتر از مجموع قطار شهری بالغ بر ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است اما ۳۰ کیلومتر ریل در اهواز وجود دارد.

وی عنوان کرد: راه‌اندازی ریل باس با مشارکت راه آهن جنوب و شهرداری اهواز در دوره قبل کار خوبی بود که متاسفانه به دلایلی متوقف شد و کار به سرانجام نرسید.

رئیس شورای شهر اهواز گفت: یکی از دستورکارهای این جلسه پیگیری موضوعات مطرح شده از جمله ریل باس است که می‌توان کارگروهی برای پیگیری این کارها تشکیل داد و اگر بشود اراضی که در حریم راه آهن قرار دارند را آزاد و برای حل مشکلات ترافیکی شهر استفاده کرد، کار خوبی خواهد بود. 

سید ناصر مهداوی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز نیز در این جلسه گفت: بسیاری از پل‌های اهواز در پی احداث و وجود خط راه آهن در اهواز، احداث شده‌اند و اکنون سازه بسیاری از این پل‌ها مانند پل راهنمایی فرسوده شده است؛ عمر این پل بسیار طولانی شده است و اکنون وضعیت خطرناکی دارد.

وی افزود: در سازمان راه آهن بخشی برای نگهداری و مراقبت از پل‌ها وجود دارد. معاونت فنی و عمرانی شهرداری نیز قسمتی برای انجام  این کار دارد اما به نظر می‌رسد که هر دو سازمان کار شایسته‌ای در خصوص نگهداری و مراقبت از پل‌ها انجام نداده‌اند.

مهدوای بیان کرد: حریم راه آهن از هر طرف ۱۷ متر است و پس از آن تا ۳۰ متر خط تاسیسات دارد و ساخت و ساز در این ۴۷ متر ممنوع است اما در اهواز در برخی از این نقاط در فواصل نزدیک‌تر و با تجاوز به این مساحت، ساخت و ساز انجام شده است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز با اشاره به عدم وجود یا از بین رفتن دیوار حائل در حریم راه آهن گفت: پیشنهاد می‌شود در دو طرف این محدوده دیوارهای حائل احداث شوند و باید این فضا نیز ایمن‌سازی و زیباسازی شود.

وی بیان کرد: همسطح‌سازی و اجرای خط ارتباطی در دو طرف شهر بین سپنتا و پردیس لازم است. مثلثی‌های زیر پل تختی نیز بعضا ترافیک شدیدی ایجاد کرده است. با توجه به پرترافیک بودن این نقطه، در صورت امکان جابه‌جایی ریل در جای دیگر شهر انجام شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: شورای شهر خدمت رسانی تین حمل و نقل ترافیک تجاوز ساخت و ساز قطار شهری اهواز مدیرکل راه آهن جنوب رئیس شورای شهر اهواز شورای شهر اهواز راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۷۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود

ایسنا/خوزستان رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان از برنامه‌ریزی برای تشکیل و راه‌اندازی پنج شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز خبر داد.

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی در نشست با رئیس و نایب رئیس اتاق اصناف اهواز که شامگاه جمعه (۷ اردیبهشت‌ماه) برگزار شد، اظهار کرد: مشارکت مردمی، اساسی‌ترین رکن جهت تحقق سند تحول و تعالی قضایی، افزایش صلح و سازش در پرونده‌های قضایی و ایجاد امنیت پایدار در جامعه است. مشارکت‌های مردمی در راستای ایفای نقش مردم در اجرای عدالت است و قطعا می‌تواند نقش مهم و اثرگذاری در امنیت و پایداری صلح و سازش در جامعه داشته باشد.

به گزارش ایسنا، وی احیای فرهنگ صلح و سازش در همه بخش‌ها را از اهداف قوه قضاییه دانست و افزود: به منظور تحقق شعار امسال و منویات مقام معظم رهبری و با توجه به اینکه اصناف از مهمترین عناصر اقتصادی کشور هستند و حجم بالای قشر مرتبط با اتاق اصناف وجود دارد، به زودی پنج شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز تشکیل و راه‌اندازی می‌شوند که فعالیت این شعبه‌ها سبب کاهش حجم پرونده‌ها در دادگاه خواهد شد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: شعبه تخصصی اتاق اصناف در رفع اختلاف و مسایل بین واحدهای صنفی، مشتریان و اتحادیه‌ها نیز ایفای نقش می‌کند و سعی بر حل مسائل بر اساس ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوا دارد.

وی بیان کرد: شعب تخصصی به مشکلات و مسائل اصناف رسیدگی خواهند کرد تا علاوه بر اینکه در بهبود روند اجرایی برنامه‌ها و حل اختلافات اثرگذار باشند موجب افزایش رضایت قشرهای مختلف مردمی نیز شوند.

امانت بهبهانی خاطرنشان کرد: به منظور ایجاد راهکارهای کاربردی و تسریع در رسیدگی به پرونده‌های این اتاق، شورای سیاست‌گذاری مرتبط با شعب شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز نیز راه‌اندازی خواهد شد.

در این نشست مراد بدری رئیس اتاق اصناف اهواز ضمن معرفی ساختار این اتاق، برای راه‌اندازی شعب تخصصی شورای حل اختلاف اتاق و هیأت‌های صلح اتحادیه‌ها، ابراز علاقه‌مندی و اعلام آمادگی کرد.

وی با اشاره به وجود هیات‌های رسیدگی به شکایات در محل اتاق و اتحادیه‌ها، گفت: با توجه به جایگاهی که شوراهای حل اختلاف و هیأت‌های صلح دارند و زیر مجموعه دادگستری و قوه قضاییه هستند، اعتبار بالایی در ایجاد صلح و سازش و حل و فصل اختلافات دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پایگاه امداد جاده‌ای اورژانس «حسن قشلاق» بهار کلنگ‌زنی شد
  • ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود
  • قطار پیشرفت در ایستگاه همدان
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است
  • ساخت یک کیلومتر راه اصلی به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
  • اقدام فوری برای مرمت بند خاکی ابراهیم آباد
  • توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان
  • شبکه‌های توزیع آب ایلام فرسوده است
  • اعتبار سدسازی در ایلام قطره چکانی است