Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، امروز پنجشنبه بیست و دوم اردیبهشت فرصتی پیش آمد تا عباس گلرو نماینده مردم شهرستان‌های سمنان،مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی در بین جمعی از کارگران و بازنشستگان جامعه کارگری استان سمنان در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی استان حضور یابد و سنگ صبور دل پردردشان شود تا شاید خدا کمک کند و بتواند با انعکاس و پیگیری مشکلات جامعه کارگری به مسولان استانی و کشوری مرهمی برای دردها و گره گشای مشکلاتشان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه بخشی از مشکلات جامعه کارگری پرداخته می‌شود که البته  رفع این چالش‌ها نیازمند دخالت دولتمردان برای به روز رسانی، اصلاح و بازنگری در قانون کار است و انتظار می‌رود مسوولان برای حل مشکلات این قشر زحمت‌کش بیش از پیش تلاش کنند تا این افراد نیز در پیش خانواده به دلیل معیشت ضعیف سرشکسته نباشند.

ناگفته نماند که طبق متنی که در فضای مجازی و در کانال‌های مختلف منتشر می شد قرار بود جلسه پرسش و پاسخ کارگران با  پنج مدیرکل استانی شامل محمدرضا باقری‌پاریجان سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان، کمال نیک اقبال سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان، محمد کاظم امیدیان سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی استان، جعفر کاشانی سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان سمنان و باحضور نماینده مردم شهرستان های سمنان ، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی برگزار شود، که متاسفانه تنها مدعو جلسه نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه بود و از پنج اداره گفته شده نماینده‌ای از سوی مدیر در جلسه حاضر شده بود که ضرورت دارد مسوولان بالارتبه استان پیگیر این موضوع باشند، البته یکی از حاضران در جلسه می‌گفت: مدیران پنج دستگاه اجرایی به تازگی بر مسند ریاست نشسته‌اند و هنوز شناخت و اطلاع کافی برای پاسخ نداشتند و بر همین اساس نماینده را به جلسه فرستادند.

در ابتدای محفل صمیمی نماینده مردم شهرستان‌های سمنان،مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان آغازکننده درد دل‌ها بود و گفت: چهار مدیرکل برای شرکت در جلسه پرسش و پاسخ دعوت شد اما حضور نداشتند که ضرورت دارد پاسخگو باشند چرا در میان قشر زحمتکش کارگر حضور نیافتند.

حبیب الله محقق تصریح کرد: از مسوولان می‌خواهم احترام به قشر کارگر را در عمل ثابت کنند و در چنین جلسه‌هایی حضور یابند و شنوای مشکلات کارگران باشند و برای رفع این مشکلات تلاش کنند.

امنیت شغلی، وضعیت معیشت و دستمزد کارگران، سر و سامان دادن قرارداد موقت، افزایش حقوق، مستمری بگیران و بازنشستگان با کمک نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی کلید واژه صحبت‌های دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان بود که در ادامه نمایندگان قشر کارگری هر کدام با کسب اجازه و گرفتن وقت هر یک از مشکلات خود را شرح دادند.

عباس زینعلیان یکی از کارگران بازنشسته تامین اجتماعی بود که در ابتدای نشست مشکلات جامعه بازنشستگان را با گلرو مطرح کرد.

زینعلیان اظهار داشت: حقوق بخش‌های مختلف مانند کرایه تاکسی ها تا حدود ۲۵ درصد افزایش یافته، تمام اجناس مورد نیاز زندگی روزانه مشمول افزایش قیمت شده است، اما بازنشستگان تامین اجتماعی هنوز افزایشی در پرداختی خود نداشته‌اند.

وی ادامه داد: چرا افزایش حقوق بازنشستگان بعد از گذشت ۲ ماه از سال هنوز اعمال نشده است، انتظار می‌رود مسوولان در اجرای افزایش حقوق بازنشستگان تعجیل کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک هفته کار و کارگر، افزود: کارگران مجاهدان و سربازان عرصه تولید هستند که رفع مشکلات این قشر با بازنگری در قانون کار در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

گلرو تصریح کرد: امنیت شغلی کارگر مولفه‌های مختلف مانند بیمه و حقوق مکفی را در بر می‌گیرد و مجلس نیز به منظور حمایت از کارگران امسال افزایش حقوق ۵۷ درصدی را بر مبنای تورم تصویب کرد و دولت باید اجرا کند.

وی ادامه داد:  اکنون برای اینکه کارفرمایان از لحاظ قانونی این طرح را اجرا کنند، مجلس طرحی در زمینه حمایت از تولیدکنندگان مانند در نظر گرفتن بسته حایتی در زمینه مالیات و عوارض گمرکی  را تصویب و به دولت تقدیم کرده است که پس از تصویب از سوی دولت بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی بیان کرد: کمیسیون اجتماعی و فراکسیون کارگری برای رفع نواقص  قوانین کار و کارگری در تلاش هستند و کارگران استان سمنان نیز می‌توانند مشکلات و پیشنهادات خود را ارائه دهند تا در بازنگری قوانین مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی افزود: مشکلات جامعه کارگری استان سمنان به کمیسیون اجتماعی و فراکسیون کارگری منعکس می‌شود  و یک نشست تخصصی با حضور مدیران ارشد و نماینده جامعه کارگری برای حل مشکل در مجلس شورای اسلامی با رئیس کمسسیون هماهنگ می‌شود تا کارگران سمنانی به صورت مستقیم مشکلات خود را بیان کنند.

وی یادآور شد: مشکلات جامعه کاگری استان سمنان در زمینه سخت و زیان‌آوری مشاغل  نیز با برگزاری جلسه با اعضای کمیته ارزیابی پیگیری می‌شود تا مشکلات  احصا شود و در نتیجه گره‌های کار به صورت کشوری یا استانی رفع شود.

تفاوت حقوق واقعی و قانونی کارگران سمنانی چگونه است؟

نماینده مجلس با دقت در حال شنیدن مشکلات جامعه کارگری بود و در ادامه صحبت یکی از کارگران گفت: با افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران با توجه به سوالی که مسولان مربوطه پرسیدم دریافتی کارگران کف حقوق در حدود ۹ میلیون تومان خواهد بود که ناگهان کارگران جملگی با هم یکصدا اظهار داشتند اکنون با افزایش ۵۷ درصدی حقوق و اعمال مزایا، حقوقشان به پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده است.

نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یک میلیون و ۳۰۰ هزار کارگر  ساختمانی وجود دارد که  مجلس برای حمایت از کارگران ساختمانی نیز  راهکار ارائه داده است با تامین مالی برای تامین اجتماعی بیمه کارگران ساختمانی بهبود یابد.

وی یادآور شد: مجلس شورای اسلامی دولت را مکلف  به پرداخت بدهی تامین اجتماعی کرده است تا از این طریق نیز بخشی از مشکلات کارگران رفع شود.

وی با اشاره به مشکل قرارداد موقت کارگران، افزود: اصلاح اساسی قانون کار به منظور رفع این مشکل در دستور کار هست، قانون کار مربوط به یک دهه پیش است که بازنگری قوانین با اهتمام ویژه دنبال می‌شود.

نظام یارانه در دست اصلاح

نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی در اعتراض کارگران نسبت به قطع یارانه‌شان با وجود تنگناهای مالی، ابراز داشت: نظام پرداخت یارانه دچار نقص ‌هایی بود که اصلاح نقص‌ها دردستور کار قرار دارد.

نورانیان نماینده اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان نیز در این نشست درباره اعتراض کارگران ساختمانی در زمینه قانون سختی کار،  گفت: سختی‌کار برای بیمه‌شدگانی است که کارفرما دارند و کارگران ساختمانی خویش‌فرما هستند و مشمول نمی‌شوند.

وی ادامه داد: کمیته بدوی سخت و زیان‌آور عوامل آسیب‌رسان شغلی را احصا کردند و دانشگاه علوم پزشکی نیز تعیین‌کننده سختی‌کار است.

وی بیان کرد: رفع مشکلات کارگران فصلی در دست پیگیری است و حتی در زمینه بیمه تکمیلی نیز دولت در حال برنامه‌ریزی است.

نماینده اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی  استان سمنان افزود: در قانون جدید هر کسی مدعی سختی‌کار است می‌تواند شرایط آلودگی را خودش سنجش کند و با پیوست مدارک تحویل کمیته دهد.

یکی دیگر از کارگران به عنوان نماینده کارگران ساختمانی از شیوه بیمه کار و کارگری گلایه کرد و افزود:  سال ۸۹ بیمه کارگران ساختمانی تصویب شد که همان زمان نیز شیوه بیمه نواقصی داشت و اکنون رفع نواقص بیمه کارگر ساختمانی مطالبه این قشر از نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی است.

وی با بیان اینکه اکنون ۸۰۰ هزار کارگر ساختمانی در انتظار بیمه هستند، افزود: وقتی فرد به عنوان کارگر ساختمانی احراز می‌شود دیگر در نوبت بودن برای قرارگرفتن زیر چتر پوشش بیمه‌تامین اجتماعی چه معنا ندارد.

این نماینده کارگران ساختمانی افزود: انتظار می‌رود مجلس شورای اسلامی تا دستورالعمل به تامین اجتماعی ابلاغ می‌شود برای بیمه کارگران ساختمانی ملاحظاتی در نظر گیرد.

وی تصریح کرد:  اکنون بازار تا حدی با رکود ساخت و ساز  مواجه است و در این شرایط بازرسان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سخت بگیرد، چرا که یک کارگر  ۲۰ سال مشغول کار بوده اکنون مدتی بیکار شده انصاف نیست بیمه‌اش تعلیق ‌شود.

وی با اشاره به نقص قانون در زمینه کارگران ساختمانی بیان کرد: غرامت ناشی از حوادث کار زمانی به کارگر پرداخت می‌شود که کارگاه ساختمانی دارای پروانه ساخت باشد در غیر اینصورت غرامت  پرداخت نمی‌شود  و ضرورت دارد این موضوع بررسی شود، آیا کارگر می‌تواند به کارفرما بگوید پروانه ساختمانی دارید یا خیر ؟

حیدریان یکی دیگر از نمایندگان تشکل‌های کارگری در این نشست افزود: هفته‌کارگر فرصتی برای دیده‌شدن و بیان مشکلات کاگران باشد، اکنون این مراسم ها صرفا فرصتی برای صحبت مسئولان است و درد دل کارگران شنیده نمی‌شود.

وی تصریح کرد: امنیت شغلی کارگران و امضای قرارداد موقت کار(امضای قرارداد ۲ یا سه ماهه) استعمار کارگر است، انتظار می‌رود مسئولان در این زمینه ورود کنند و پشتیبان کارگر باشند.

این نماینده تشکل کارگری خاطرنشان کرد: مسئولان محافظه‌کارانه عمل می‌کند حداقل حقوق با ۵۷ درصد به پنج میلیون و خورده رسیده و انتظار است معضل بررسی شود.

وی یادآور شد: عزم سه‌جانبه برای حمایت از کارگر نیاز است نقش پررنگ تری در ایفای رسالت خود داشته باشند.

وی با بیان اینکه سه نفر از جامعه کارگری ،  سه نفر از کارفرمایان  و پنج نفر از دولت در تعیین حقوق در شورای عالی کار حق رای دارند، انتظار می‌رود دولت با توجه به حق رای که دارد از کارگران بیش از پیش حمایت کند.

حیدریان با انتقاد از قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی افزود:  چرا متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به درستی انجام نمی‌شود افزایش حقوق اعمال نمی‌شود.

یکی از کارگرانی که شنوایی و تارهای صوتی‌‍اش به دلیل آلودگی محل کار تحت تاثیر قرار گرفته بود، خطاب به نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: کارخانه‌ای که من مشغول فعالیت هستم دارای آلودگی صوتی، آلودگی با سرب، آلودگی فسفات و آمونیاک دارد، اما کارفرما زمانی با بازرسان اداره تعاون، کاتر و رفاه اجتماعی برای بازدید  هماهنگ می‌کند که کارخانه مانند شرایط عادی در فعالیت نیست و به عبارتی با کمتر از نصف ظرفیت در حال فعالیت است.

وی بیان کرد: صدایم و شنوایی‌ام  از آلودگی کارخانه دچار مشکل شده است و انتظار دارم مسوولان بازرسی با دقت بیشتری در زمینه سخت و زیان آوری مشاغل اعمال نظر کنند.

یکی از کارگران معدن  نیز در این نشست از پرداخت ۴ درصدی هزینه سخت و زیان‌آوری برای بازنشستگی گلایه کرد و افزود: این موضوع کابوس کارگران در زمان بازنشستگی است.

وی بیان کرد: کارفرما در زمان اشتغال هزینه سختی‌کار را پرداخت نمی‌کند و تامین اجتماعی در هنگام بازنشستگی هزینه سخت و زیان‌آور را حساب می‌کند و به کارگر حکم می‌کند برای بازنشستگی این مبلغ را واریز کند سپس برای عودت مبلغ از کارفرما شکایت کند.

وی ادامه داد: از نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی می‌خواهم قانونی تصویب کنند تا تامین اجتماعی با کارفرما طرف حساب شود و کارگران این گونه حیران و ویران نمانند.

این کارگر معدن تصریح کرد: اکنون برای بازنشستگی باید ۹۰ میلیون تومان پرداخت کنم و چنین پولی ندارم.

وی افزود: معدنکاری جزو سخت‌ترین مشاغل در جهان شناخته می‌شود و اکنون همکار من در زمان بازنشستگی به دلیل کار در معدن ۸۰ درصد ریه خود را از دست داده و در بیمارستان کوثر بستری است، اکنون برای تامین هزینه درمان و فرزند دانشجویش دچار مشکل است چگونه  ۴ درصدی هزینه سخت و زیان‌آوری برای بازنشستگی را پرداخت کند؟

یکی دیگر نمایندگان جامعه کارگری ابراز داشت: قرارداد، امنیت شغلی و سختی ‌کاری از جمله دغدغه‌های کارگران معدن است، کارگرانی که در شرایط تحریم اقتصادی مردانه پای کار بودند و با تلاش در معدن به اقتصاد کشور کمک می‌کنند اما حمایت در حدانتظار نیست

وی ادامه داد: اصلاح قانون سخت و زیان‌آور برای کارکنان معدن  نیازمند بازنگری است و اکنون کارگران معدن پس از  ۲۰ سال بازنشسته می‌شوند که حتی ۲۰ سال نیز برای کارگران معدن زیاد است و انتظار می‌رود طول خدمت کارگران معدن نیز  بازنگری شود.

حذف ۱۲۰ قلم دارو از بیمه تامین اجتماعی دغدغه کاگران

یکی دیگر نمایندگان جامعه کارگری ابراز داشت: ۹۰ قلم دارو از بیمه تامین اجتماعی حذف شده و بازنشستگان تامین اجتماعی معمولا پس از بازنشستگی و سن بالا دچار بیماری می‌شوند و  با حقوق و هزینه بالای درمان چه کنند.

وی افزود: ۱۲۰ قلم دارو از پوشش بیمه تامین اجتماعی حذف شده است، کارگران و بازنشستگان با حقوق پایین و چنین شرایط درمانی چگونه به حیات خود ادامه دهند.

رحمتی یکی از کارفرمایان که به حمایت از قشر کارگری در نشست پرسش و پاسخ حضور داشت: قشر کارگر زحمتکش ترین قشر، اما در عین حال ضعیف‌ترین قشر از لحاظ اقتصادی است.

این کارفرما افزود: از مسوولان انتظار می‌رود برجسته‌سازی شخصیت کارگر را جدی بگیرند و برای حل مشکلاتشان در زمینه اقتصادی اقدامی عاجل کنند.

وی تصریح کرد: در اجرای طرح اقتصادی کلان مانند مانند افزایش یارانه  ملاحظات قشر کارگری در نظر گرفته شود، چرا که اکنون با اصلاح نظام چندنرخی ارز فقط روان کارگران  تحت‌تأثیر قرار گرفته که چگونه گذران معیشت کنند.

رحمتی بیان کرد: کارگران برای کار نیاز به تعادل روانی دارند و اکنون تعدادی زیادی از کارگران به دلیل وضعیت اقتصادی شرایط روحی مساعد ندارد و در چنین شرایطی یارانه جدید به برخی کارگران تعلق نگرفت.

وییادآور شد: طی بررسی انجام شده برای یکی از کارگرانی که شرایط مالی خوبی نداشت و یارانه‌اش حذف شده بود پیگیر شدم که گردش حسابش چگونه بود که طی بررسی مشخص شد کارگر طی ۶ ماه ۶۹ میلیون تومان گردش مالی داشته که این میزان گردش مالی ۳۰ میلیون تومان حقوق بوده  و ۳۰ میلیون  تومان وام است، انتظار می‌رود مسوولان بیش پیش این مسایل توجه و نقص‌ها را رفع کنند.

وی یادآور شد: کارگر از ساعت هفت صبح تا هفت شب کار یدی می‌‎کند و لقمه‌اش سیب‌زمینی و نان است و اگر خیلی هنر کند یک تخم‌مرغ روی آن بگذارد و در این شرایط یارانه نیز به وی تعلق نمی‌گیرد از این رو کارگران نیازمند توجه ویژه مسوولان هستند.

رحمتی با اشاره به فرسودگی دستگاه‌های تولید در استان سمنان افزود: اگر دستگاه برای تولید نباشد چرخه تولید شکل می‌گیرد و اکنون می‌توان دستگاه‌های واحدهای تولیدی را از طریق واردات به‌روزرسانی کرد، اما هزینه‌های گمرکی سرسام‌آور است.

وی تاکید کرد: حجم زیادی از واحدهای تولیدی استان سمنان با دستگاه‌های ۴۰ سال پیش کار می‌کند و کارگر نیز برای زنده‌ودن و کارکردن ستگاه می‌خواهد دستگاه‌های تولیدی قدیمی است.

برچسب‌ها سمنان جامعه اسلامی کارگران پرسش از خبر عباس گلرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان جامعه اسلامی کارگران پرسش از خبر سمنان جامعه اسلامی کارگران پرسش از خبر عباس گلرو مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نماینده مردم شهرستان های سمنان مشکلات جامعه کارگری بیمه تامین اجتماعی کار و رفاه اجتماعی کارگران ساختمانی حقوق بازنشستگان سخت و زیان آوری برای بازنشستگی یکی از کارگران سخت و زیان آور اجتماعی استان انتظار می رود میلیون تومان کارگران معدن یادآور شد استان سمنان افزایش حقوق بیمه کارگر امنیت شغلی هزینه سخت قشر کارگر قانون کار اداره کل بیمه کار سختی کار یکی دیگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۷۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنایع استان بوشهر به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند

امام جمعه بوشهر با گلایه از بی‌توجهی صنایع نفتی به مسئولیت‌های اجتماعی در استان گفت: مردم بوشهر توقع دارند که تمام مراکز صنعتی در استان بوشهر به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند و این روش کنونی مورد اعتراض جدی همه است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با کارگران گفت: کار، کارآفرین و کارگر در خط مقدم جنگ اقتصادی تحمیلی دشمنان قرار دارند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران سال‌هاست که مورد تهاجم اقتصادی جهان استکبار قرار دارد، افزود: تحریم‌ها، تهدیدات و انواع کارشکنی در عرصه‌های مختلف بین‌المللی و ملی، دشمن به‌صورت جدی فعال است و مقابله با آن تنها راهش اقتصاد مقاومتی است و کارگران، کارآفرینان در خط مقدم هستند

عضو مجمع خبرگان رهبری، امنیت شغلی برای کارگران، اجرا سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی، ایمنی و ارتقای کسب مهارت و کشف استعدادهای درخشان کارگران و استفاده از این ظرفیت یک مسئله مهم و اساسی است.

امام جمعه بوشهر هدف آمریکا در تحریم‌ها و ایجاد مشکلات اقتصادی علیه ایران اسلامی را تسلیم و تبعیت محض ملت و نظام اسلامی ایران دانست و بیان کرد: دنبال این هستند که ایران انقلابی و اسلامی وابسته به جهان استکبار برگردد ولی ایران با این انقلاب خودش رو به پیشرفت برای آفرینش تمدن، استقلال و آزادی است و شعار آن در مقابله با هجمه‌های آمریکا و جهان غرب هیهات من‌الذله است.

نام خلیج فارس ماناست

صفایی بوشهری با گرامیداشت 10 اردیبهشت روز ملی خلیج‌فارس گفت: نام خلیج‌فارس همواره ماناست و هیچکس نمی‌تواند نام خلیج‌فارس را بر اساس اسناد و نقشه‌های بین‌المللی تغییر دهد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر کشف ظرفیت‌های متنوع در عرصه خلیج‌فارس و بکارگیری آن را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: اجرایی شدن اقتصاد دریا پایه با تمام ظرفیت‌ها و مدیریت جامع دریایی در حوزه خلیج‌فارس یک ضرورت است.

خطیب نماز جمعه بوشهر، باتأکید بر توجه به ایجاد پیمان‌های فرهنگی، اقتصادی، امنیتی و سیاسی، علم و فناوری و آموزشی با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس اضافه کرد: امید می‌رود مسئولان از ظرفیت دریا که یک ثروت جامع محسوب می‌شود استفاده حداکثری کنند.

صفایی بوشهری، در ادامه با گرامیداشت روز کار و کارگر و معلم افزود: ارائه خدمات گوناگون به کارگران و جامعه فرهنگی در اولویت قرار داشته باشد و پرداخت به موقع حقوق و مزایا، حفظ احترام مقام معلم و کارگر در جامعه و ارتقای سطح توانمندی کارگران و معلمان یک ضرورت است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با محکوم کردن حمله پلیس آمریکا به دانشجویان دانشگاه آمریکا حامی ملت فلسطین و متعرض به جریانات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی افزود: کشوری که ادعای حقوق بشر دارد و خود را پرچمدار این عرصه معرفی کرده، اولاً از رژیم جنایتکار و جعلی صهیونیست حمایت می‌کند و سپس دانشجویان دانشگاه‌های خود را در حمایت از ملت فلسطین و محکوم کردن جنایات اسرائیل غاصب را هدف قرار می‌دهد.

عضو مجمع خبرگان رهبری ادامه داد: این جنایات و رفتار پلیس آمریکا نشان می‌دهد که آمریکا یک نهاد پوشالی در عرصه حقوق بشر است و اکنون این کشور ضمن حمایت ویژه از رژیم صهیونیستی تسلیحات مورد نیاز این رژیم جعلی را تأمین می‌کند.

امام جمعه بوشهر ادامه با اشاره به اینکه اخیراً در عرصه‌های صنایع موجود در استان بوشهر متأسفانه خبرهای خوبی شنیده نمی‌شود گفت: در عرصه حق آلایندگی و جغرافیای آلاینده در شهرستان‌های استان بوشهر این چنین خبر می‌رسد که قصد دارند این عوارض و سهم استان را حذف کنند.

وی با بیان اینکه این موضوع باید دارای یک نظام صحیح و منطقی قانونی باشد گفت: از دولت و مسئولان تقاضا می‌شود در زمینه پرداخت حق آلایندگی اقدام قانونی کنند و حق مردم استان بوشهر در این عرصه ضایع نشود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اضافه کرد: همه شهرستان‌های استان بوشهر که مورد آلایندگی صنایع حوزه وزارت نفت قرار می‌گیرند باید حق آلایندگی آنها پرداخت شود.

خطیب نماز جمعه بوشهر، ادامه داد: سال‌ها است تمام مردم، مسئولان، اصحاب رسانه و سایر دلسوزان استان بوشهر از مراکز صنعتی به ویژه صنعت پتروشیمی تقاضا دارند به عرصه خدمات محیط زیست، بهداشت و درمان، آموزش عالی، آموزش و پرورش، ورزش حوزه فرهنگی توجه ویژه‌ای به استان بوشهر کنند.

صفایی بوشهری، بیان کرد: متأسفانه این کار صورت نمی‌گیرد یا اگر انجام می‌شود حداقلی است، اما برای برخی از امور با توجیه خاص، سرمایه‌گذاری قوی می‌شود، این صحیح نیست، اگر کاری برای دیگران انجام می‌دهید باید برای مردم استان بوشهر به‌صورت ویژه انجام شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افزود: اما وقتی از شما تقاضا می‌شود، هزار و یک دلیل می‌آورید که نمی‌شود اما چرا برای دیگر امور انجام می‌شود آیا این صحیح است.

عضو مجمع خبرگان رهبری با بیان اینکه عرصه‌های آموزش عالی، مدارس، فرهنگ، محیط زیست، بهداشت و درمان و ورزش استان بوشهر واقعاً نیاز به کمک دارند تصریح کرد: اکنون 1700 کلاس درس استان بوشهر تخریبی است باید نوسازی شود.

امام جمعه بوشهر اضافه کرد: آیا این صحیح است که حق استان بوشهر پرداخته نشود و به امور دیگری توجه شود، اگر برای دیگر امور پرداخت می‌شود حق بوشهر نباید ضایع شود و باید حریم عرضه خدمات به مردم و استان بوشهر حفظ شود.

وی تأکید کرد: از مسئولان و نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی تقاضا می‌شود این موضوع را به‌صورت جدی پیگیری و دنبال کنند و باید پاسخگو باشند و این مسئولان در عرصه‌ها تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در عرصه صنعت باید جوابگو باشند که چرا اینگونه رفتار می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر ادامه داد: مردم این توقع دارند که تمام مراکز صنعتی در استان بوشهر به مسئولیت اجتماعی خودشان عمل کنند و این روش کنونی مورد اعتراض جدی مردم این استان است.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • بساط ویژه‌خواری برچیده شود/ جایگاه شغلی کارگران ارتقا یابد
  • تعطیلی پنجشنبه یا شنبه در صحن مجلس پیگیری می‌شود
  • پیگیری نکردن خواسته کارگران توسط نماینده‌شان از ترس اخراج یک ضعف قانونی است
  • صنایع استان بوشهر به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند
  • ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است
  • متکی هیچ تماسی با ابوترابی برای ریاست مجلس نداشته است
  • مربیان باید موضوعات را با ارزش‌های دینی تبیین و تشریح کنند
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ ۸.۴۲ هزار سمنانی را تحت پوشش خواهد برد