Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتاب «بنیان اندیشۀ سیاسی اسلام در قرآن» پایان‌نامه مقطع دکتری جلیلی در دانشگاه امام‌صادق علیه‌السلام است که در سال 1381 از آن دفاع شده‌ است. این کتاب از سوی شرکت چاپ و نشر بین‌الملل منتشر شده است.

به گزارش مشرق، کتاب «بنیان اندیشۀ سیاسی اسلام در قرآن»، حاصل پژوهش سعید جلیلی، دبیر سابق و عضو فعلی شورای عالی امنیت ملی و عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام، توسط شرکت چاپ و نشر بین‌الملل منتشر شد و به نمایشگاه کتاب امسال رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پژوهش، پایان‌نامه مقطع دکتری جلیلی در دانشگاه امام‌صادق علیه‌السلام است که در سال 1381 از آن دفاع شده‌است.

کتاب، حاوی یک مقدمه و پنج بخش است. بخش پنجم کتاب بخش اصلی آن است و حدود نیمی از کتاب را تشکیل می‌دهد و خود حاوی دو فصل است. عناوین بخش‌های کتاب عبارتند از: هستی‌شناسی، معرفت‌شناسی، فرجام‌شناسی، انسان‌شناسی و «جامعه و دولت» است.

جلیلی در مقدمه کتاب می‌نویسد: «مطالعۀ منابع و متون اصیل اسلام نشان می‌دهد که به میزان فراوانی از عناصر و مؤلفه‌های اندیشه سیاسی سخن به میان آمده‌است، به شکلی که می‌توان مطالب مرتبط با اندیشۀ سیاسی را در این متون در حد یک دائرة‌المعارف دانست. اما از دیگر سو کمتر شاهد آثاری هستیم که به این مهم مستقلاً پرداخته باشند. پیدا کردن سبب این امر خود نیازمند پژوهش جداگانه است. شاید دسترسی نداشتن به حکومت و جدایی حکیمان از حاکمان سبب فقدان این دغدغه بوده‌است و شاید نبود چشم‌اندازی روشن از آنچه اندیشۀ سیاسی نامیده می‌شود، موجب شده‌ است کمتر به نظریۀ سیاسی با تمام ملزومات آن، همراه با مؤلفه‌ها و مفاهیمی که دارد، پرداخته شود و این باعث شده تا برخی، از نبود اندیشه سیاسی و یا زوال آن در این عرصه سخن به میان آورند. ... آنچه این پژوهش دنبال می‌کند نه پیداکردن پاسخ پرسش‌های خود از آرای اندیشمندان مسلمان است و نه جست‌وجو برای یافتن آنها از تمام منابع اندیشه اسلام. تمرکز این پژوهش، جست‌وجو برای یافتن پاسخ پرسش‌های خود از «قرآن» به عنوان تنها کتاب آسمانی اسلام است. ... از این رو دامنۀ این پژوهش «بررسی بنیان اندیشه سیاسی اسلام در قرآن» است.»

«بنیان اندیشۀ سیاسی اسلام در قرآن»، تألیف سعید جلیلی، در 382 صفحه و با شمارگان 1200 نسخه و با قیمت 100 هزار تومان توسط شرکت چاپ و نشر بین‌الملل منتشر شده‌است.

منبع: ایبنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت سعید جلیلی شورای عالی امنیت ملی کتاب بنیان اندیشه خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت سیاسی اسلام در قرآن اندیشۀ سیاسی اندیشه سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۷۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا سریال «حشاشین» در ایران مجوز ندارد؟

سریال «حشاشین» به دلیل آنچه «ساخت مغرضانه سیاسی» خوانده شده، در پلتفرم‌های کشورمان مجوز انتشار ندارد.

به گزارش ایسنا، سریال «حشاشین» روایتی درباره حیات و حوادث مرتبط با حسن صباح، بنیان‌گذار دولت اسماعیلیه است.

این سریال توسط عبدالرحیم کمال نوشته شده و توسط پیتر میمی کارگردانی شده است.

فیلمبرداری آن دو سال به طول انجامید. قرار بود در ماه رمضان سال گذشته پخش شود و به دلیل فیلمبرداری صحنه‌هایی از سریال در مالتا و قزاقستان، نمایش آن تا امسال به تعویق افتاد.

اما در پی منتشر نشدن این سریال از پلتفرم‌های داخلی، مهدی سیفی، مدیرکل نظارت و تطبیق ساترا تاکید کرده است: سریال «حشاشین» محصول کشور مصر است و روایت آن از تاریخ اسلام متضمن تحریف‌های فراوانی است که به نظر می‌رسد با رویکرد سیاسی مغرضانه تولید شده است. بر همین اساس طبق نظر شورای صدور مجوز ساترا انتشار سریال «حشاشین» (The Assassins)، در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران مورد تایید نیست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هدیه سپاهان به مورایس؛ مهر، تسبیح و قرآن (+عکس)
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • تعامل رسانه‌ها با اندیشکده‌ها باید تقویت شود/ سیاست پژوهی، نوک پیکان پژوهش است
  • تألیف کتاب«روش تحقیق در مدیریت» توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد
  • چرا سریال «حشاشین» در ایران مجوز ندارد؟
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • اتفاقی که مورایس را به اسلام مشرف کرد
  • میدان شهرت در ایران
  • به همت پژوهش سرای برهان کتاب «عشق برتر» منتشر شد
  • محکم‌ترین اصل قانون اساسی اسلام که در نهج البلاغه آمده است