Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هدف طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها واقعی کردن قیمت‌ها است نه اینکه اجناس را گران کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان ، حسین مدرس خیابانی امروز در "نشست اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها و توزیع عادلانه آن" با تاکید بر مزایای این طرح برای اقشار آسیب‌پذیر این طرح را اقدامی برای جلوگیری از کوچک‌سازی سفره‌های مردم دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به واقعی کردن قیمت اقلام افزود: یکی دیگر از مزایای این طرح مبارزه با قاچاق است. ما باید بتوانیم کالاهای اساسی مورد نیاز خود را در خود استان تولید و مصرف کنیم زیرا ظرفیت‌های زیادی برای ایجاد صنایع تولیدی در این منطقه داریم.  هدف طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها واقعی کردن قیمت‌ها است نه اینکه اجناس را گران کنیم.

استان سیستان و بلوچستان فردای اصلاح ارز ترجیحی| شرایط بازار با وجود افزایش قابل توجه تقاضا آرام است روایت تسنیم از درد بیکاری و محرومیت در منطقه سیستان/ چشم‌انتظاری مردم برای فعال شدن بازارچه‌های مرزی+فیلم زنگ خطر خشکسالی در استان سیستان و بلوچستان/ آبفا برای کاهش آثار بی آبی برنامه‌های متعدد دارد

وی ادامه داد: همه دستگاه‌ها باید کمک کنند چراکه این طرح یک طرح ملی است بنابراین همه نهادها نقش خود را دارند. در طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها همه دستگاه‌ها حمایت و پشتیبانی کنند چرا که در بالاترین سطح این طرح حمایت شده است.

مدرس خیابانی خاطرنشان کرد: هر جا نظام اقدام مثبتی به نفع عامه مردم کرده دشمن از دشمنی دست برنداشته و در این طرح نیز مخالفت خود را دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر نقش مردم در اجرایی طرح، بیان کرد: مردمی‌سازی یارانه‌ها یک طرح ملی است که همراهی مردم را نیاز دارد. اطلاع‌رسانی از ضرورت‌های اجرایی طرح است بنابراین رسانه‌ها در آگاه‌سازی مردم نقش بسزایی دارند.

وی افزود: چه در کالا ها مانند گوشت قرمز و برنج که به مراکز تامین نزدیک هستیم و چه در کالاهای دیگری که به مراکز تامین نزدیک نیستیم و باید از خارج از استان وارد شود باید به طور متعادل تامین کنیم.

مدرس خیابانی با تاکید بر همراهی همیشه اصناف افزود: هیچ صنفی بدون تذکر کتبی جریمه نشود. شروع طرح اهمیت زیادی دارد بنابراین 10 روز ابتدای اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها نشان دهنده میزان موفقیت طرح است.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: شکایت محوری در بازرسی‌ها اهمیت دارد و مردم باید بدانند می‌توانند با تلفن مراجع ذیربط را از تخلف واحد متخلف مطلع کنند. بخشی از بازرسان باید نظارت میدانی کنند و بخشی دیگر باید اپراتور شکایات تلفنی مردم باشند.

مدرس خیابانی خاطرنشان کرد: درج قیمت خودش از نشانه‌های انصاف بوده در این طرح نیز یکی از موضوعات مهم درج قیمت است بنابراین واقعی شدن قیمت‌ها نباید منجر به افزایش بی‌رویه قیمت اقلام شود.

انتهای پیام/392/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان واقعی کردن قیمت مدرس خیابانی قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۱۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت هزارو۱۲۷ میلیاردتومانی ازسبدامنیت غذایی مردم سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان،خلیل‌احمد سلامی گفت: طرح کالابرگ الکترونیکی در دولت سیزدهم برای بهبود سبد معیشت مردم اجرایی شد که دریکسال اخیر شهروندان سیستان و بلوچستان از آن بخوبی استقبال کردند.
وی افزود: در بازه زمانی یکساله طرح کالابرگ الکترونیکی، بیش از ۶۷۰ هزار خانوار در استان از این طرح استقبال کردند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه گردش مالی این طرح در سیستان و بلوچستان نیز سه هزار و ۶۷۰ میلیارد تومان است، اظهار کرد: از این مبلغ، دو هزار و ۱۰۵ میلیارد تومان توسط مردم بصورت نقدی وهزار و ۵۴۶ میلیارد تومان آن بصورت یارانه توسط دولت پرداخت شده است.
سلامی در خصوص طرح فجرانه هم گفت: از هفدهم بهمن سال قبل که این طرح آغاز شد، در مرحله اول، ۵۴۶ هزار خانوار، در مرحله دوم ۴۵۲ هزار خانوار و در مرحله سوم که تا ۱۷ اردیبهشت ادامه دارد، تا الان ۳۷۰ هزار خانوار با مراجعه به چهار هزار و ۲۰۰ فروشگاه مجری طرح در استان، یازده قلم کالای تعریف شده را خریداری کردند.
وی ادامه داد: میزان یارانه تشویقی اختصاص یافته توسط دولت سیزدهم از ابتدای طرح فجرانه تا الان در سیستان و بلوچستان، هزار و ۱۲۷ میلیارد تومان است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان همچنین در ادامه از کاهش ۱۰ درصدی حوادث ناشی از کار در سال گذشته در استان خبر داد .

دیگر خبرها

  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود
  • وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد کاهش یافت
  • بنیه اقتصادی با تولید اصلاح می‌شود
  • مردم سیستان و بلوچستان به احدی اجازه تفرقه‌اندازی نمی‌دهند
  • حمایت هزارو۱۲۷ میلیاردتومانی ازسبدامنیت غذایی مردم سیستان وبلوچستان
  • کارگران در خط مقدم و خاکریز اول جهاد اقتصادی هستند
  • حمایت یک هزار و ۱۲۷ میلیارد تومانی از سبد امنیت غذایی مردم سیستان و بلوچستان
  • تلاش برای مهار وکنترل آب‌ها در سیستان و بلوچستان