Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) در آستانه سالروز تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی - روز نکبت - بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: ۱۴ می ١٩۴٨ میلادی، یوم النکبه، یادآور اشغال، قتل عام و آوارگی صاحبان اصلی سرزمین فلسطین توسط غاصبان و اشغالگران صهیونیست و شروع روند سیستماتیک نقض گسترده حقوق طبیعی و اولیه ملت فلسطین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این بیانیه می افزاید: صهیونیست های جنایتکار از این تاریخ با حمایت برخی قدرت های غربی، سرزمین مقدس فلسطین را به زور سلاح و از طریق قتل و غارت، غصب کردند و زیربنای ناامنی و بی ثباتی دائمی در منطقه غرب آسیا را بنیان نهادند که تاکنون ادامه دارد. 

در این بیانیه همچنین آمده است: سالروز یوم‌ النکبه بار دیگر ضرورت انجام وظیفه انسانی و قانونی، دولتها و ملتهای جهان در دفاع از حقوق مردم مظلوم فلسطین را گوشزد می کند و شکست سازمان ها و نهادهای بین المللی را در حل و فصل یکی از قدیمی ترین بحران های انسانی و سیاسی جهان به رخ می کشد، به ویژه  این‌ روزها که رژیم غاصب صهیونیستی دور تازه‌ ای از هتک حرمت اماکن دینی و مقدسات اسلامی فلسطین و بیت المقدس و کشتار مردم بی‌پناه فلسطین را آغاز کرده که به فضل پروردگار با پاسخ دندان‌شکن مقاومت مردمی و انتفاضه فلسطین روبرو شده است.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این بیانیه بر اهتمام به مسئله فلسطین به عنوان موضوع اول و اساسی جهان اسلام تاکید می کند و تلاش صهیونیسم جهانی برای به فراموشی سپردن آن را محکوم به شکست می داند. 

این بیانیه می افزاید: به گواه تاریخ هرگونه سازش با دشمنان قسم خورده امت اسلام، مشوقی برای اقدامات ضد انسانی و ناقض حقوق بشری دولت آپارتاید صهیونیستی است و ملتها و رهبران مسلمان باید بدانند که تنها راه احقاق حقوق مردم فلسطین، اتحاد و همبستگی اسلامی و حمایت دولت ها و ملت های مسلمان و آزادیخواه جهان از مقاومت در برابر اشغالگران و زورگویان است.

این بیاینه می افزاید: جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که برقراری صلحی عادلانه و پایدار در خاورمیانه جز از طریق حل و فصل مسائل اساسی این بحران از جمله پایان اشغال سازمان یافته فلسطین، بازگشت آوارگان, تعیین نظام آینده فلسطین بر اساس همه پرسی ملی با حضور همه ساکنان اصلی آن و نهایتاً تشکیل دولت یکپارچه فلسطین به پایتختی شهر قدس شریف به سرانجام نخواهد رسید.جمهوری اسلامی ایران ضمن اعلام همبستگی کامل با آرمان مردم فلسطین و ادای احترام به شهدا و مجاهدان راه آزادی و قبله اول مسلمین از دولت ها و نهادهای بین المللی دعوت می کند تا به وظیفه انسانی و قانونی خود در قبال مردم مظلوم فلسطین عمل کرده و مانع تداوم اشغال و ارتکاب جنایت‌های بیشتر توسط رژیم اشغالگر قدس و گسترش سیاست های نژادپرستانه  این رژیم در فلسطین اشغالی شوند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: وزارت امور خارجه بیانیه یوم النکبه روز نکبت جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۱۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی آخرین وضعیت روابط دوجانبه توسط وزرای خارجه ایران و استونی

به گزارش خبرگزاری مهر، در گفت‌وگوی تلفنی امروز (پنجشنبه) مارگوس تاساکانا، وزیر امور خارجه استونی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، در خصوص آخرین وضعیت روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای بحث و تبادل نظر شد.

طرفین در این گفت‌وگو با اشاره به وجود فرصت‌ها و ظرفیت‌های همکاری میان دو کشور، آمادگی متقابل برای توسعه بیش از پیش مناسبات را مورد تاکید قرار دادند.

امیرعبداللهیان در خصوص تحولات فلسطین، تاکید کرد: عمق فاجعه نسل کشی و جنایات صهیونیست‌ها در غزه می‌طلبد که تمامی کشورها برای برقراری آتش بس پایدار، رفع کامل محاصره انسانی، تبادل اسرا و جلوگیری از وقوع جنایات بیشتر رژیم اسرائیل در غزه تلاش کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به درخواست طرف استونیایی در خصوص کشتی توقیف شده در آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران و آزادی خدمه استونی، اظهار داشت: کشتی توقیف شده که در آب‌های سرزمینی ایران رادار خود را خاموش کرده و امنیت دریانوردی را به خطر انداخته در توقیف قضائی قرار دارد، اما ایران همه خدمه آن را با نگاه انسانی آزاد کرده است و در صورت همراهی کاپیتان کشتی، امکان بازگشت آنها به کشورشان و از جمله استونی فراهم است.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: رعایت قوانین و مقررات دریایی از سوی تمامی کشتی‌ها در راستای حفظ امنیت دریانوردی امری ضروری و غیرقابل اجتناب است.

مارگوس تاساکانا، وزیر امور خارجه استونی نیز ضمن با اهمیت دانستن روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد که در سایه رفع موانع، مناسبات فی‌مابین بیش از پیش گسترش یابد.

وزیر امور خارجه استونی همچنین با اشاره به بحران‌های منطقه‌ای، خواستار همکاری همه کشورها برای توقف جنگ در غزه شد.

وی از نگاه انسانی جمهوری اسلامی ایران برای آزادی خدمه کشتی توقیف شده قدردانی کرد.

کد خبر 6095271

دیگر خبرها

  • دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • وزیر خارجه: همه خدمه کشتی توقیف شده را با نگاه انسانی آزاد کرده‌ایم
  • امیرعبداللهیان: ایران همه خدمه کشتی توقیف‌شده را با نگاه انسانی آزاد کرد
  • ایران خدمه کشتی توقیف شده را با نگاه انسانی آزاد کرد
  • امیرعبداللهیان: همه خدمه کشتیِ توقیف‌شده را با نگاه انسانی آزاد کرده‌ایم
  • همه خدمه کشتی توقیف‌شده را با نگاه انسانی آزاد کرده‌ایم
  • بررسی آخرین وضعیت روابط دوجانبه توسط وزرای خارجه ایران و استونی
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • سخنگوی وزارت امور خارجه: بیانیه‌ های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد میدان آرش ایجاد نخواهد کرد