Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید امیر شوشتری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد افزود: شتاب در مسیر تحول همگام با دولت سیزدهم معیار کار در آموزش و پرورش خراسان رضوی است که مسیر این تحول بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان نخستین سند تعلیم و تربیت در نظام جمهوری اسلامی پیش می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم در مسیر عدالت اجتماعی و تحولات بنیادین و نیز فسادستیزی حرکت می‌کند، اظهار کرد: در راستای تحقق این سند و برای اجرای منویات و سیاستهای ابلاغی رهبر با رویکرد انقلابی اسلامی تربیتی و فرهنگی گامهای بلندی را شروع کرده‌ایم. 

وی با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه سند تحول بنیادین برای استفاده از تمامی ظرفیتهای آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: همه هدف خلقت تعلیم و تربیت و انسان‌سازی است، لذا با رویکردی آموزشی و پرورشی بر اساس سند تحول بنیادین و اصول تربیتی حرکت می‌کنیم. 

شوشتری ادامه داد: امیدواریم با اجرای این سند نظام تعلیم و تربیتی در تراز جمهوری اسلامی ایران بسازیم که البته در این مسیر به کمک همه دستگاهها، نهادها، نخبگان و فرهیختگان نیازمندیم.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به مشارکت موثر خیران در حل مشکل کمبود فضای آموزشی گفت: امسال با اتمام ۲۶۸ پروژه آموزشی، معادل هزار و ۲۱۱ کلاس جدید با کمک خیرین وارد گردونه آموزش می‌ شود، اگرچه بیش از هزار مدرسه دیگر نیاز داریم اما همه تلاشها در جهت رفع کمبودها به کار گرفته خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به گرامیداشت هفته بزرگداشت مقام معلم افزود: هم‌اکنون یک میلیون و ۴۰۰ هزار دانش‌آموز در خراسان رضوی در ۱۰ هزار مدرسه توسط بیش از ۷۶ هزار معلم در ۴۸ ناحیه و منطقه آموزشی در حال تعلیم و تربیت هستند.

شوشتری با بیان اینکه آموزش و پرورش در استان پهناور خراسان رضوی با ماموریت حساس و مهم دچار مسایل و نارسایی‌هایی است، افزود: کمبود فضای آموزشی و نیروی معلم، ضعف سرانه مدارس، نیازمندی به فضاهای ورزشی و پرورشی و کمبود تجهیزات و مواد مصرفی هنرستانها از جمله این چالشها  به شمار می‌رود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: تعطیلی مدارس در دوران شیوع کرونا اگرچه فوایدی از جمله توسعه آموزشهای مجازی و ایجاد زیرساختها را بدنبال داشت، اما این تعطیلی طولانی مدت مدارس صدمات و خسارات فراوان و تبعات نامبارکی به همراه داشت.

وی ادامه داد: کاهش فعالیتهای پرورشی و ورزشی، تاثیرات مخرب فعالیت گسترده در فضای مجازی، کاهش کیفیت تحصیلی و آموزشی از جمله تبعات تعطیلی مدارس در دوران شیوع کرونا به شمار می‌رود، اگرچه معلمان برای مدیریت این وضعیت تلاش زیادی داشتند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در خصوص اجرای نظام رتبه‌بندی در این استان گفت: این رتبه‌بندی از شهریور سال ۱۴۰۰ برای ۷۶ هزار معلم شاغل در خراسان رضوی محاسبه می‌شود و در این زمینه جای هیچ نگرانی نیست.

برچسب‌ها مشهد خطبه ها وزارت آموزش و پرورش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد خطبه ها وزارت آموزش و پرورش مشهد خطبه ها وزارت آموزش و پرورش آموزش و پرورش خراسان رضوی سند تحول بنیادین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۲۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم معلمان، زمینه تحول همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند

ایسنا/خوزستان نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: معلمان طلایه‌داران عرصه جهاد تربیتی هستند و تکریم این قشر، زمینه تحول در همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعبدالنبی موسوی‌فرد در دیدار با جمعی از معلمان خوزستان که امروز (۸ اردیبهشت‌ماه) به مناسبت هفته معلم در مسجد رضوان اهواز انجام شد، بر اهمیت تکریم معلمان به عنوان مهمترین نقش‌آفرینان عرصه تحول در جامعه تاکید و اظهار کرد: توجه به سه ضلع خانواده، معلم و دانش‌آموز، اساس فعالیت‌های تربیتی در راستای تحقق تعلیم و تربیت اسلامی است و بر این اساس، امروز آموزش و پرورش باید بر این مهم تاکید ویژه‌ای داشته باشد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: وجود مدیران جهادی نعمت است. مدیران جهادی با ایفای نقش فعال در برنامه‌های تحولی، گام‌های ارزنده‌ای در عرصه‌های مختلف و به ویژه مجموعه تعلیم و تربیت برمی‌دارند. آموزش و پرورش با فعالیت‌های جهادی، مثمر ثمر بوده است‌.

امام جمعه اهواز گفت: معلمان طلایه‌داران عرصه جهاد تربیتی هستند و تکریم این قشر، زمینه تحول در همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند.

در ادامه عبدالله حبیبی سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: به منظور پاسداشت مقام معلم، برنامه‌های متنوعی در اداره‌کل و مناطق ۴۰ گانه در نظر گرفته شده است که در این راستا امروز خدمت نماینده ولی فقیه در خوزستان بودیم. همچنین برنامه دوره ای خدمت اعضای مجلس خبرگان رهبری و علمای بزرگ خوزستان خواهیم داشت.

وی افزود: در راستای بزرگداشت مقام معلم برنامه ای با حضور معاون وزیر برای تکریم معلمان نمونه و سایر معلمانی که در یک سال گذشته در این زمینه تلاش کردند، برگزار می‌شود.

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به زیارت گلزار شهدا و گرامیداشت شهدای معلم و دانش‌آموز در هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: همچنین در یکی از شب‌های این هفته، جشن میدانی برای همکاران به همراه خانواده‌شان برگزار می‌شود و امیدواریم جشن متفاوتی برگزار شود تا مردم، بیشتر متوجه ارزش و جایگاه معلم شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • تجلیل از مقام معلم؛ در آستانه گرامیداشت هفته معلم
  • تکریم معلمان، زمینه تحول همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است
  • سند تحول آموزش و پرورش به طور کامل اجرا شود
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین