Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@06:36:21 GMT

واکنش بازار به تصمیمات جدید دولت/ معادله احتکار و افزایش تقاضا!

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۹۲۱۸۲

واکنش بازار به تصمیمات جدید دولت/ معادله احتکار و افزایش تقاضا!

‍‍‍‍‍‍

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: شامگاه دوشنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه بود که رئیس‌جمهوری در گفتگوی مستقیم با مردم تصمیمات جدید اقتصادی دولت را اعلام و جزئیات آن را در میان گذاشت؛ پس‌ازآن شمارش معکوس برای عملیاتی شدن حذف ارز ترجیحی و یارانه برخی کالاهای اساسی آغاز شد.

پس از اظهارات رئیس‌جمهوری سازمان هدفمندی یارانه‌ها در اطلاعیه‌ای از واریز یارانه به‌حساب ۷۲ میلیون ایرانی خبر داد و تأکید کرد که این رقم آن تا اعلام رسمی دولت در حساب مردم غیرقابل‌برداشت خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شامگاه چهارشنبه هفته جاری بود که یارانه‌های حمایتی قابل‌برداشت شد و ستاد تنظیم بازار هم اعلام کرد که اصناف از صبح پنجشنبه باید سقف قیمت‌های جدید اقلام خود را برای چهار کالای اساسی با زنجیره مرتبط اعلام کنند.

واکنش‌ها به این تصمیم اقتصادی دولت در بازار اما متفاوت بود؛ از استان‌های مختلف طی روز پنج‌شنبه گزارش‌هایی از موج افزایشی تقاضای عمومی مخابره شد به‌طوری‌که در برخی فروشگاه‌ها و واحدهای نصفی عرضه کالاهای اساسی کار به ایجاد صف و شلوغی هم کشیده شد.

این در حالی است که خط احتکار کالاهای اساسی از روزها و هفته‌های قبل در استان‌های مختلف کشور پررنگ شده بود و بعد از تصمیم دولت هم استمرار پیدا کرد و اخبار متعددی از کشفیات کالاهای اساسی در انبارها منتشر شد.

همچنین در برخی شهرهای کشور هم شاهد اعتراض‌های مردمی به گرانی‌ها بودیم تا بسیاری از مسئولان با حضور در رسانه‌ها تلاش خود را برای اقناع افکار عمومی به‌کارگیرند.

و اما حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی جمهور کشورمان هم صبح روز جمعه با حضور در یکی از مراکز اصلی توزیع مرغ و گوشت جنوب تهران و یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای مرکز شهر ضمن گفتگو با مردم از نزدیک در جریان وضعیت توزیع کالاهای اساسی و مشکلات این امر قرار گرفت.

جلسات کارگروه تنظیم بازار هم در استان‌های مختلف به‌طور مستمر در حال تشکیل و برگزاری است و مسئولان سعی می‌کنند با حضور میدانی در سطح شهر و صنوف نسبت به رصد بازار و قیمت‌ها اقدام کنند.

در این گزارش آخرین اخبار از فعالیت‌های صورت گرفته برای تنظیم بازار، تأمین کالاهای اساسی، اقناع افکار عمومی و همچنین برخورد با تخلفات و کشف انبارهای احتکار کالاها را می‌خوانید.

آخرین وضعیت تنظیم بازار در استان‌ها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی: ۳۲۵ تن گوشت مرغ گرم در بازار توزیع شد

اکبر کرامتی عصر پنجشنبه در نشست سراسری اقدام مشترک مسئولین دستگاه‌های اجرایی وزارتی و استانی با استانداران و رؤسای سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها و اعضای قرارگاه تأمین امنیت غذایی در خصوص طرح مردمی سازی یارانه‌ها و توزیع عادلانه، افزود: این میزان گوشت مرغ به تعداد ۲۱۲ هزار قطعه کشتار و در سطح بازار به قیمت مصوب روزهای قبل ۳۱ هزار تومان عرضه و توزیع شد.

وی با تاکید بر اینکه خریدهای بی رویه و بیش از حد نیاز مردم زمینه سو استفاده افراد سودجو برای احتکار کالا را فراهم می‌کند، اظهار کرد: دستور ویژه دادستانی برای برخورد جدی با محتکران و گران فروشان ارزاق عمومی و مایحتاج روزانه مردم با استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی صادر شده و با اخلالگران بازار با جدیت برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه کمبودی در بازار مرغ نداریم، گفت: امروز افزایش تقاضای مردم، عرضه را با مشکل روبه‌رو کرده بود و از فردا گوشت مرغ با قیمت‌های جدید در بازار استان عرضه می‌شود.

کرامتی با بیان اینکه به دلیل افزایش تقاضا، ممکن است انحراف در توزیع در برخی فروشگاه‌ها اتفاق افتاده باشد که در این راستا بازرسین قرارگاه تأمین امنیت غذایی استان به همراه بازرسین اداره صمت، تعزیرات حکومتی از دو روز گذشته با تشدید نظارت ها در دو شیفت صبح و بعد از ظهر در سطح بازار حضور دارند.

وی با بیان اینکه قیمت نان افزایش نیافته است و مردم از خرید مازاد و ایجاد صف در مقابل نانوایی‌ها خودداری کنند، خاطر نشان کرد: تعدادی از نانوایی‌های استان که در نقاط با تراکم جمعیت بالا قرار دارند، ملزم به پخت نان در دو شیفت کاری صبح و بعد از ظهر تا اطلاع ثانوی هستند تا کمبودی در این زمینه وجود نداشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: در صورتی که مردم هرگونه گران فروشی را در سطح بازار مشاهده کردند، می‌توانند گزارش‌های خود را از طریق سامانه‌های ۱۲۴ و ۱۳۵ اطلاع رسانی کنند.

وی گفت: با توجه به اصلاح قیمت صورت گرفته در راستای توزیع عادلانه یارانه‌ها، در برخی فروشگاه‌ها، تجمع‌های خرید توسط افراد در برخی از مناطق شهرها ایجاد شده است که در این زمینه به مردم اطمینان می‌دهیم که هیچ‌گونه مشکلی برای تأمین کالاهای اساسی و مواد غذایی نداریم و از فردا و روزهای آتی آرامش در بازار حاکم خواهد شد.

معاون تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل: مردم از مراجعه حضوری پرهیز کنند

علی مهری معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: برای دهک‌های اول تا سوم واریزی یارانه به ازای هر نفر ۴۰۰ هزار تومان بوده و دهک چهار تا ۹ مبلغ واریزی ۳۰۰ هزار تومان به ازای هر فرد است.

وی علت پرداخت کمتر از این مبلغ را به حساب سرپرستان خانوار کسر مبلغ بازپرداخت تسهیلات دوران کرونایی اعلام کرد و گفت: خانوارهایی که در ایام کرونا مبلغ یک میلیون تومان تسهیلات دریافت کردند اقساط ۲ ماه آنها از پرداختی یارانه کسر شده است.

معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل به روزرسانی سامانه حمایت را در روزهای اخیر یادآور شد و تصریح کرد: علت کندی فعالیت این سامانه حجم بالای مراجعاتی است که در روزهای اخیر به این سایت انجام شده و در مهلت سه ماهه افراد معترض می‌توانند با مراجعه به این سایت ثبت اعتراض خود را انجام دهند.

مهری افزود: دهک‌بندی خانوارها در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نبوده و این امر بر اساس منابع درآمدی خانوارها شامل مبلغ حقوق و مزایای، خودرو، سفرهای خارجی و… بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در صورت ثبت اعتراض در این سامانه رسیدگی و اعلام نظر در کوتاه‌ترین زمان انجام خواهد شد و امیدواریم سرپرستان خانوارها بدون مراجعه حضوری به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ثبت شماره ملی و شماره حساب مبلغ واریزی یارانه اعتراض خود را به دهک‌بندی و واریز نشدن مبلغ یارانه اعلام کنند.

مهری در مورد نحوه مراجعه جاماندگان یارانه نیز ادامه داد: از طریق سازمان هدفمندی یارانه سامانه جدید در حال طراحی است و در هفته‌های آینده از طریق این سامانه امکان ثبت اطلاعات جدید برای جاماندگان وجود خواهد داشت.

معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: بیش از ۹۰ درصد جمعیت کشور مشمول دریافت یارانه هستند و تنها دهک ۱۰ از دریافت این یارانه محروم شدند و دولت حمایت‌های لازم را از این خانوارها در ابعاد مختلف انجام می‌دهد.

سید حامد عاملی استاندار اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: اقتصاد کشور ما از بیماری مزمنی رنج می‌برد که تمام کارشناسان و صاحب نظران در مداوای این اقتصادی مریض متفق‌القول هستند.

وی اقتصاد کشورمان را غیرمولد با بهره کمتر، دارای آثار تورمی و رکود اعلام کرد و گفت: ۲ آفتی که همواره اقتصاد ما را تهدید می‌کند تورم و رکود است که کنترل تورم، رکود به همراه داشته و کنترل رکود نیز به افزایش تورم دامن زده است.

استاندار اردبیل تصریح کرد: در چنین شرایطی صاحب نظران و متخصصان حوزه اقتصادی ضرورت یک جراحی اساسی را در نظام اقتصادی کشور احساس کرده و در این زمینه راهکارهایی را به دولت ارائه کردند.

عاملی افزود: اصلاحات اقتصادی به ویژه اصلاح ساختار بودجه‌ای در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته و در این بین ساختار یارانه‌ها نیز باید تغییر پیدا کند.

وی افزایش قیمت مرغ، تخم مرغ، لبنیات و روغن را در مرحله اول آزادسازی یادآور شد و خاطرنشان کرد: البته این مسئله به معنای هرج و مرج در قیمت‌ها نیست بلکه به نرخ اعلام شده این کالاها به مردم عرضه می‌شود و ما در استان تمام اقلام مورد نیاز را ذخیره‌سازی کرده و در عرضه آن با مشکلی روبه‌رو نیستیم.

عاملی نمونه این تأمین کالاها را ذخیره‌سازی روغن با بارگیری ۵۰۰ تن روغن خام به کارخانه روغن نباتی اردبیل اعلام کرد و گفت: در سایر کالاها نیز این ذخیره‌سازی به شکل مطلوب انجام شده است.

وی به آزادسازی نرخ نهاده‌های دامی و ضرورت حمایت از دامداران و کشاورزان اشاره کرد و ادامه داد: قرار شده در حمایت از واحدهای تولیدی به ویژه دامداری‌ها پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش و منابع از طریق صندوق حمایت از دام و طیور انجام شود.

عاملی به موضوع نان و شایعات منتشر شده در این زمینه اشاره کرد و افزود: قیمت نان به هیچ وجه تغییر پیدا نمی‌کند و محدودیتی نیز در پخت و عرضه نان در سطح استان وجود ندارد.

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: تنها تفاوت در عرضه آرد به نانوایی‌هاست که با نرخ آزاد آرد به نانوایی‌ها تحویل داده می‌شود اما مابه‌التفاوت و یارانه این مبلغ به حساب نانوایی‌ها پرداخت خواهد شد تا جلوی فروش خارج از شبکه آرد گرفته شود.

استاندار اردبیل از هموطنان خواست تا با حفظ آرامش نسبت به تأمین کالاهای مورد نیاز خود اقدام کرده و از خرید مازاد آن خودداری کنند چرا که به اندازه کافی مایحتاج مردم در بازار موجود است.

مرغ گرم در اصفهان ارزان‌تر از نرخ مصوب کشوری عرضه می‌شود

حسین ایراندوست در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه برای نرخ‌گذاری کالاهای اساسی در اصفهان سقف قیمت‌های اعلام شده از سوی ستاد تنظیم بازار کشور رعایت شده است، اظهار داشت: بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار اصفهان نرخ هرکیلوگرم مرغ گرم اندکی ارزان‌تر از نرخ کشوری تعیین شده و بر این اساس هر کیلوگرم لاشه مرغ گرم درب کشتارگاه ۵۵ هزار و ۴۴۰ تومان و هر کیلوگرم مرغ گرم آماده طبخ ۵۸ هزار و ۹۵۰ تومان تعیین شد.

وی با بیان اینکه نرخ هرکیلوگرم تخم مرغ در اصفهان طبق اعلام ستاد تنظیم بازار کشور ۳۹ هزار و ۸۰۰ تومان است، افزود: قیمت جدید روغن مایع آفتابگردان ۸۱۰ گرمی پخت و پز در اصفهان نیز ۶۳ هزارتومان و روغن مایع ۸۱۰ گرمی سرخ کردنی ۶۲ هزار تومان است.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار اصفهان با بیان اینکه نرخ انواع لبنیات در استان نیز براساس نرخ ستاد تنظیم بازار کشور است، اضافه کرد: قیمت پنیر UF نسبتاً چرب ۴۰۰ گرمی برای مصرف کننده در اصفهان ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

ایراندوست اضافه کرد: قیمت مصرف کننده هرکیلوگرم شیر خام ۳.۲ درصد چربی درب دامداری ۱۲ هزار تومان، قیمت مصرف کننده شیر نایلونی ۹۰۰ گرمی کم چرب ۱۵ هزار تومان، قیمت مصرف کننده شیر پاستوریزه بطری یک لیتری ۱۸ هزار تومان و قیمت مصرف کننده ماست دبه‌ای ۲.۵ کیلوگرمی کم چرب ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان است.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار اصفهان خاطرنشان کرد: نرخ گوشت قرمز تابع عرضه و تقاضا است و از این رو در حال حاضر افزایش قیمت ندارد.

به گزارش مهر، طبق تصمیم ستاد تنظیم بازار کشور و همچنین بر اساس اعلام اتاق اصناف از روز پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه قیمت هر کیلو مرغ گرم برای مصرف کننده در کشور ۵۹ هزار و۸۰۰ تومان اعلام شد.

رئیس اتاق اصناف فردیس: کمبود مرغ نداریم

خداد کاشفی پیش از ظهر جمعه در حاشیه بازدیدهای مستمر از مراکز عرضه و توزیع کالاهای اساسی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهرستان فردیس در جریان روند توزیع کالا قرار گرفت و با اشاره به حضور و استقبال مردم در فروشگاه‌های شهرستان اظهار کرد: هیچ گونه کمبودی در راستای عرضه کالا در شهرستان وجود ندارد و تمامی اقلام مورد نیاز به میزان کافی وجود دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مرغ به نرخ مصوب در اختیار شهروندان فردیسی قرار دارد، تصریح کرد: صبح امروز مرغ گرم و منجمد به نرخ مصوب در فروشگاه‌های عرضه‌کننده تأمین شده و در حال توزیع است.

فرماندار فردیس بیان کرد: مردم اطمینان خاطر داشته باشند که هیچ گونه کمبودی برای عرضه کالاهای اساسی از جمله مواد پروتئینی، لبنیاتی، روغن و … در این شهرستان وجود ندارد و در روزهای آینده هم روند توزیع اقلام به صورت مستمر صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه روند توزیع اقلام با نظارت جدی همراه است تا در صورت مشاهده کم‌کاری، کم فروشی و گران فروشی برخورد جدی و قاطع با متخلفان صورت گیرد، متذکر شد: از مردم نیز می‌خواهیم هر نوع تخلف و گرانی را به سامانه ۱۲۴ و ۱۳۵ گزارش دهند.

۱۵ تن روغن خوراکی احتکار شده در ایلام کشف و ضبط شد

سرهنگ حیدر الفتی فرمانده سپاه ناحیه مقاومت ایلام ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: صبح امروز، با رصد اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) سپاه ناحیه ایلام و اقدام قرارگاه مشترک شهید امانی و همکاری ادارات ذیربط، تعداد ۱۵ تن روغن خوراکی احتکار شده در یک انبار به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیونریال در حاشیه شهر ایلام کشف و ضبط شد.

فرمانده سپاه ناحیه ایلام ادامه داد: انبار مکشوفه با حضور اعضای قرارگاه پلمپ شده و برای رسیدگی و اعمال قانون به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شد.

وی افزود: قرارگاه شهید امانی با همکاری سپاه، فرمانداری، اداره تعزیرات حکومتی، صمت، ناجا، جهادکشاورزی و اتحادیه اصناف و بازار تشکیل شده و برای کنترل و نظارت بر توزیع کالا و خدمات و همچنین مبارزه با گرانفروشی، احتکار و قاچاق فعالیت می‌کند.

سرهنگ الفتی افزود: مردم عزیز با مشاهده موارد گرانفروشی، احتکار و قاچاق کالا و خدمات، با ستادخبری ۱۱۴ تماس بگیرند.

استاندار بوشهر: سود هدفمندشدن یارانه‌ها نصیب مردم می‌شود

احمد محمدی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در گذشته افراد و اقشار خاصی سهم بیشتری از یارانه‌های پرداختی توسط دولت داشتند که اکنون این یارانه‌ها عادلانه‌تر توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه سود و منفعت هدفمند شدن یارانه‌ها نصیب مردم می‌شود خاطرنشان کرد: مردمی‌سازی یارانه‌ها و اصلاح شیوه پرداخت آن به مردم اهمیت بسیار زیادی دارد.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه میزبان تعداد زیادی از مهاجران خارجی در سطح کشور و استان بوشهر هستیم افزود: همه این افراد خارجی از یارانه‌هایی که سهم مردم ایران بود بهره‌مند می‌شدند.

وی اضافه کرد: این عوامل در کنار کمبود کالا در دنیا و افزایش قیمت‌ها و الزام قانون باعث شد تا دولت به سمت هدف‌مندی یارانه‌ها حرکت کند.

محمدی‌زاده ادامه داد: با اصلاح فرایند پرداخت یارانه، این یارانه‌ها به جای اینکه به واسطه‌ها، واردکننده‌ها و تاجران برسد، مستقیم نصیب مردم به عنوان مصرف‌کننده می‌شود.

کشف و ضبط ۱۲ تن کالای اساسی احتکاری در قرچک

سرهنگ صمد سلطانی صبح روز جمعه در جمع خبرنگاران از کشف و ضبط ۱۲ تن کالای اساسی احتکاری در قرچک خبر داد.

وی در تشریح جزئیات این کشف گفت: با رصدهای اطلاعاتی از ۲ انبار، بلافاصله با تلاش سازمان اطلاعات سپاه پانزده خرداد قرچک و با حضور نمایندگان بسیج اصناف، تعزیرات حکومتی، اداره صمت و جهاد کشاورزی، مقدار ۱۲ تن کالای اساسی شامل برنج، روغن، ماکارونی، شکر کشف و ضبط شد.

فرمانده سپاه قرچک از عموم شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده با هرگونه بی‌نظمی، فعالیت مجرمانه محتکران و افراد سودجو و قانون گریز، از طریق تماس تلفنی با ستاد خبری اطلاعات سپاه ۱۱۴، مسئولین را در امر مبارزه جدی و قاطعانه با پدیده احتکار یاری کنند.

شنبه کمبود مرغ شهرستان فارسان رفع می شود / افزایش تقاضا برای ۲ کالا

سید هادی صالحی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره تغییر قیمت مرغ در طرح حذف ارز ترجیحی، اظهار کرد: با بالا رفتن قیمت مرغ میزان تقاضا برای این کالا در شهرستان فارسان افزایش یافته است.

وی متوسط مصرف مرغ در فارسان هشت تا ۹ تن عنوان کرد و ادامه داد: با افزایش تقاضا مرغ گرم در فارسان با کمبود این کالا مواجه شدیم.

سرپرست فرمانداری فارسان افزود: شنبه در نخستین کشتار، مرغ مورد نیاز مردم روانه بازار خواهد شد و طی دو روز آینده مشکل کمبود مرغ شهرستان رفع می‌شود.

صالحی تصریح کرد: قیمت مرغ برای مصرف کننده هر کیلو ۵۴ هزار تومان می‌باشد.

وی گفت: روغن دومین کالایی است که در فارسان با افزایش تقاضا مواجه شده که این مهم موجب کمبود این کالا گردیده اما با مدیریت درست تا حدودی این کمبود رفع شده است.

سرپرست فرمانداری فارسان اعلام کرد: شنبه بار روغن در فارسان توزیع می‌شود و در این زمینه هیچ‌گونه مشکلی وجود نخواهد داشت.

صالحی عنوان کرد: در خصوص عرضه و تقاضای تخم مرغ در فارسان هیچ گونه مشکلی وجود ندارد.

آخرین وضعیت عرضه مرغ در مشهد / تشدید بازرسی‌ها برای کنترل بازار

پس از اجرای قانون اصلاح ارز ترجیحی و تغییر قیمت چهار قلم کالای اساسی، برخی نارسایی‌ها در بازار سبب بروز التهاباتی در بازار شد.

از روز گذشته بازرسی‌های تعزیرات و ارگان‌های مسئول تشدید شد که در ادامه این بازرسی‌ها، صبح امروز جمعه ۲۳ اردیبهشت‌ماه محسن داوری فرماندار مشهد به‌صورت سرزده با حضور در بازار میدان استقلال، از روند توزیع و فروش مرغ گرم در این بازار بازدید کرد.

مشاهدات خبرنگار مهر از این میدان عرضه محصولات پروتئینی حاکی از تأمین و توزیع کافی مرغ گرم در فروشگاه‌ها با قیمت مصوب ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان دارد که عرضه مرغ با قیمت یکسان در همه فروشگاه‌ها سبب ایجاد آرامش در این بازار شده است.

در کنار این بازدید و به‌دنبال ارسال گزارش‌هایی مبنی بر تعطیلی برخی نانوایی‌ها، فرماندار مشهد به برخی نانوایی‌های منطقه آزادشهر، بلوار معلم، دانشجو و دانش‌آموز سرکشی کرد.

برخی نانوایی‌ها تعطیل بودند و برخی نیز فعالیت داشتند که به‌دلیل عدم ارائه خدمات برخی واحدهای صنفی، صف تهیه نان در نانوایی‌های فعال بیشتر از گذشته بود.

داوری ضمن پیگیری موضوع، به رئیس اتحادیه نانوایان دستور پیگیری فوری و فعال شدن واحدهای غیر فعال که به‌صورت غیرقانونی فعالیت خود را متوقف کردند را صادر کرد.

در این دیدار نماینده تعزیرات، اصناف و برخی مدیران رسانه‌های خراسان رضوی فرماندار مشهد را همراهی کردند.

توزیع مرغ با قیمت ۴۸ هزار تومان در خراسان شمالی

مهرداد داوود زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با مردمی شدن یارانه‌ها، قیمت‌های برخی اقلام امروز در خراسان شمالی تغییر داشت.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی ادامه داد: امروز مرغ در استان با قیمت ۴۸ هزار و ۵۰۰ تومان به دست مصرف کننده رسید.

وی افزود: ۷۵ تن مرغ امروز در خراسان شمالی توزیع شد که ۲ برابر میانگین بود.

داوودزاده بیان داشت: فردا نیز همین مقدار مرغ توزیع خواهد شد.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی با تاکید بر اینکه موجودی مرغ در استان کافی است، گفت: سعی داریم نرخ مرغ در خراسان شمالی از میانگین کشور کمتر باشد تا با سهولت بیشتری به دست مردم برسد.

وی در پایان بیان داشت: مرغ به حد کافی در مرغدارای های استان وجود دارد.

۲۰۰ تن مرغ منجمد برای توزیع در خوزستان آماده است

خدارحم امیری زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای طرح مردمی‌سازی نظام عادلانه توزیع یارانه‌ها، این طرح خوب اجرا شده و خوزستان هم یک از استان‌های بسیار مهم در این طرح است.

وی ادامه داد: همه تمهیدات لازم برای طرح مردمی‌سازی نظام عادلانه توزیع یارانه‌ها اندیشیده شده و همه کالاهای اساسی مورد هدف این طرح کاملاً تأمین و در خوزستان ذخیره‌سازی شده و هیچ مشکل و کمبودی در این راستا وجود ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان خبر داد: در خصوص تأمین مرغ برای استان با توجه به افزایش تقاضایی که وجود دارد، هیچ کمبودی در استان نیست و جوجه‌ریزی کامل است و حتی نسبت به مدت مشابه سال قبل هم افزایش دارد؛ بنابراین از نظر مرغ، گوشت گرم و گوشت و مرغ منجمد هیچ‌گونه کمبودی در خوزستان وجود ندارد.

امیری زاده یادآور شد: به اندازه کافی بلکه بیشتر از کافی این کالاهای مهم در دسترس مردم خوزستان قرار می‌گیرد و در خصوص روغن نیز هیچ گونه مشکلی در استان وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه همه این کالاها با قیمت‌های جدید عرضه می‌شوند، تصریح کرد: روغن در کارخانجات خوزستان تأمین شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد؛ در سطح ملی هم شرکت بازرگانی دولتی این روغن را تأمین کرده و همچنین در موضوع برنج هم فعلاً مشکل خاصی در بازار خوزستان گزارش نشده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان عنوان کرد: برای شکر هیچ گونه مشکل و کمبودی در خوزستان نیست و این نوید به مردم خوب استان داده می‌شود که در تأمین، توزیع و نظارت کالاهای مورد هدف این طرح هیچ‌گونه کم و کسری یا مشکلی در استان نیست.

امیری زاده بیان کرد: مردم می‌توانند با صبر، حوصله و شکیبایی این کالاها را از مغازه‌ها خرید کنند؛ البته جهاد کشاورزی هم برای تأمین و توزیع حتماً در خدمت مردم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان خبر داد: امروز ۲۷۰ تُن مرغ کشتار روز در خوزستان توزیع شد و با توجه به افزایش تقاضا ۲۰۰ تُن مرغ منجمد برای چند ساعت دیگر آماده توزیع است.

تشکیل ۲۶ پرونده برای محتکران کالاهای اساسی در فارس

حجت الاسلام والمسلمین کاظم موسوی با اعلام این خبر از تشدید نظارت‌های قضائی بر بازار و برخورد با گران فروشی، احتکار، اختفا و توزیع خارج از شبکه کالاهای مورد نیاز مردم خبر داد و بیان داشت: برخی افراد سود جو در این مقطع زمانی حساس و با توجه به اصلاح نظام توزیع یارانه‌ها اقدام به تخلفات گوناگون می‌کنند که این موضوع با حساسیت توسط دادستان‌های حوزه‌های قضائی و با همکاری تعزیرات حکومتی مطابق اختیارات جدید و ضابطین رصد و دنبال می‌شود.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس با بیان اینکه در یک ماه اخیر بیش از ۴۱۳ تن انواع کالاهای اساسی شامل آرد، روغن، گندم، گوشت، ماکارونی و نهاده‌های دامی به ارزش تقریبی ۱۰۰ میلیارد ریال با دستور قضائی توسط سازمان اطلاعات سپاه کشف شده است گفت: این در حالی است که پلیس امنیت اقتصادی استان نیز از ابتدای امسال بیش از ۳۰۲ هزار کیلوگرم روغن، یک هزار کیلوگرم قند و شکر، ۷۷ هزار کیلو گرم ماکارونی، ۱۷ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم آراد، ۶۵ هزار کیلو گرم مرغ و ۴۵ هزار کیلوگرم گندم به ارزش تقریبی ۱۷۱ میلیارد تومان کشف کرده و برای متهمین این پرونده‌ها پرونده قضائی تشکیل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی همچنین خاطر نشان کرد به دادستان‌های همه حوزه‌های قضائی تأکید شده است همکاری لازم با تعزیرات حکومتی در راستای بازرسی و نظارت میدانی بر بازار را در کنار ضابطین در دستور کار قرار دهند.

تکذیب خبر هجوم و غارت فروشگاه‌ها در قزوین

عباس کاظمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره کلیپ منتشر شده تحت عنوان هجوم مردم قزوین به یک فروشگاه در شبکه‌های معاند اظهار کرد: به هیچ عنوان هیچ حادثه‌ای اعم از هجوم وغارت به فروشگاه در شهر قزوین صحت ندارد.

وی با بیان اینکه مشکل خاصی در خصوص عرضه کالا در قزوین وجود ندارد افزود: فقط در برخی نقاط تعدادی از مردم برای تهیه کالاها صف بسته بودند که این صف هم تا ساعت حدود ۱ به پایان رسیده است.

فرماندار قزوین ادامه داد: تمام افرادی که در این کلیپ نمایش داده می‌شوند لباس گرم مثل کاپشن پوشیده‌اند و مشخص است که برای این فصل نیست و مربوط به ماجرا و موضوع دیگری بوده است.

وی اضافه کرد: هیچ حادثه‌ای در خصوص عرضه کالاهای اساسی در سطح شهر قزوین نداشته‌ایم و تا به امروز وضعیت عرضه کالاهای اساسی رو به بهبود است.

کاظمی در پایان یادآور شد: امیدواریم در روزهای آینده شرایط کاملاً عادی و عرضه کالاهای مردم بدون مشکل ادامه داشته باشد.

میثم پیله فروش معاون اقتصادی استاندار قزوین هم در جلسه هم اندیشی فعالان حوزه مطالبه گری استان قزوین که در سالن شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: با تدبیر دولت شیوه پرداخت یارانه از واردات به مصرف کننده تبدیل شد.

وی با بیان اینکه تقریباً ۸۰ درصد خوراک دام کشور وابسته به خارج است، افزود: تولید کننده داخلی تمام علوفه، دانه و واکسن دام و طیور را از خارج وارد می‌کند.

معاون اقتصادی استاندار قزوین ادامه داد: از سه ماه پیش به تولید کنندگان اعلام کردیم که طوفان در راه است و تولیدکنندگانی که به فکر خوراک خود نباشند حذف خواهند شد.

وی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت‌های دانش بنیان می‌تواند مشکل دامداری و مرغداری‌های ما در تهیه خوراک دام و طیور را رفع کند.

پیله فروش ادامه داد: یکی از اقدامات ریشه‌ای دولت برای مقابله با فساد تغییر ساختار تولیدی کشور است.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم این درد و رنج ناشی از این تغییر کمتر شود، تصریح کرد: با پرداخت نقدی یارانه‌ها قدرت خرید مردم جبران شد و از سوی دیگر نیز دولت سیاستهای جبرانی در پیش گرفته است.

معاون اقتصادی استاندار قزوین تاکید کرد: ۳ میلیون ۶۰۰ هزار قطعه مرغ در فروردین امسال در استان قزوین جوجه ریزی شده که بالاترین رقم تاریخ جوجه ریزی در استان قزوین محسوب می‌شود و تا دو ماه آینده وارد بازار می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این ۳۵۰ هزار تن ظرفیت ذخایر غلات در استان قزوین آماده ارسال به بازار است و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

این مسئول با بیان اینکه تمام سردخانه‌های استان قزوین برای ذخیره سازی مازاد کشاورزان در اختیار دولت قرار گرفته است، گفت: ظرفیت تعاونی روستایی به پای کار آمده و غرفه‌های نوروز همچنان پابرجا است تا در توزیع اقلام اساسی به مردم خدمات ارائه دهد.

وی عنوان کرد: ۱۴ نانوایی قزوین به صورت دوشیفت به مردم خدمات ارائه می‌دهند تا مردم با کمبود نان مواجه نشوند و از سوی دیگر نزدیک به یک هزار تن ماکارونی ذخیره شده تا در صورت بروز مشکل به بازار عرضه شود.

۳ نانوایی متخلف در استان قم پلمب شدند

احمدرضا سمیعی بعد از ظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید از نانوایی‌های سطح شهر قم در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت :۷۰۰ نانوایی در سطح شهر قم مورد بازرسی قرار گرفتند که پس از نظارت‌های صورت گرفته به دلیل بروز تخلفات، ۱۲۰ پرونده در این خصوص تشکیل شد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت قم افزود: در روزهای گذشته تعداد ۳ نانوایی که تخلفاتی داشتند توسط سازمان تعزیزات حکومتی استان قم پلمب شدند.

وی عنوان داشت: با توجه به موضوع اجرای طرح یارانه‌های جدید و تشدید نظارت‌ها بر صنوف مختلف، از آنجا که توزیع آرد و ارائه نان به شهروندان از حساسیت بالایی برخوردار بود؛ نظارت بر نانوایی‌های استان قم نیز جدی تر از گذشته دنبال شده و نظارت‌های مستمری از سه روز گذشته تاکنون توسط تیم‌های نظارتی آغاز و همچنان ادامه دارد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت قم اضافه کرد: به منظور کنترل مضاعف بر بازار و پیشگیری از تخلفات صنفی، دستگاه‌های متولی در حوزه نظارت و بازرسی از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، سازمان جهادکشاورزی و نیز نیروهای بسیج و سپاه استان توان خود را در این موضوع معطوف کرده‌اند.

سمیعی بیان داشت: در روزهای اخیر نظارت و بازرسی از فروشگاه‌های بزرگ سطح قم در دستور کار قرار گرفته که علاوه بر چگونگی توزیع اقلام و کالاها بر قممت آنان نیز نظارت می‌شود.

محمدرضا حاجی رضا رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم هم در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: با توجه به شروع طرح مردمی سازی یارانه‌ها در کشور و استان قم که در چند روز اخیر صورت گرفته؛ پیش بینی می‌شود قیمت برخی از اقلام اساسی به روز شود که در این راستا برای تأمین کالاها و اقلام غذایی شهروندان در استان قم، مجموعه جهادسازندگی و قرارگاه امنیت غذایی این سازمان تصمیماتی اتخاذ کرده تا مرغ، تخم مرغ، شکر، برنج و روغن بر اساس سرانه جمعیت استان با هماهنگی اتاق اصناف برای یک ماه پیش رو پیش بینی و تأمین شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم عنوان داشت: در زمینه تأمین روغن در استان قم دغدغه‌هایی وجود دارد که با پیگیری‌هایی خاص و ویژه ای که در این زمینه صورت گرفته؛ امیدواریم به زودی کمبود این کالا در استان قم مرتفع شود.

حاجی رضا تاکید کرد: با توجه به اینکه قیمت برخی از اقلام اساسی پیرو اجرای طرح جدید یارانه‌ها اعلام شده، نیازمند آن هستیم که نظارت‌ها بر توزیع کالاهای اساسی گسترده‌تر شود.

وی افزود: ۲۰ تیم نظارتی دو نفره با محوریت پایگاه بسیج سازندگی جهاد کشاورزی استان قم ساماندهی شدند تا در سطح شهر قم حضور پررنگی داشته باشند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف برخوردهای لازم صورت گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم ادامه داد: این تیم‌های نظارتی در روزهای گذشته نظارت‌هایی بر نانوایی‌های شهر قم داشته‌اند و در بخش‌های دیگر تأمین و توزیع مرغ، تخم مرغ و روغن نیز نظارت‌هایی صورت گرفت و این بازدیدها با قوت ادامه خواهند داشت.

حاجی رضا گفت: تلفن ۱۲۴ و ۱۳۵ آماده دریافت گزارش‌های تخلفات از سوی شهروندان قمی است که پس از دریافت این گزارش‌ها همکاران ما برای بررسی در اسرع وقت اقدام خواهند کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم بیان داشت: به دلیل شرایط خاصی که وجود دارد آرامش بازار مهم است و از مردم درخواست می‌شود برای خرید واقعی خود اقدام کنند و خرید اضافه ای نداشته باشند و این اطمینان را می‌دهیم که در چند روز آینده این شرایط بهبود خواهد یافت و هیچ گونه مشکلی برای تأمین مواد و اقلام غذایی در استان قم نخواهیم داشت.

نظارت بر عرضه کالا در کردستان با جدیت دنبال شود

اسماعیل زارعی‌کوشا پنجشنبه شب در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان کردستان در سنندج اظهار داشت: با وجود تمام جوسازی‌های معاندین، به لطف بصیرت مردم و تلاش‌های مسؤولین طرح مردمی سازی یارانه‌ها با کمترین مشکل اجرایی شد.

وی با اشاره به آسیب‌های ارز ترجیحی برای اقتصاد کشور به ویژه دهک‌های پایین جامعه، افزود: بخش زیادی از یارانه کالاهای اساسی با ارز ترجیحی تأمین می‌شد که شبکه دلالی و عده‌ای محدود از رانت آن بهره مند می‌شدند.

زارعی‌کوشا تاکید کرد: در ضرورت اجرای این طرح شکی نیست و بسیاری از صاحب نظران اقتصادی کشور از جناح‌های مختلف سیاسی آن را تأیید کردند.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: طرح مردمی سازی ها یارانه یک اقدام مهم و حیاتی برای کشور بود و همه ما باید سعی کنیم با کمترین مشکل این طرح دنبال شود.

وی با اشاره به تأمین و ذخیره سازی کالاهای اساسی در استان کردستان، یادآور شد: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته ما در کردستان هیچ مشکلی در تأمین کالاهای اساسی نداریم.

در ادامه این جلسه، موضوع افراد جامانده از دریافت یارانه مطرح شد که مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از طراحی سامانه پیامکی ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ به منظور اعلام به سازمان هدفمندی یارانه و همچنین آدرس hemayat.mcls.gov.ir جهت پاسخگویی به سوالات و درخواست‌های مردمی خبر داد.

افزایش چند برابری جریمه عدم درج قیمت و صدور فاکتور و رسیدن آن به مبلغ ۱۰ میلیون تومان، از جمله موضوعاتی بود که توسط مدیرکل تعزیرات استان مطرح شد که استاندار کردستان بر ضرورت اطلاع‌رسانی و اقناع مردم و اصناف در خصوص طرح‌های نظارتی تاکید کرد.

زارعی‌کوشا ضمن تأکید بر اطلاع رسانی به موقع به مردم استان، اظهار داشت: در بحث اطلاع‌رسانی علاوه بر صدا و سیما از ظرفیت فضای مجازی و ایجاد شبکه مویرگی برای آگاهی مردم بهره بگیرید.

وی بهره مندی از تمامی ظرفیت‌های در اختیار برای نظارت بر بازار استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: افزایش نظارت‌ها از سوی سازمان‌های مسئول یک نیاز لازم و ضروری است.

همچنین در این‌جلسه مصوب شد مرغ به قیمت مصوب جدید در استان عرضه گردد.

شایان ذکر است، طبق دستور وزارت کشور، فروشگاه‌ها و اصناف، به منظور جلوگیری از تجمع و ایجاد صف، باید کالاهای موجود با قیمت قبلی را با قیمت مصوب جدید عرضه کنند.

کشف ۱۱۷ تن شکر احتکاری در صحنه / کشف ۲۲۰۰ کیلوگرم روغن احتکاری در سرپل ذهاب

سردار علی اکبر جاویدان صبح جمعه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از اطلاع مأموران انتظامی صحنه از وجود ۲ انبار محل احتکار کالاهای اساسی در این شهرستان رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: مأموران پلیس امنیت عمومی کرمانشاه با همکاری سربازان گمنام امام زمان (عج) موفق به شناسایی انبارهای محل احتکار شده و پس از هماهنگی با مقام قضائی بازرسی‌های لازم را به عمل آوردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در بازرسی‌های انجام گرفته ۱۱۷ تن شکر احتکار شده که طبق نظر کارشناسان ارزش آن به ۳۰ میلیارد ریال می‌رسد، کشف شد.

جاویدان همچنین از دستگیری ۲ نفر در این راستا و معرفی به دستگاه قضائی جهت صدور احکام لازم خبر داد.

صدرالله بابلی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با اجرای طرح عادلانه سازی پرداخت یارانه‌ها و آزادسازی قیمت کالاهای اساسی زمینه برای سودجویی افراد فرصت طلب فراهم می‌شود و برخی به احتکار کالاهای اساسی مورد نیاز مردم می‌پردازند.

وی افزود: برای جلوگیری از این کار تیم‌های نظارت و بازرسی متشکل از بازرسان فرمانداری سرپل ذهاب، شبکه بهداشت و درمان، تعزیرات حکومتی، جهاد کشاورزی و اصناف به صورت مستمر بر بازار نظارت خواهند کرد.

فرماندار سرپل ذهاب تصریح کرد: در همین راستا تیم بازرسی شهرستان سرپل ذهاب امروز از یک انبار در میدان بار شهرستان مقدار ۲ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم روغن و ۳۰۰ کارتن ماکارونی را کشف کردند.

بابلی گفت: همچنین از انباری دیگر متعلق به همین شخص در داخل شهر مقدار ۲۵۰ کارتن ماکارونی و ۲۳۰ گونی برنج پاکستانی کشف شد.

بیش از ۲۰ تن روغن احتکاری در رشت کشف شد

تیمور پور حیدری عصر پنج شنبه در گفتگو با رسانه‌ها با تشریح مانور سراسری تشدید نظارت بر بازار در استان گیلان، اظهار کرد: بیش از ۲۰ تن روغن سرخ کردنی احتکار شده در شهرستان رشت کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه مقدار از این میزان چهار هزار و ۴۸۵ کیلوگرم روغن سرخ کردنی از انبار یکی از شرکت‌های پخش در رشت کشف شده است، گفت: پنج هزار و ۵۳۸ بطری روغن سرخ کردنی ۸۱۰ گرمی از این شرکت کشف و برای دسترسی عموم مردم در فروشگاه‌های بزرگ و پر تردد در حال توزیع است.

رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به اینکه تقاضای هیجانی و کاذب ناشی از فضای روانی، باید کاهش یابد و این موضوع علت نا آرامی در بستر بازار است، ادامه داد: شهروندان با توجه به ذخایر مطلوب کالاهای اساسی در گیلان از ازدحام برای خرید مازاد نیاز به شدت پرهیز کنند.

پورحیدری به کشف بیش از ۱۰ هزار و ۴۷۴ کیلو گرم روغن سرخ کردنی و پنج هزار و ۳۸۰ کیلو گرم روغن جامد از انبار یک شرکت دیگر در رشت اشاره کرد و گفت: این مقدار روغن احتکار شده به ارزش بیش از ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال بوده که در روزهای آینده در بازار توزیع می‌شود.

وی ضمن تشکر از زحمات بازرسان این اداره کل، اضافه کرد: از مردم استان درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلف از جمله احتکار روغن و مرغ و سایر اقلام ضروری مردم استان هر چه سریع‌تر از طریق تلفن ۱۲۴ و یا سامانه ۱۲۴.ir تخلف مربوطه را اعلام کنند تا همکاران ما در سراسر استان هر چه سریع‌تر به تخلفات مربوطه رسیدگی کنند.

۱۶۷ تن مرغ در شهرستان‌های لرستان توزیع شد

صادق اسدالهی امروز جمعه در گفت و گو با رسانه‌ها اظهار داشت: مقدار ۱۶۷ تن مرغ کشتار بین شهرستان‌های استان توزیع شده است.

وی گفت؛ نیاز استان به مرغ در اوج مصرف ۱۵۰ تن است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: هم اکنون آرامش کامل بر بازار حاکم است و مرغ به وفور در مغازه‌ها موجود است.

سرهنگ آیت دولتپور مسئول روابط عمومی و تبلیغات سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان هم در جمع خبرنگاران از کشف انبار احتکار کالا توسط سازمان اطلاعات سپاه شهرستان بروجرد خبر داد و گفت: برای جلوگیری از احتکار کالا و مبارزه با فساد اقتصادی سپاه تلاش کرده تا انبارهای احتکار کالاها را کشف کند.

وی تصریح کرد: با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) در اطلاعات سپاه شهرستان بروجرد انبار احتکار روغن، برنج و شکر کشف شد.

مسئول روابط عمومی و تبلیغات سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان یادآور شد: مقدار ۷۱ تُن کالای احتکار شده در این انبار کشف و با هماهنگی اداره تعزیرات حکومتی و جهاد کشاورزی در بین مردم توزیع شد.

گوشت مرغ و روغن به اندازه کافی در مازندران وجود دارد

حسن عنایتی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با تمهیدات انجام شده گوشت مرغ، روغن و شکر به اندازه کافی موجود است و به بازار عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه بخشی از مرغ تولیدی استان روانه تهران می‌شود، افزود: ۳۰۰ تن مرغ وارد بازار تهران شد و در عین حال دو هزار و ۷۰۰ تن مرغ منجمد در سردخانه‌های استان ذخیره شده است.

وی با بیان اینکه هزار و ۲۰۰ تن سهمیه مرغ منجمد در مرحله اول درنظر گرفته شد، افزود: توزیع این میزان مرغ توسط مباشران آغاز شده است و علاوه براین شکر پخت وپز خانوارها و روغن نیز تأمین شده است.

عنایتی افزود: مشکلی در زمینه تهیه تخم مرغ نداریم و آمادگی کامل برای تأمین گوشت مرغ و تخم مرغ وجود داررد.

کالاهای اساسی به اندازه کافی در هرمزگان توزیع شده و موجود است

علی فیروزی ظهر جمعه در نشست ستاد تنظیم بازار استان هرمزگان، عنوان کرد: به واسطه اصلاح قیمت‌هایی که باید در اقتصاد انجام می شد، در چند روز گذشته و با شروع این طرح، همزمان با سراسر کشور کنترل بسیار بیشتری بر بازار در استان هرمزگان نیز صورت گرفت و کنترل و تنظیم بازار و تامین و توزیع کالاهای اساسی در هرمزگان با همکاری، هماهنگی و مدیریت خوب در استان صورت گرفته و هرمزگان عملکرد خوبی در این زمینه داشته و آرامش و ثبات در بازار استان هرمزگان، وجود دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر به اندازه کافی کالاهای اساسی از جمله مرغ، روغن، برنج و شکر در سطح همه شهرها و روستاها در تمامی شهرستان‌های استان هرمزگان وجود دارد و در انبارهای استان نیز به اندازه کافی کالاهای اساسی ذخیره‌سازی شده موجود است و نگرانی از این بابت وجود ندارد و توزیع کالاهای اساسی از جمله روغن در سطح همه مناطق استان انجام شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری هرمزگان افزود: با وجود اینکه معمولاً در روزهای پنجشنبه، کشتار در کشتارگاه های مرغ اتفاق نمی افتاد، اما با تدابیر اتخاذ شده، شب گذشته کشتار مرغ در استان انجام شده و مرغ گرم در سطح استان توزیع شده و مشکلی در این خصوص در بازار دیده نمی‌شود.

فیروزی تصریح کرد: در همه شهرستان‌های استان هرمزگان، بررسی ها به طور مستمر انجام می‌شود و اگر به هر دلیلی کوچکترین تنش قیمت و کمبود کالا باشد، بلافاصله با همکاری خوبی که در استان وجود دارد، مسئله را رفع خواهیم کرد و الحمدالله نگرانی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه سامانه تلفنی ۱۲۴ در خدمت مردم شریف استان هرمزگان است و مردم می‌توانند در صورت مشاهده تخلفات در بازار از جمله گرانفروشی و احتکار، موارد را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۲۴ گزارش دهند، گفت: این سامانه به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی است و علاوه بر آن بازرسان سازمان های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و همچنین تعزیرات حکومتی استان، در قالب گروه‌های بازرسی مشخص به صورت گسترده در سطح همه شهرستان‌های استان هرمزگان در حال نظارت بر بازار هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: اگر تخلف و احتکاری در بازار صورت گیرد، با توجه به قانون جدید تعزیرات حکومتی که شدت برخورد قانونی با تخلفات را بسیار افزایش داده است و به عنوان نمونه برای عدم درج قیمت تا سقف ۱۰ میلیون تومان می‌تواند جریمه در نظر بگیرد، قطعاً با کسانی که بخواهند احتکار کالا یا گرانفروشی انجام دهند و با کالاهای اساسی سوداگری داشته باشند و مردم را دچار مشکل کنند، با آنها به عنوان اخلالگر در نظام اقتصادی طبق قانون برخورد قضایی خواهد شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان هم از کشف محموله ۲۵ تنی روغن نباتی احتکار شده در بندرعباس خبر داد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان نیز با اعلام خبر تشکیل ۳۴ تیم مشترک نظارت بر بازار در این استان از کشف ۳۹ تن روغن احتکار شده در بندرعباس و جاسک و ۱۲۲ تن آرد در میناب طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

کد خبر 5488773

منبع: مهر

کلیدواژه: تنظیم بازار استان های کشور هدفمندی یارانه ها بوشهر کرمانشاه احتکار ویروس کرونا خطبه های نماز جمعه آمار کرونا بسیج سازندگی کالاهای اساسی هدفمندی یارانه ها گروههای جهادی مشهد نانوایی خراسان رضوی ایلام رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت وگو با خبرنگار مهر کار و رفاه اجتماعی استان گفتگو با خبرنگار مهر خبرنگار مهر اظهار ستاد تنظیم بازار کشور توزیع کالاهای اساسی عرضه کالاهای اساسی شهرستان های استان کالاهای اساسی جمع خبرنگاران کالاهای اساسی قیمت مصرف کننده خراسان شمالی تعزیرات حکومتی اندازه کافی صورت مشاهده نظارت و بازرسی طرح مردمی سازی هیچ گونه مشکلی نظارت بر بازار روغن سرخ کردنی استان هرمزگان احتکار کالاها اقتصادی استان تأمین کالاهای هیچ گونه مشکل فروشگاه ها احتکار شده کیلوگرم روغن افزایش تقاضا اطلاعات سپاه تأمین کالاها معدن و تجارت اطلاع رسانی کشف و ضبط شد سازمان صنعت تشدید نظارت استان قزوین کالای اساسی توزیع اقلام احتکار کالا بازار استان روغن احتکار داشته باشند هیچ گونه کم عرضه می شود استان قم وجود ندارد ارز ترجیحی نانوایی ها هزار تومان توزیع کالا روند توزیع ذخیره سازی استان وجود برای تأمین اتاق اصناف سطح شهر مرغ گرم صورت گرفت مرغ منجمد مورد نیاز یادآور شد هزار کیلو نیاز مردم قرار گرفت انجام شده بازرسی ها سرپل ذهاب قیمت مصوب عرضه کالا روز گذشته گرم روغن گزارش ها کیلو گرم قیمت مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۲۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معامله گران گاز از حالا نگران زمستان آینده اروپا شدند

تین نیوز

پس از گذشت بیش از یک سال از نوسانات بی سابقه قیمت در بازار گاز طبیعی اروپا، معامله گران دوباره مضطرب شده اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، در حالی که تقاضا همچنان ملایم مانده و اروپا با بالاترین ذخایر ثبت شده از فصل گرمایش خارج شده است، بازیگران صنعت که هفته جاری در کنفرانس فلیم (Flame) در آمستردام گرد هم آمدند، شاهد ریسک های رو به صعود هستند و قیمتها هم واکنش نشان می دهند.

نگرانی ها شامل ابهامات نسبت به جریان باقی مانده صادرات گاز روسیه از طریق اوکراین و افزایش تقاضا برای گاز در آسیا است. پس از سپری شدن دو زمستان ملایم متوالی، احتمال دارد زمستان آینده سردتر از حد معمول باشد که باعث افزایش مصرف خانگی می شود.

کارا مک دونالد، مدیر تامین و منشا ال ان جی و سوختهای پاک در شرکت RWE AG در این باره گفت: آیا از بحران خارج شده ایم؟ فکر می کنم خیلی زود است که بگوییم. اگر زمستان سردی داشته باشیم، امسال، سال آینده، انعطاف پذیری در بخش تقاضا، کاهش خواهد یافت.

نگرانی ها در بازار معاملات آتی خود را نشان می دهند. قراردادهای زمستان آینده، گرانترین قراردادها در منحنی هستند.

پس از آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین، اروپا تا حد زیادی واردات گاز طبیعی مایع از منابع دیگر از جمله آمریکا، خاورمیانه و آفریقا را جایگزین واردات گاز روسیه از طریق خط لوله کرد اما کشورهایی مانند اتریش و اسلواکی هنوز بیشتر سوخت خود را از طریق مسیر قدیمی از روسیه، تامین می کنند.

این وضعیت ممکن است به زودی تغییر کند. یکی از مدیران شرکت گاز تی اس او اوکراین در اظهاراتی در کنفرانس فلیم، هرگونه توافقی را که اجازه می دهد گاز روسیه پس از اتمام مدت قرارداد فعلی در پایان سال ۲۰۲۴، ترانزیت شود را منتفی اعلام کرد. آندری پروکوفیف گفت: هیچ ظرفیتی در مرز مزایده نخواهد شد.

مارکو سالفرانک، رئیس قاره ای تجارت کالا اروپا در شرکت اکسپو هولدینگ گفت: در حالی که به نظر نمی رسد معامله گران به طور کامل برخی جریان ها را منتفی بدانند، چنین اظهارنظرهایی یک علامت سوال بزرگ ایجاد می کند.

ریسک های نوسان پس از این که قیمتها از رکورد مشاهده شده در اوج بحران انرژی نیمه دوم سال ۲۰۲۲، کاهش پیدا کردند، دوباره افزایش یافته اند.

پاتریک دوگاس، مدیر تجارت ال ان جی در شرکت توتال انرژی در کنفرانس «فلیم» گفت: رقابت میان اروپا و آسیا برای ال ان جی، به قوت خود باقی می ماند.

واردات ال ان جی چین در سه ماهه اول نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲۱ درصد افزایش یافته است و همزمان، نشانه هایی از افزایش تقاضا از سوی بازارهایی در تایلند و مصر هم وجود دارد. مانند اروپا، بیشتر خرید ال ان جی در آسیا، در فصل گرمایش نیمکره شمالی انجام می شود.

 سالفرانک اظهار کرد: اگر ما به بازار برای زمستان آینده نگاه کنیم، یک نرخ اضافی ریسک وجود دارد.

سایر مسائلی که توسط معامله گران در این کنفرانس ذکر شد، شامل اختلالات احتمالی در آمریکا در طول فصل توفان در سال جاری و مشکلات در تاسیسات تولید بود. مختل شدن فعالیت تاسیسات فری پورت در گلف کاست آمریکا یا نروژ که اکنون بزرگترین تامین کننده گاز اروپا است، قیمتهای اروپایی را در دو سال گذشته افزایش داده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، گرگور پِت، تحلیلگر ارشد در شرکت یونیپر در این باره گفت: مسئله آنچه که واقعا اتفاق می افتد، نیست بلکه آن چیزی است که افراد انتظار دارند اتفاق بیافتد. این مسئله، به نوبه خود باعث افزایش قیمت می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی، ارتباط چندانی با بانک مرکزی ندارد
  • دوراهی سخت دولت سیزدهم در بازار ارز
  • «قرارداد سلف ارزی» چگونه به ثبات بازار ارز کمک می‌کند؟
  • معامله گران گاز از حالا نگران زمستان آینده اروپا شدند
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • اختلال محسوس قیمت مسکن در تبریز و تهران؛ آپارتمان ۹۰ تا ۱۵۰ متری چند؟
  • نظارت سازمان تعزیرات بر گران‌فروشی و احتکار موثرتر می‌شود
  • نیم سکه همچنان در صدر تقاضا