Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@03:33:04 GMT

هدف طرح مردمی سازی یارانه‌ها واقعی کردن قیمت هاست

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۹۲۴۲۷

هدف طرح مردمی سازی یارانه‌ها واقعی کردن قیمت هاست

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین مدرس خیابانی در نشست اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها و توزیع عادلانه آن با تاکید بر مزایای این طرح برای اقشار آسیب پذیر این طرح را طرحی؛ برای جلوگیری از کوچک‌سازی سفره‌های مردم دانست.

وی با اشاره به واقعی کردن قیمت اقلام افزود: یکی دیگر از مزایای این طرح مبارزه با قاچاق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ما باید بتوانیم کالاهای اساسی مورد نیاز خود را در خود استان تولید و مصرف کنیم زیراظرفیت های زیادی برای ایجاد صنایع تولیدی در این منطقه داریم.

وی ادامه داد: همه دستگاه‌ها باید کمک کنند چراکه این طرح یک طرح ملی است لذا همه نهادها نقش خود را دارند.

مدرس خیابانی خاطرنشان کرد: در طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها همه دستگاه‌ها حمایت و پشتیبانی کنند چراکه در بالاترین سطح این طرح حمایت شده است.

وی خاطرنشان کرد: هر جا نظام اقدام مثبتی به نفع عامه مردم کرده دشمن از دشمنی دست برنداشته و در این طرح نیز مخالفت خود را دارد.

وی با تاکید بر نقش مردم در اجرایی طرح بیان کرد: مردمی سازی یارانه‌ها یک طرح ملی است که همراهی مردم را نیاز دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اطلاع رسانی از ضرورت‌های اجرایی طرح است لذا رسانه‌ها در آگاه‌سازی مردم نقش به سزایی دارند.

وی افزود: چه در کالاها مانند گوشت قرمز و برنج که به مراکز تأمین نزدیکیم و چه در کالاهای دیگری که به مراکز تأمین نزدیک نیستیم و باید از خارج از استان وارد شود باید به طور متعادل تأمین کنیم.

مدرس خیابانی با تاکید بر همراهی همیشه اصناف افزود: هیچ صنفی بدون تذکر کتبی جریمه نشود.

وی ادامه داد: شروع طرح اهمیت زیادی دارد بنابراین ۱۰ روز ابتدای اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها نشان دهنده میزان موفقیت طرح است.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: شکایت محوری در بازرسی‌ها اهمیت دارد و مردم باید بدانند می‌توانند با تلفن مراجع ذیربط را از تخلف واحد متخلف مطلع کنند.

وی ادامه داد: بخشی از بازرسان باید نظارت میدانی کنند و بخشی دیگر باید اپراتور شکایات تلفنی مردم باشند.

مدرس خیابانی خاطرنشان کرد: درج قیمت خودش از نشانه‌های انصاف بوده در این طرح نیز یکی از موضوعات مهم درج قیمت است لذا واقعی شدن قیمت‌ها نباید منجر به افزایش بی رویه قیمت اقلام شود.

کد خبر 5488976

منبع: مهر

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان حسین مدرس خیابانی زاهدان بوشهر کرمانشاه احتکار ویروس کرونا خطبه های نماز جمعه آمار کرونا هدفمندی یارانه ها کالاهای اساسی بسیج سازندگی گروههای جهادی نانوایی مشهد اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز خراسان رضوی مدرس خیابانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۲۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع نگرانی کشاورزان با مصرف کود یارانه ای

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان وی تصریح کرد:تحولات ارزی ‌و‌افرایش قیمت مواد اولیه کود شیمیایی در آغاز سال جاری این استان را با چالش های اساسی و کشاورزان را دچار تنش افزایش قیمت و  بستن بودن سامانه پایش مواد کودی برای صدور حواله کرده بود.
 وی تصریح کرد: پتروشیمی ها نیز در فروردین ماه سال جاری، تحویل سهمیه‌کود‌اوره را به این استان متوقف کرده بودند و فقط سهمیه‌کود اوره اسفند ماه سال۱۴۰۲ تحویل دادند.
  ضیائی همچنین درباره سهمیه انواع کود کشاورزی یارانه ای در سال۱۴۰۳ گفت: فعلا برای این شرکت سهمیه سال جاری همانند سهمیه سال گذشته به میزان۱۸۲ هزار و۷۵۴تن شامل: کود های ازته، فسفاته و پتاسه تعریف و مشخص شده است. ‌که تاکنون ۱۲ درصد ازسهمیه ابلاغی به میزان۲۱هزار و ۹۲۴ تن تامین شده است که این رقم در سال گذشته۲۰ هزار و۸۳۸ تن، بوده است. 
  وی خاطر نشان کرد: با این وجود برای تامین کود سرک اوره نیز باکمبود مواجه نبودیم و درحال حاضر نیز بیش از دوازده هزارو۵۶۸ تن انواع کود پایه پر مصرف شامل یک هزار و ۲۲۵ تن ازته، چهار هزار و۳۹۴ تن پتاسه‌و شش هزارو۹۴۹ تن برای کشت بهاره ذخیره سازی شده است‌و روانه۳۵۰ الی۴۰۰ تن کود از مبادی و پتروشیمی های و کارخانجات تولید داخل به انبار های استان حمل و تخلیه می گردد و جای هیچ گونه دغدغه و‌نگرانی برای کشاورزان وجود ندارد.
ضیایی بصورت ‌مصداقی بیان کرد: در حال حاضر یک کیسه ۵۰ کیلویی کود اوره با قیمت ۱۹۵ هزار تومان، یک کیسه ۵۰ کیلویی کودسوپر فسفات تریپل با قیمت ۷۱۵ هزار تومان و یک کیسه ۵۰ کیلویی کود سولفات پتاسیم نیز با قیمت ۸۱۲ هزار تومان به کشاورزان تحویل می شود.
وی افزود: این سهمیه کودهای شیمیایی با قیمت های اشاره شده به صورت قیمت های یارانه ای به کشاورزان تحویل می شود.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر قیمت آزاد یک کیسه کود اوره در بورس بیش از ۸۰۰ هزار تومان و کودهای شیمیایی فسفاته و پتاسه نیز تا حدود دو میلیون تومان است که دولت مابه التفاوت این نرخ ها می پردازد.

دیگر خبرها

  • بنیه اقتصادی با تولید اصلاح می‌شود
  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • شوراها، از مهمترین مظاهر مردمی سازی حکمرانی در نظام مردم سالاری دینی
  • پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است
  • رفع نگرانی کشاورزان با مصرف کود یارانه ای
  • شوراها مردمی سازی کارها را در اولویت قرار دهند
  • سپردن امور به دست مردم افتخار انقلاب اسلامی است
  • توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت
  • ضرروت ایجاد برابری بیشتر در توزیع ابزار تولید